BROCCOLI
7/773
calendar_month 13 Oct 2006, 00:00
Proprietati:-antioxidante care previn aparitia unor forme de cancer, leucemii, prin inhibarea inmultirii celulelor tumorale si in inducerea apoptozei acestora-antivirale si antibiotice-cardioprotector, mentine controlul tensiunii arteriale-previne formarea cataractei-fortifica sistemul imun-intarirea oaselor -sursa de vitamina A, B2, acid folic, vitamina C, fier, calciu si potasiu-actiune remineralizanta asupra organismului in perioada de toamnaIndicatii uz intern:-vindecarea gastritelor si a ulcerului gastric-osteoporoza prin continutul crescut in calciu-protectia ochiului, impiedicand formarea cataractei datorita continutului de antioxidanti din familia carotenoizilor Mod de folosire - uz intern:- cruda: in salate sau cu sosuri. Cu cat este mai frageda si neinflorita cu atat continutul in substante benefice este mai mare. Nu trebuie sa aiba urme de lovituri sau taieturi. - fiarta: fierberea in aburi pastreaza cel mai bine proprietatile nutritive ale acestei legume. Gatirea la cuptorul cu microunde duce la pierderea a 80-90 % dintre compusii antioxidanti.O cana de broccoli fiert contine 74 mg de calciu si 123 mg de vitamina C care imbunatateste semnificativ absorbtia calciului, cu doar 44 calorii. Broccoli se poate pastra la frigider, intr-o punga de plastic inchisa ermetic, pentru maxim 4 zile. Pentru o perioada mai lunga (circa un an), desfaceti buchetele, le puneti in apa clocotita si le fierbeti 3-4 minute. Apoi le clatiti cu apa rece, le lasati sa se usuce si le impachetati in pungi ermetice la congelator.Persoanele cu probleme tiroidiene existente sau netratate ar trebui sa evite consumarea acestei legume, deoarece broccoli contine subtante goitrogene.Articol de Alina Ghica - redactia studentie.roArticolul poate fi preluat doar cu acordul studentie.ro