Management Teoria transmisiunii informatiilor Biologie Didactica Mecanica Literatura comparata Arheologie industriala Politologie Ergoterapie Istoria secolului XX Logopedie CIA Fiscalitate Chimie Informatica AutoCAD Fizica Logistica Marketing Oracle EXPERT ACHIZITII PUBLICE Marketing Psihologie Educationala transporturi Gestiune hoteliera Arhitectura peisagera Comert IS Economia si Gestiunea Intreprinderii I I T M Diverse Transmisiuni Analogice si Digitale. Structuri de date si algoritmi C++ Sociologia Comunicarii in Masa Prelucrarea semnalelor si imaginilor Finante Analiza matematica Algoritmi si programare Metodologie si Statistica Introducere in istoria dreptului Analiza economico financiara Constructii Metodologie Psihologie Cibernetica Electronica industriala Drept constitutiv Comunicare Teoria Sistemelor Frigotehnie Baze de Date Drept comercial Contabilitate Administratie Publica Depanare PC Sociologie Franceza Automatica Drept penal Credit si banci Relatii internationale Ginecologie Drept european Drept Filosofie Istoria literaturii romane Dreptul familiei Educatie fizica si sport Radiologie Pedagogie Sociala Statistica Turism Pedagogie Moneda Credit Istorie Dispozitive si Circuite Electronice Asistenta Sociala Retele de calculatoare SPICE Word Merceologie Drept civil Materiale in electronica Engleza Spectroscopie si LASERI Psihiatrie Visual Basic Consiliere scolara Electronica Mass media Terapia ocupationala si ergoterapia Kinetoterapie Semiotica Medicina Economie Istoria dreptului Managementul resurselor umane Bazele Managementului Industrial Sociologia familiei Limba Romana Circuite digitale integrate Criminalistica Geografie Hidrologie Drept constitutional Contabilitate bancara Astrologie Istoria relatiilor internationale MANAGER DE PROIECT Drept Penal Special Drept economic Programare orientata pe obiecte Relatii Internationale si Studii Europene Teologie Drept administrativ Economie politica Asistenta medicala Internet Fotografia digitala Inginerie mecanica Drept roman Muzica Arhitectura Circuite Integrate Astronomie Bazele Sistemelor de Achizitie a Datelor Protectia Mediului PHP si SQL Prelucrarea si Analiza Imaginilor Matematica SPSS Genetica Psihopedagogie Speciala Agricultura Java

Studierea mixului de marketing

Publicat: 24 Mai 2012 00:00

Ideile atragatoare trebuie transformate in concepte de produs apte de a fi supuse testarii. Trebuie sa facem deosebire intre ideea de produs, conceptul de produs si imaginea produsului. Ideea de produs reprezinta un produs potential pe care firma l-ar putea oferi pe piata. Conceptul de produs reprezinta o versiune elaborata a ideii exprimata in termeni semnificativi pentru consumator. Imaginea produsului reprezinta parerea pe care consu­matorii si-o fac despre un produs actual sau potential.

Operatiunea de testare a conceptelor concurente se efectueaza pe un esantion reprezen­tativ de consumatori vizati. Conceptele pot fi prezentate simbolic sau fizic. O descriere in cuvinte sau imagini a acestora este suficienta, desi precizia unui test conceptual este cu atat mai mare cu cat stimulii sunt mai evidenti. Consumatorilor li se prezinta o versiune elaborata pentru fiecare concept in parte.

Consumatorilor li se cere sa raspunda la urmatoarele intrebari in legatura cu concep­tul de produs:


1. Va sunt clare avantajele produsului si le considerati credibile ? Raspunsul indica gradul de comunicabilitate si credibilitate a conceptului. Daca rezultatul obtinut este scazut, conceptul trebuie revizuit.
2. Considerati ca produsul va rezolva o problema sau va satisface o anumita nevoie? Prin aceasta se masoara intensitatea nevoii. Cu cat nevoia este mai puternica, cu atat este mai mare interesul asteptat din partea consumatorilor.
3. Alte produse va pot satisface in prezent aceeasi nevoie? Prin aceasta se masoara decalajul dintre noul produs si produsele existente. Cu cat acesta este mai mare, cu atat interesul consumatorilor este mai mare. inmultind intensitatea nevoii cu marimea decalajului se obtine un scor nevoie-decalaj. Cu cat acesta este mai mare, cu atat interesul asteptat al consumatorilor este mai mare. Un scor mare, nevoie-decalaj, inseamna ca persoana care consuma produsul considera ca acesta ii satisface o nevoie puternica si ca el nu este multumit de alternativele existente.
4. Considerati ca pretul este rezonabil in raport cu valoarea ? Prin aceasta se masoara valoarea perceputa. Cu cat ea este mai mare, cu atat este mai mare si interesul consumatorilor.
5. Ati cumpara produsul (in mod sigur, probabil, probabil nu, cu siguranta nu)? Prin aceasta se masoara intentia de cumparare. Ar fi de asteptat ca aceasta sa fie mare pentru consumatorii care au dat un raspuns pozitiv la cele trei intrebari anterioare.
6. Cine va folosi produsul? Unde si cat de des va fi folosit? Raspunsurile il indica pe utilizatorii vizati, ocaziile de cumparare si frecventa cumpararii.
in continuare, marketerul recapituleaza raspunsurile la intrebari, apreciind daca conceptul ii atrage sau nu pe consumatorii potentiali. Nivelul intentiei de cumparare si scorul nevoie-decalaj pot fi comparate cu normele corespunzatoare categoriei respective de produse, pentru a vedea daca noul produsul va fi un succes, un esec sau va avea o soarta incerta. Un producator de bunuri alimentare de exemplu, respinge conceptul oricarui produs pe care afirma ca l-ar cumpara cu siguranta mai putin de 40% din consumatorii chestionati. in cazul in care conceptul pare a avea succes, raspunsurile la intrebarile anterioare dau informatii si despre produsele concurente, consumatorii care constituie tinta cea mai buna etc.

Trebuie sa citesti

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Gadgeturile studentului modern
Gadgeturile studentului modern

Cat de mult s-a schimbat viata intr-un campus in ultimii 20-25 de ani? Cel mai probabil, nu foarte mult la capitolul distractie, interactiuni sociale si provocari pe linie materiala, dar cu siguranta sunt schimbari radicale in ceea ce priveste modul in care tehnologia isi face simtita prezenta in

Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente
Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente

Fiecare parinte se loveste de aceasta problema: cum sa imi ajut copilul sa invete mai bine, cum sa il determin sa ia note bune la scoala si cum sa il fac sa inteleaga ca educatia este cea mai importanta pentru el. In primul rand, trebuie sa stii ca este foarte important ca tu, ca parinte, sa te

Ce este o pergola
Ce este o pergola

Zilele cu prea mult soare pot fi un adevărat chin dacă nu încercăm să ne protejăm corpul de razele ultraviolete. In ajutorul nostru sar pergolele, care reprezintă de mult timp un centru de greutate in arhitectura grădinilor. Pergolele sunt structuri

Top 5 lucruri pentru a te mentine la greutatea ideala
Top 5 lucruri pentru a te mentine la greutatea ideala

Te uiți în oglindă și ai impresia că te rotunjești? Vestea bună, dacă o putem numi așa, este că nu ești o excepție. Conform statisticilor , 21,8% dintre tinerii români cu vârsta între 18 și 24 de ani sunt

Teste Online

Teste de matematica pt cls 3

Teste de matematica pentru cls.III foarte simple!

mai multe »
Link-uri recomandate: design interior | nikydecor.ro | designer interior cluj | mobilier dormitor preturi | modern interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.