Biologie vegetala

Publicat: 14 Iun 2010 00:00

Desi initial lumea vie a fost impartita in 2 regnuri – vegetal si animal, datele furnizate de catre descoperirile stiintifice din ultimul secol au dus la distingerea mai multor regnuri in cadrul biosferei.
Criteriile care au stat la baza acestei clasificari au fost:
- tipul de celula – procariota sau ecariota
- nivelul de organizare – unicelulare sau pluricelulare
- tipul de nutritie
Cele 5 regnuri ale lumii vii, pe baza sistemului propus de Robert Whittaker (1969) sunt:
MONERA (Procaryotae), PROTISTA, FUNGI, ANIMALIA, PLANTAE
Regnul MONERA cuprinde organismele procariote denumite bacterii; acestea prezinta nutritie autotrofa sau heterotrofa si se reproduc asexuat, uneori aparând recombinarea genetica
Regnul PROTISTA cuprinde protofitele (organisme vegetale unicelulare sau coloniale, care stau la baza evolutiei regnului vegetal, protos gr. – primul, phyton – planta) si protozoarele (cele mai simple organisme eucariote unicelulare, protos gr. – primul, zoon gr. - animal), care se inmultesc prin diviziune celulara si se reproduc sexuat. Sunt eucariote unicelulare si pluricelulare. Din regnul protista fac parte algele rosii, brune si verzi, flagelatele, sporozoarele, rizopodele si ciliatele.

Regnul FUNGI cuprinde organismele eucariote numite ciuperci. Acestea sunt majoritatea pluricelulare si au nutritie heterotrofa.
Regnul ANIMALIA include animalele care au celule eucariote lipsite de perete celular, moduri variate de nutritie si se reproduc sexuat.
Regnul PLANTAE cuprinde briofitele (muschii) si plantele vasculare, adica pteridofitele (ferigi) si spermatofitele (plantele cu samânta). Aceste organisme sunt fotosintetice, reproducerea lor fiind, in principal, sexuata.
In prezent mai este acceptat un sistem de clasificare al lumii vii care cuprinde 3 domenii:
1.Bacteria, 2. Archaea (Monera) - procariote
3. Eukarya (Protista, Fungi, Plantae, Animalia) – eucariote

Cum sa castigi bani ca student, fara ca situatia ta scolara sa fie afectata in vreun fel

Daca esti student, ai ratat la cateva sutimi bursa de studiu, iar banii trimisi de parinti nu iti sunt suficienti, atunci e bine sa iei in serios perspectiva de a-ti suplimenta veniturile. Cu toate acestea, elimina din start posibilitatea de a te angaja pe timp de noapte pentru ca te vei epuiza

Google Cloud Platform - ce este si la ce serveste?

Stocarea în cloud câștigă popularitate în rândul persoanelor care sunt deschise tehnologiilor moderne. Utilizarea abilă a platformei Google Cloud reprezintă o tendință globală în industria IT. Din păcate, doar câțiva dintre

3 aspecte de luat in considerare cand alegeti noua usa de garaj

Înainte de a începe să faceți cumpărături pentru o nouă ușă de garaj, aflați ce ar trebui să căutați și să înțelegeți posibilitățile vaste pe care le oferă îmbunătățirea prin

Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?

Sunt mai multe probleme care pot face ca elevii sa nu poata invata corespunzator matematica, insa auxiliarele scolare sunt o sursa buna de ajutor. In acest articol ne referim la auxiliar matematica clasa 7, insa sfaturile si regulile pot fi aplicate pentru orice alt tip de auxiliar indiferent de

Cum sa te simti ca acasa in camera inchiriata

A mai ramas putin timp pana cand vei incepe facultatea, iar daca te muti intr-un alt oras, trebuie sa-ti asiguri tot confortul. Camera inchiriata, fie ca se afla intr-un camin sau ca este vorba de o garsoniera, te poate face sa te simti ca acasa. Iata cateva trucuri pentru a nu te simti ca un

Test de lb. engleza

Un test de Lb. Engleza pentru verificarea cunostintelor legate de prepozitiile in, on, for.