Etimologia termenului de management (Cf. E. Joita, 2000) provenita din lat. manus-agere (mana, manevrare, pilotare, conducere, strunirea cailor), fr. manege; it. maneggio; engl. to manege (a reusi, a conduce, a rezolva, a face fata, a dirija, a izbuti, a struni elemente pentru
Pedagogia este un termen derivat din limba greaca, din cuvantul paidagogia, care se compune din cuvintele: pais = copil si agoge = a conduce, a indruma. Deci termenul tradus ar insemna „a conduce copilul, a-l indruma”. Pedagogia este, in sens filosofic, arta de a
Obiectivele procesului de invatamant reprezinta orientarile valorice ale activitatilor organizate in acest cadru, la nivel general, specific, concret. In termenii unui concept pedagogic fundamental, obiectivele constituie finalitatile microstructurale ale educatiei/ instruirii,
Stiinta si practica deopotriva, pedagogia constituie astazi unul dintre domeniile spiritualitatii umane cu o mare influenta asupra vietii si activitatii marii majoritati a indivizilor ce constituie societatea contemporana. Avand ca obiectiv de studiu educatia - ca actiune
Disciplina Managementul clasei de elevi (MCE) face parte din programul de pregatire a personalului didactic si vizeaza cunoasterea conceptelor de baza, a componentelor structural- sistemice si dinamice ale managementului clasei. In raport cu dimensiunile teoretice, cursurile
Ca oricare stiinta, logopedia s-a constituit pe baza necesitatilor practice si teoretice de a sintetiza cunostintele despre limbaj si de a formula procedeele specifice educarii limbajului tulburat. Logopedia este o disciplina teoretica izvorata din necesitatea de a elucida
Nota de prezentare: Cursul de Teoria si metodologia instruirii face parte din pachetul dedicat disciplinelor psihopedagogice si vizeaza cunoasterea conceptelor de baza ale disciplinei - Teoria Instruirii, a componentelor structural sistemice si dinamice ale acesteia. iIn raport
1. Repere epistemologice (cunoasterea comuna, stiintifica, conditii de legitimare) Prin stiinta desemnam, in principiu, un ansamblu de cunostinte abstracte si generale, veridice fixate intr-un sistem teoretic coerent, obtinut cu ajutorul unor metode adecvate si avand menirea de
1. Definire si tipologie Formele de organizare a instruirii sunt structuri organizatorice de realizare efectiva a predarii si invatarii in cadrul organizat al educatiei institutionalizate. Desfasurarea procesului de invatamant se realizeaza prin doua principale categorii
Finalitatile educatiei. Ideal, scopuri, obiective 1. Definirea si analiza conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv, sarcina Finalitatea: - finalitatea intentionala (activitatea conttienta a omului); - finalitatea naturala sau materiala (a organismelor vii).
A-ti petrece anii studentiei la Brasov suna sinonim cu o luuunga vacanta la munte. Frumusetea orasului de la poalele Tam...
MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE\\n\\nSCOALA POSTLICEALA SANITARA\\nHIPPOCRATE CONSTANTA\\n\\n\\n\\n\\nLUCRARE DE DIPLOMA\...