Culisele publicitatii online - o campanie de informare a utilizatorului despre publicitatea online de tip comportamental

Publicat: 19 Nov 2016 00:00

Reprezentantii industriei media romanesti lanseaza astazi versiunea locala a unei campanii paneuropene, coordonata de asociatia EDAA - European Interactive Digital Advertising Alliance, pentru a creste gradul de constientizare a utilizatorilor in privinta publicitatii online de tip comportamental.

Aceasta initiativa urmareste sa informeze utilizatorul asupra publicitatii comportamentale online (denumita si publicitate bazata pe interesul utilizatorului) si a optiunilor pe care acesta le are la indemana pentru a gestiona modul in care ii sunt livrate reclamele online.

Campania va rula pe cele mai vizitate site-uri din Romania, in perioada 14 Noiembrie - 20 decembrie si se adreseaza utilizatorilor de Internet.

Acest proiect este implementat la nivel local de catre IAB Romania si Consiliul Roman pentru Publicitate - RAC. Campania este sustinuta de un numar reprezentativ de actori implicati in publicitatea online.

Intreaga campanie europeana a fost creata, dezvoltata si finantata de catre EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance) si implementata impreuna cu Mediacom Romania. Conceptele creative sunt variate si includ mesaje precum: "Afla cum poti sa controlezi publicitatea pe care o vezi online", "Acest simbol te ajuta sa personalizezi publicitatea online" - cu referire la simbolul grafic ce apare in reclamele furnizate pe baza interesului consumatorului.

La apasarea pe bannerul respectiv, utilizatorul este condus pe o pagina de informare despre publicitatea online, despre modul in care aceasta finanteaza continutul online si serviciile digitale disponibile pe scara larga sau despre modul in care utilizatorul isi poate administra preferintele pentru livrarea publicitatii online bazata pe interes (gestionarea cookie-urilor prin platforma centralizata - www.youronlinechoices.eu). Pe aceeasi pagina, consumatorii pot urmari doua filme explicative legate de modul cum functioneaza publicitatea online de tip comportamental.

Totodata, utilizatorii pot accesa platforma online: www.youronlinechoices.eu pentru informatii mai detaliate ce clarifica modul in care sunt colectate datele, tipul de date preluate de la utilizatori si modul in care sunt utilizate datele respective pentru a furniza reclame, impreuna cu optiunile disponibile utilizatorilor.

Simbolul grafic face parte integranta din initiativa europeana de autoreglementare a Online Behavioural Advertising - OBA - condusa de EDAA si sustinuta de Comisia Europeana, IAB Europe, EASA, EACA si de alte organizatii care au ca obiectiv dezvoltarea si protejarea industriei de publicitate digitala.

Ionut Oprea, Presedinte IAB Romania: "Unul din principiile unei publicitati corecte, online si nu numai, este transparenta. Exista deja utilizatori care isi pun intrebari despre modul in care functioneaza publicitatea bazata pe interes pe baza propriilor experiente, iar aceasta campanie de informare este un nou pas pentru a le veni in ajutor, asa cum au fost si toate standardele in publicitatea online implementate pana acum, care au limitat si interzis cele mai deranjante componente ale unora din vehiculele publicitare."

Oana Cociasu, Presedinte RAC: "Derularea campaniei OBA in Romania este un pas esential pentru clarificarea catre public a ceea ce inseamna capacitatea de a decide ce publicitate se afiseaza online. Suntem convinsi ca mesajele noastre vor fi primite cu interes atat de catre utilizatorii de Internet, pentru ca sunt simple si au impact vizual, cat si de anuntatori pe care ii invit sa afle mai multe detalii pe www.rac.ro."

Oliver Gray, Director General al EDAA: "Lansarea saptamana aceasta a campaniei de informare a utilizatorului de Internet dezvoltata de EDAA si implementata in Romania cu sprijinul RAC si IAB Romania, reprezinta un pas important in directia cresterii transparentei modului in care este livrata publicitatea online catre public si fata de mediul digital. Ne propunem sa clarificam posibilitatile pe care le are un consumator de a gestiona ceea ce i se afiseaza pe ecran pe baza comportamentului sau ca si pe baza preferintelor de navigare online. Speram sa declansam astfel un interes cel putin la fel de ridicat din partea consumatorilor din Romania, in sensul cresterii increderii in OBA, cum am generat in alte piete Europene unde am derulat aceasta campanie"

Consiliul Roman pentru Publicitate - RAC- este Membru al EASA si, in conformitate cu Recomandarea EASA de bune practici pentru OBA, va gestiona sesizarile consmatorilor despre publicitatea furnizata pe baza de comportamentul utilizatorului in mediul online. RAC administreaza un set de reguli specifice OBA in Romania, disponibile aici.

Companiile ce practica, in Romania, livrarea de publicitate bazata pe interesul utilizatorilor trebuie sa tina cont de aceste reguli si, mai ales, trebuie sa se asigure ca participa in Programul European de Autoreglementare pentru OBA (vezi: www.edaa.eu).
Via Ziare.com

Trebuie sa citesti

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Gadgeturile studentului modern
Gadgeturile studentului modern

Cat de mult s-a schimbat viata intr-un campus in ultimii 20-25 de ani? Cel mai probabil, nu foarte mult la capitolul distractie, interactiuni sociale si provocari pe linie materiala, dar cu siguranta sunt schimbari radicale in ceea ce priveste modul in care tehnologia isi face simtita prezenta in

Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente
Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente

Fiecare parinte se loveste de aceasta problema: cum sa imi ajut copilul sa invete mai bine, cum sa il determin sa ia note bune la scoala si cum sa il fac sa inteleaga ca educatia este cea mai importanta pentru el. In primul rand, trebuie sa stii ca este foarte important ca tu, ca parinte, sa te

Ce este o pergola
Ce este o pergola

Zilele cu prea mult soare pot fi un adevărat chin dacă nu încercăm să ne protejăm corpul de razele ultraviolete. In ajutorul nostru sar pergolele, care reprezintă de mult timp un centru de greutate in arhitectura grădinilor. Pergolele sunt structuri

Teste Online

Test audit

Teste de audit

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.