studentie.ro  » diverse » retete culinare » IN ALIMENTATIE TOTUL CU MASURA

IN ALIMENTATIE TOTUL CU MASURA

Publicat: 07 Feb 2007 | Vizualizari: 2367


A manca sanatos nu inseamna ca trebuie sa renunti la felurile preferate de mancare sau sa le inlocuiesti cu altele, despre care nici nu ai auzit si care trebuie gatite dupa metode complicate.

Felurile tale preferate - friptura, hamburgeri, cartofii prajiti, sosurile delicioase - pot fi gatite pentru a fi nu numai gustoase, dar si mai sanatoase. Important este sa cunosti principiile unei alimentatii sanatoase.

Totul cu masura

Proportia dintre alimentele consumate este foarte importanta. Organismul sanatos are nevoie de cinci parti de carbohidrati (zahar si amidon) la o parte de proteine si una de grasimi. Excesul sau absenta uneia dintre componente poate strica echilibrul, favorizand aparitia bolilor.

Carbohidratii reprezinta principala sursa de energie. Astfel, o persoana poate supravietui timp indelungat consumand doar zahar si apa. Dar carbohidratii nu pot inlocui celelalte substante necesare. Este recomandabil sa se prefere carbohidratii din cartofi si cereale (contin amidon), din fructe si legume (contin zaharuri naturale), intrucat aceste produse asigura organismului, pe langa necesarul de energie, si elementele nutritive.

Colesterolul este o substanta foarte importanta pentru organism, pe care ficatul incepe sa o produca, intr-o cantitate suficienta, dupa primele sase luni de viata. Asadar, nu este nevoie de un surplus de colesterol in alimentatie, mai ales ca, aflat intr-o concentratie prea mare in sange, provoaca boli de inima.

Grasimile si colesterolul -o alta sursa de energie, alaturi de carbohidrati, sunt lipidele si proteinele. Astfel, un gram de lipide (grasimi) produce de doua ori mai multe calorii decat un gram de proteine sau de carbohidrati. Grasimile animale sunt saturate, in timp ce majoritatea uleiurilor vegetale sunt nesaturate, drept pentru care acestea din urma sunt mai sanatoase pentru organism.

Poliacizii nesaturati - sunt continuti in uleiurile de porumb, de masline sau de floarea-soarelui. Rolul acestora este de a mentine scazut nivelul colesterolului din sange; in schimb, acizii saturati il ridica. Acest lucru se explica prin faptul ca, spre deosebire de grasimile vegetale, grasimile animale contin colesterol.

LEGUMELE SI FRUCTELE

Organismul are nevoie de fibre vegetale (sau de hrana mai greu digerabila), care ajuta intestinul sa functioneze mai bine. Le gasim in compozitia "scheletului" plantelor: tulpina cerealelor, invelisul semintelor, boabelor, coaja si pulpa fructelor.

O data cu prepararea alimentelor, cantitatea de fibre vegetale scade, disparand, totodata, si multe din minerale si vitamine. Asadar, asigurand consumul de celuloza, organismul asimileaza si alte substante esentiale.

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: Confidential
Nivel cariera: Fara experienta
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2021-12-02 00:00:00 - 2021-12-09 00:00:00