Management Teoria transmisiunii informatiilor Biologie Didactica Mecanica Literatura comparata Arheologie industriala Politologie Ergoterapie Istoria secolului XX Logopedie CIA Fiscalitate Chimie Informatica AutoCAD Fizica Logistica Marketing Oracle EXPERT ACHIZITII PUBLICE Marketing Psihologie Educationala transporturi Gestiune hoteliera Arhitectura peisagera Comert IS Economia si Gestiunea Intreprinderii I I T M Diverse Transmisiuni Analogice si Digitale. Structuri de date si algoritmi C++ Sociologia Comunicarii in Masa Prelucrarea semnalelor si imaginilor Finante Analiza matematica Algoritmi si programare Metodologie si Statistica Introducere in istoria dreptului Analiza economico financiara Constructii Metodologie Psihologie Cibernetica Electronica industriala Drept constitutiv Comunicare Teoria Sistemelor Frigotehnie Baze de Date Drept comercial Contabilitate Administratie Publica Depanare PC Sociologie Franceza Automatica Drept penal Credit si banci Relatii internationale Ginecologie Drept european Drept Filosofie Istoria literaturii romane Dreptul familiei Educatie fizica si sport Radiologie Pedagogie Sociala Statistica Turism Pedagogie Moneda Credit Istorie Dispozitive si Circuite Electronice Asistenta Sociala Retele de calculatoare SPICE Word Merceologie Drept civil Materiale in electronica Engleza Spectroscopie si LASERI Psihiatrie Visual Basic Consiliere scolara Electronica Mass media Terapia ocupationala si ergoterapia Kinetoterapie Semiotica Medicina Economie Istoria dreptului Managementul resurselor umane Bazele Managementului Industrial Sociologia familiei Limba Romana Circuite digitale integrate Criminalistica Geografie Hidrologie Drept constitutional Contabilitate bancara Astrologie Istoria relatiilor internationale MANAGER DE PROIECT Drept Penal Special Drept economic Programare orientata pe obiecte Relatii Internationale si Studii Europene Teologie Drept administrativ Economie politica Asistenta medicala Internet Fotografia digitala Inginerie mecanica Drept roman Muzica Arhitectura Circuite Integrate Astronomie Bazele Sistemelor de Achizitie a Datelor Protectia Mediului PHP si SQL Prelucrarea si Analiza Imaginilor Matematica SPSS Genetica Psihopedagogie Speciala Agricultura Java

Cercetari de marketing

Publicat: 18 Mai 2012 00:00

CUPRINS

Introducere .......................................................................................................................... 5



Unitatea de invatare U1. Notiuni de baza privind cercetarea de marketing..................... 7
U1.1. Introducere................................................................................................................... 7
U1.2. Obiectivele unitatii de invatare..................................................................................... 7
U1.3. Definirea si rolul cercetarii de marketing...................................................................... 8
U1.4. Clasificarea cercetarilor de marketing .........................................................................11
U1.5. Rezumat......................................................................................................................13
U1.6. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................14
U1.7. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................15


Unitatea de invatare U2. Procesul cercetarii de marketing ..............................................16

U2.1. Introducere..................................................................................................................16
U2.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................16
U2.3. Etapele procesului cercetarii de marketing ..................................................................17
U2.4. Descoperirea si definirea problemei de cercetat...........................................................18
U2.5. Rezumat......................................................................................................................22
U2.6. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................23
U2.7. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................23


Unitatea de invatare U3. Metode de cercetare exploratorie .............................................24
U3.1. Introducere..................................................................................................................24
U3.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................24
U3.3. Caracteristici ale cercetarilor exploratorii ....................................................................25
U3.4. Metode de cercetare exploratorie.................................................................................27
U3.5. Rezumat......................................................................................................................29
U3.6. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................30
U3.7. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................30


Unitatea de invatare U4. Studiile calitative .......................................................................31
U4.1. Introducere..................................................................................................................31
U4.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................31
U4.3. Caracteristici ale studiilor calitative.............................................................................32
U4.4. Interviurile ..................................................................................................................32
U4.4.1. Clasificarea interviurilor...........................................................................................33
U4.4.2. Etapele de realizare a interviurilor ............................................................................36
U.4.5. Cercetari proiective....................................................................................................43
U4.6. Rezumat......................................................................................................................45
U4.8. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................46
U4.9. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................47


Unitatea de invatare U5. Stabilirea ipotezelor si obiectivelor cercetarii ..........................48
U5.1. Introducere..................................................................................................................48
U5.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................48
U5.3. Stabilirea ipotezelor cercetarii .....................................................................................49
U5.4. Stabilirea obiectivelor cercetarii ..................................................................................54
U5.5. Rezumat......................................................................................................................56
U5.6. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................57
U5.7. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................58


Unitatea de invatare U6. Anchetele pe baza de sondaj .....................................................59
U6.1. Introducere..................................................................................................................59
U6.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................59
U6.3. Tipuri de anchete ........................................................................................................60
U6.4. Etape de desfasurare a anchetelor ................................................................................66
U6.5. Rezumat......................................................................................................................67
U6.6. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................67
U6.7. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................68


Unitatea de invatare U7. Conceperea chestionarului (1) ..................................................69
U7.1. Introducere..................................................................................................................69
U7.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................69
U7.3. Masurarea in cercetarile cantitative de marketing ........................................................70
U7.4. Scala nominala............................................................................................................70
U7.5. Scala ordinala .............................................................................................................71
U7.6. Scala interval ..............................................................................................................75
U7.7. Scala proportionala .....................................................................................................77
U7.8. Rezumat......................................................................................................................79
U7.9. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................80
U7.10. Test de evaluare a cunostintelor.................................................................................81


Unitatea de invatare U8. Conceperea chestionarului (2) ..................................................82
U8.1. Introducere..................................................................................................................82
U8.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................82
U8.3. Formularea intrebarilor unui chestionar.......................................................................83
U8.4. Ordinea de plasare a intrebarilor in cadrul chestionarului ............................................85
U8.5. Realizarea legaturilor intre intrebari ............................................................................86
U8.6. Asezarea in pagina a intrebarilor si pretestarea chestionarului .....................................89
U8.7. Rezumat......................................................................................................................91
U8.8. Test de autoevaluare a cunostintelor............................................................................92
U8.9. Test de evaluare a cunostintelor ..................................................................................93


Unitatea de invatare U9. Constituirea esantionului ..........................................................94
U9.1. Introducere..................................................................................................................94
U9.2. Obiectivele unitatii de invatare....................................................................................94
U9.3. Stabilirea populatiei cercetate......................................................................................95
U9.4. Esantionul si conditiile de reprezentativitate a acestuia................................................96
U9.5. Determinarea marimii esantionului..............................................................................97
U9.6. Alegerea metodei de esantionare ...............................................................................103
U9.7. Rezumat....................................................................................................................112
U9.8. Test de autoevaluare a cunostintelor..........................................................................113
U9.9. Test de evaluare a cunostintelor ................................................................................113


Unitatea de invatare U10. Culegerea datelor si validarea esantionului .........................114
U10.1. Introducere..............................................................................................................114
U10.2. Obiectivele unitatii de invatare................................................................................114
U10.3. Procesul de culegere a datelor .................................................................................115
U10.4. Culegerea datelor in cazul diferitelor tipuri de anchete ............................................116
U10.5. Validarea si redresarea esantionului ........................................................................122
U10.6. Rezumat..................................................................................................................126
U10.7. Test de autoevaluare a cunostintelor ........................................................................127
U10.8. Test de evaluare a cunostintelor...............................................................................127


Unitatea de invatare U11. Analiza preliminara a datelor de marketing ........................128
U11.1. Introducere..............................................................................................................128
U11.2. Obiectivele unitatii de invatare................................................................................128
U11.3. Procesul de transformare a datelor in informatii ......................................................129
U11.4. Estimarea parametrilor populatiei (statistica inferentiala) ........................................137
U11.5. Rezumat..................................................................................................................141
U11.6. Test de autoevaluare a cunostintelor ........................................................................142
U11.7. Test de evaluare a cunostintelor...............................................................................143


Unitatea de invatare U12. Testarea ipotezelor cercetarii................................................144
U12.1. Introducere..............................................................................................................144
U12.2. Obiectivele unitatii de invatare................................................................................144
U12.3. Procesul de testare a ipotezelor cercetarii ................................................................145
U12.4. Testarea parametrilor populatiei ..............................................................................146
U12.5. Testarea legaturilor dintre variabile .........................................................................152
U12.6. Rezumat..................................................................................................................159
U12.7. Test de autoevaluare a cunostintelor ........................................................................160
U12.8. Test de evaluare a cunostintelor...............................................................................160


Rezumat ............................................................................................................................162


Raspunsurile corecte pentru testele de autoevaluare......................................................164


BIBLIOGRAFIE ..............................................................................................................165

Trebuie sa citesti

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Gadgeturile studentului modern
Gadgeturile studentului modern

Cat de mult s-a schimbat viata intr-un campus in ultimii 20-25 de ani? Cel mai probabil, nu foarte mult la capitolul distractie, interactiuni sociale si provocari pe linie materiala, dar cu siguranta sunt schimbari radicale in ceea ce priveste modul in care tehnologia isi face simtita prezenta in

Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente
Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente

Fiecare parinte se loveste de aceasta problema: cum sa imi ajut copilul sa invete mai bine, cum sa il determin sa ia note bune la scoala si cum sa il fac sa inteleaga ca educatia este cea mai importanta pentru el. In primul rand, trebuie sa stii ca este foarte important ca tu, ca parinte, sa te

Ce este o pergola
Ce este o pergola

Zilele cu prea mult soare pot fi un adevărat chin dacă nu încercăm să ne protejăm corpul de razele ultraviolete. In ajutorul nostru sar pergolele, care reprezintă de mult timp un centru de greutate in arhitectura grădinilor. Pergolele sunt structuri

Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.