Dependenta tensiunii electromotoare de concentratia solutiilor de electrolit

Publicat: 05 Feb 2010 00:00

Pilele electrochimice (celulele galvanice) sunt sisteme care produc energie electrica din energia chimica a reactiilor de oxido-reducere. In pilele electrice electrodul pe care are loc reactia de oxidare (de ionizare a metalului) reprezinta anodul, iar cel pe care are loc o reactia de reducere este catodul.

Cand anodul si catodul sunt uniti printr-un electrolit (in interior) si in exterior, prin intermediul unui voltmetru electronic, multimetru, acesta masoara diferenta de potential dintre cei doi electrozi, numita tensiune electromotoare (t.e.m.) notata cu E. Pilele electrice sunt prezentate schematic prin lanturi electrochimice. in lantul electrochimic o linie verticala desemneaza interfata de separare solid (metal)/ lichid (solutie de electrolit), iar doua linii verticale reprezinta interfata de separare a doua lichide (a doua solutii de electrolit).

Semnul anodului si cel al catodului se atribuie diferit in conventia europeana fata de cea americana. Reactiile la anod sunt aceleasi indiferent de conventia de semn. Diferenta provine din faptul ca in conventia europeana electrodului M/solutie i se atribuie semnul metalului, iar in conventia americana aceluiasi electrod i se atribuie semnul solutiei. La cursul si laboratorul de Chimie Generala se foloseste conventia europeana. Celulele galvanice pot fi reversibile sau ireversibile, dupa cum reactiile la cei doi electrozi sunt reversibile sau ireversibile.

Unde sa iti petreci vacanta in aceasta iarna? Iata cele mai frumoase destinatii la munte

O vacanță la munte nu reprezintă doar o binemeritată doză de aer curat, de pace și de liniște, dar și o ocazie de a te bucura cu gașca sau cu familia de peisaje spectaculoase, aventură și neprevăzut. Iar vacanțele de iarnă de la

Cum sa te organizezi de acasa pentru a invata eficient

In actualul context pandemic, ca student esti pus intr-o ipostaza total noua, atipica si, din pacate, altii nu au experimentat aceasta situatie pentru a te putea ghida. Cu siguranta ti-ai imaginat studentia altfel decat stand in casa sau in camera de camin, in fata unui laptop, ci avand multe

Tot ce trebuie sa stii despre cazarea cu mic dejun, demipensiune sau all inclusive

Călătoriile sunt, pentru orice student, o modalitate extraordinară de a-și îmbogăți experiențele, de a învăța ceva nou sau de a se relaxa după stresul acumulat cu învățatul și examenele. Însă, de multe ori,

Cum te pot ajuta statisticile sa realizezi predictii sportive

Românii iubesc fotbalul și, mai ales, pariurile sportive. Nu există casă unde să nu se discute despre fotbal, să se contrazică sau să se uite la meciuri măcar o persoană. Fotbalul este un fel de sport național pe care românii îl

Cum sa castigi bani ca student, fara ca situatia ta scolara sa fie afectata in vreun fel

Daca esti student, ai ratat la cateva sutimi bursa de studiu, iar banii trimisi de parinti nu iti sunt suficienti, atunci e bine sa iei in serios perspectiva de a-ti suplimenta veniturile. Cu toate acestea, elimina din start posibilitatea de a te angaja pe timp de noapte pentru ca te vei epuiza

Esti de gasca?

Oare ce impresie si-au facut despre tine prietenii si persoanele din viata ta? Te integrezi sau nu printre acestia?