Management Teoria transmisiunii informatiilor Biologie Didactica Mecanica Literatura comparata Arheologie industriala Politologie Ergoterapie Istoria secolului XX Logopedie CIA Fiscalitate Chimie Informatica AutoCAD Fizica Logistica Marketing Oracle EXPERT ACHIZITII PUBLICE Marketing Psihologie Educationala transporturi Gestiune hoteliera Arhitectura peisagera Comert IS Economia si Gestiunea Intreprinderii I I T M Diverse Transmisiuni Analogice si Digitale. Structuri de date si algoritmi C++ Sociologia Comunicarii in Masa Prelucrarea semnalelor si imaginilor Finante Analiza matematica Algoritmi si programare Metodologie si Statistica Introducere in istoria dreptului Analiza economico financiara Constructii Metodologie Psihologie Cibernetica Electronica industriala Drept constitutiv Comunicare Teoria Sistemelor Frigotehnie Baze de Date Drept comercial Contabilitate Administratie Publica Depanare PC Sociologie Franceza Automatica Drept penal Credit si banci Relatii internationale Ginecologie Drept european Drept Filosofie Istoria literaturii romane Dreptul familiei Educatie fizica si sport Radiologie Pedagogie Sociala Statistica Turism Pedagogie Moneda Credit Istorie Dispozitive si Circuite Electronice Asistenta Sociala Retele de calculatoare SPICE Word Merceologie Drept civil Materiale in electronica Engleza Spectroscopie si LASERI Psihiatrie Visual Basic Consiliere scolara Electronica Mass media Terapia ocupationala si ergoterapia Kinetoterapie Semiotica Medicina Economie Istoria dreptului Managementul resurselor umane Bazele Managementului Industrial Sociologia familiei Limba Romana Circuite digitale integrate Criminalistica Geografie Hidrologie Drept constitutional Contabilitate bancara Astrologie Istoria relatiilor internationale MANAGER DE PROIECT Drept Penal Special Drept economic Programare orientata pe obiecte Relatii Internationale si Studii Europene Teologie Drept administrativ Economie politica Asistenta medicala Internet Fotografia digitala Inginerie mecanica Drept roman Muzica Arhitectura Circuite Integrate Astronomie Bazele Sistemelor de Achizitie a Datelor Protectia Mediului PHP si SQL Prelucrarea si Analiza Imaginilor Matematica SPSS Genetica Psihopedagogie Speciala Agricultura Java

Curs Tehnici promotionale

Publicat: 24 Mar 2013 00:00

Schimbarile ample si profunde ce au avut loc in cadrul economiei romanesti in ultimii 17 ani, de-a lungul procesului de tranzitie spre economia de piata, au condus la intensificarea luptei concurentiale, iar in acest context, agentii economici au constientizat din ce in ce mai mult necesitatea orientarii activitatii lor intr-o maniera specifica de marketing.


Politica de promovare, componenta a mixului de marketing are menirea de a comunica cu pietele tinta (ea fiind denumita si comunicatii de marketing) prin intermediul diverselor tehnici si medii promotionale. Datorita importantei pe care o joaca in politica de marketing si in general in politica unei organizatii, a impactului pe care il are asupra consumatorilor datorita contactului cu acestia, activitatea de promovare se bucura de o atentie aparte.

Astfel, consideram a fi necesare, o serie de clarificari conceptuale (pentru studentii aflati in anii terminali si totodata pentru cei toti interesati de aceste concepte) legate de tehnicile promotionale, cuprinzand aspecte legate de clasificarea acestora, de obiectivele care pot fi atinse prin utilizarea lor, de avantajele si dezavantajele pe care le prezinta fiecare. Cunoasterea acestor aspecte sunt considerate a fi esentiale in vederea realizarii unui proces de comunicare eficient, un proces care sa poata atinge cat mai bine obiectivele propuse, prin impactul pe care il poate produce asupra pietelor tinta.

Lucarea de fata debuteaza cu o serie de concepte legate de comunicare, in general, si de comunicarea de marketing, in special, prezentandu-se totodata componentele unui proces de comunicare si o serie de alte aspecte legate de acesta. Prima parte a lucrarii cuprinde totodata o incursiune in istoria acestei componente a mixului de marketing, etapizata astfel: perioada premarketing - de la inceputul schimbului de produse pana la aparitia mijloacelor de comunicare in masa (sec. XVIII), perioada comunicarii de masa - din 1700 pana la primele decenii ale secolului XX si perioada 1950 - pana in prezent, incercand sa surprinda totodata si aspecte privind activitatea promotionala din Romania.

Cea mai mare parte a lucrarii este dedicata prezentarii mijloacelor promotionale intermitente, utilizate pe perioade de timp limitate, cu scopul de a atinge o serie de obiective, in cadrul unei campanii promotionale.

Asfel sunt prezentate si etapele de realizare a unei campanii promotionale debutand cu determinarea pietei tinta si terminand cu masurarea eficientei acesteia. Sunt prezentate pe larg, cu caracteristicile specifice fiecareia, cu obiectivele care le pot indeplini, cu avantajele si dezavantajele fiecareia, publicitatea - reclama, publicitatea gratuita -, relatiile publice, promovarea vanzarilor, marketingul direct si promovarea personala.

Lucrarea se incheie cu prezentarea diverselor strategii promotionale posibil a fi utilizate de firme in activitatea specifica fiecareia.

Trebuie sa citesti

Avantajele si dezavantajele angajatilor care lucreaza de acasa
Avantajele si dezavantajele angajatilor care lucreaza de acasa

Raspandirea activitatii la domiciliu deschide o gama noua de posibilitati pentru modul in care intreprinderile pot functiona singure. Pe langa oportunitati si beneficii, munca la domiciliu aduce noi responsabilitati pentru angajator si angajat. Angajatii cu serviciu de 26 de saptamani au dreptul

Locuri din Istanbul unde gasiti Shisha
Locuri din Istanbul unde gasiti Shisha

Fumatul a fost considerat a fi un simbol al statutului, cu cea mai mare onoare rezervata celor care fumau impreuna cu sultanul. In acele zile shisha continea doar tutun. Cu toate acestea, in ultimii ani, o multime de arome, inclusiv menta, capsune, mar, trandafir si cappuccino, au devenit

Destinatii preferate de romani
Destinatii preferate de romani

Marile capitale europene au fost destinatiile de calatorie preferate ale romanilor in 2019, potrivit unei aplicatii turism in Europa interactiv realizate de Momondo.ro. Roma ocupa lista celor mai populare destinatii dintre romani, urmata de Londra, Barcelona, Viena si Milano, a dezvaluit studiul

Avantajele unei periute electrice
Avantajele unei periute electrice

Alegerea unei periude de dinti este o actiune destul de complicata din punctul meu de vedere. Pe piata exista o varietate enorma de modele, atat electrice cat si normale. Inainte sa trec la avantajele pe care le ofera o periuta electrica, vreau sa va reamintesc faptul ca igiena orala este deosebit

Se redeschid muzeele
Se redeschid muzeele

Multe dintre cele mai populare muzee din Bucuresti si-au redeschis usile pentru vizitatori miercuri, 20 mai. Printre acestea, Muzeul National de Istorie a Romaniei, Muzeul National de Arta al Romaniei si Muzeul Satului "Dimitrie Gusti". Muzeul National de Arta din Romania si Muzeul Colectiilor de

Teste Online

Test Word - var C

Test de evaluare- Aplicatia Word

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.