studentie.ro  » diverse » stiri » TOP 5 metode folosite de studentele care vor sa scape de anxietate

TOP 5 metode folosite de studentele care vor sa scape de anxietate

Publicat: 04 Feb 2021 | Vizualizari: 569

Anxietatea, sentimentul acela neplacut care iti spune ca trebuie sa iti fie teama, ca esti in pericol, cu toate ca stai pe canapea si incerci sa te uiti la un serial. Cauzele anxietatii sunt variate si uneori chiar necunoscute. Poate deveni o problema grava atunci cand o lasi sa iti scape de sub control. Iti poate crea neplaceri in toate aspectele vietii - in familie, in relatie, la facultate sau la job. Insa, cu ajutorul catorva tehnici, poti remedia aceste simptome.

Iata 5 metode simple prin care te poti elibera de simptomele anxietatii:

1. Schimba-ti mindsetul

Anxietatea este provocata in primul rand de ceea ce gandesti si de impulsurile pe care creierul tau le trimite in corp, pornind de la aceste ganduri. De cele mai multe ori, persoanele anxioase obisnuiesc sa vada lucrurile ca fiind mai negative decat sunt in realitate.

Aceste ganduri trebuie combatute de tine, cu alte ganduri care sunt ancorate in realitate si care recunosc faptul ca nu e de fapt vreun pericol in jur. Concentreaza-ti atentia asupra lucrurilor pe care le poti controla si incearca sa nu te lasi afectata de aspectele vietii care nu se afla sub controlul tau.

2. Fa miscare zilnic

Remedierea starilor de anxietate se numara printre nenumaratele beneficii pe care miscarea le are pentru organism. Atunci cand depui efort, vor fi eliberate endorfine. Ele te vor ajuta sa te simti mai bine si mai sigura pe tine.

Conceptia conform careia sportul este doar pentru conditia fizica, este falsa. Bineinteles, conteaza mult pentru imaginea de sine (poti citi mai multe despre cum e sabotata imaginea de sine in articolul de aici), sa iti placa felul in care arati, insa, sportul are un impact urias si asupra sanatatii mintale.

3. Incearca exercitiile de relaxare a musculaturii

Tehnica este destul de simpla: trebuie sa iti incordezi muschii timp de cateva secunde, iar apoi sa ii relaxezi pentru alte cateva secunde. Este esential ca locul in care pui in practica tehnica sa fie unul linistit, unde sa nu te sacaie nimeni. Ai putea chiar sa iti pui telefonul pe mod avion sau macar pe silentios. Incearca tehnica timp de 15-20 de minute. Incepe cu muschii picioarelor si urca apoi, progresiv, inspre muschii gatului.

4. Masturbeaza-te

Intregul proces de autosatisfacere este unul care elibereaza stresul si te ajuta sa te cunosti mult mai bine (daca nu ai facut-o deja). Dupa o zi incarcata, cand gandurile incep sa devina negative, incearca sa ajungi la orgasm. In cazul in care ai nevoie de ajutor, poti sa vezi oferta de vibratore folosite de restul fetelor care se afla in aceasta situatie. In momentul in care vei atinge orgasmul, creierul tau va elibera dopamina si te vei simti mult mai bine. Aceasta tehnica poate fi folosita de asemenea de persoanele care au probleme cu somnul.

5. Pastreaza contactul cu persoanele apropiate

Nu trebuie sa treci singura prin aceste probleme. Oamenii dragi iti vor fi cu siguranta alaturi, fie doar sa te asculte atunci cand ai nevoie sa vorbesti cu cineva, fie sa te sfatuiasca in cazul in care sunt in masura sa o faca. Procesul de a verbaliza anumite ganduri negative le ia din „putere” pentru ca iti vei da si tu seama ca nu sunt pericole reale, ci doar imaginare.

Asadar, oricare ar fi motivul care iti provoaca anxietate, incearca sa pui in practica tehnicile de mai sus. In cazul in care sanatatea ta mintala se inrautateste, este indicat sa iei legatura cu un terapeut care sa te ajute.

Sursa foto: shutterstock.com
Resurse: healthline.com

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: Confidential
Nivel cariera: Fara experienta
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2022-01-21 00:00:00 - 2022-02-07 00:00:00