13 LEI, COSTUL PENTRU CARTEA DE MUNCA PIERDUTA
5/5449
calendar_month 14 Nov 2007, 00:00
Persoanele care si-au pierdut cartea de munca sunt obligate sa anunte pierderea la Inspectoratul Teritorial de Munca. Totodata, trebuie sa dea anunt si la Monitorul Oficial. Acesta costa 3 lei.

Primul pas pe care trebuie sa-l faceti, atunci cand ati constatat ca nu mai aveti cartea de munca, este sa anuntati Inspectoratul Teritorial de Munca cu privire la acest lucru. De aici veti primi o adeverinta, pe baza careia vi se va permite sa dati anunt in Monitorul Oficial.

Publicarea anuntului costa 3 lei. Potrivit legii, orice document pierdut trebuie anuntat in Monitorul Oficial. Daca nu veti face acest lucru, autoritatile nu va vor elibera un alt document similar.

Abia dupa ce anuntul a fost publicat va puteti prezenta la Directia de Munca pentru achizitionarea unui nou carnet de munca. Acesta costa 10 lei. Cu noul carnet, veti merge la toate locurile de munca unde ati fost angajat pentru completarea lui.

"Recuperarea unei carti de munca pierdute inseamna o munca enorma in plus pentru titulari. Daca nu vor sa piarda stagiile de cotizare si anii de munca inscrisi in aceasta, cei care si-au pierdut cartea de munca nu ar trebui sa se delase, cu gandul ca mai au timp pana la pensie. Se pot trezi ca au muncit o viata intreaga, iar la batranete nu vor avea cum sa dovedeasca acest lucru. in cazul in care informatiile nu mai pot fi obtinute de la fostii angajatori, intrucat au dat faliment sau arhivele nu mai exista, titularii trebuie sa se adreseze cu o cerere Inspectoratelor de Munca din judetele unde au lucrat, pentru a li se elibera actele care sa demonstreze vechimea si salariile primite", ne-a explicat Gabriela Radu, director la Inspectia Muncii.

Totodata, Radu i-a anuntat pe cei aflati in aceasta situatie ca nu vor fi amendati pentru pierderea acestui document. "inainte, persoanele care isi pierdeau acest document plateau si amenda, acum nu mai este cazul, intrucat s-a renuntat la aceasta sanctiune", a precizat directorul de la Inspectia Muncii.

Ce e cartea de munca?

1. este un document personal in care se reflecta viata activa a titularului.

2. este sursa care genereaza drepturi obiective, prin care salariatul este protejat si asistat social.

3. contine date exacte consemnate de pe documente originale.

4. nu poate fi instrainata sau cedata altei persoane.

Sursa : Click.ro