Laborator Potentialul de coroziune

Publicat: 04 Ian 2010 00:00

Coroziunea reprezinta distrugerea fizico-chimica, spontana, ireversibila si de nedorit a metalelor si aliajelor sub actiunea chimica, electrochimica sau biologica a mediului inconjurator. Procesele de coroziune depind de natura metalului si a mediului coroziv, de conditiile de presiune si temperatura, de conditiile statice sau dinamice ale mediului coroziv.

Se defineste drept electrod sistemul electroneutru metal /solutie de electrolit. Electrozii pot fi reversibili si ireversibili. Electrozii reversibili sunt caracterizati de reactii de echilibru la interfata metal/solutie de electrolit. Cand solutia reprezinta un mediu coroziv, reactiile la interfata metal/solutie de electrolit sunt ireversibile. Ca urmare a desfasurarii simultane a proceselor de ionizare a metalului (procese anodice) si a depolarizarii, a reducerii agentilor corozivi din solutia de electrolit (procese catodice) pe aceeasi suprafata metalica, la interfata metal/mediu coroziv apare spontan o diferenta de potential, numita potential de coroziune.

Procesul global al coroziunii cu depolarizare de hidrogen/oxigen se obtine prin insumarea algebrica a reactiilor de ionizare a metalului (oxidare) si a reactiei de depolarizare (reducere) a ionilor sau a moleculelor din mediul coroziv.

Reduceri semnificative la numeroase modele de saltea yoga!

Indiferent daca esti incepator sau avansat in aceasta practica straveche, cu accesoriile potrivite, sedintele de asane se pot schimba considerabil, devenind mai eficiente! Si, pentru ca acum poti gasi reduceri atractive la numeroase modele de saltea yoga si alegerea poate fi coplesitoare, iata

Apartamente in regim hotelier - cazarea ideala pentru studenti

Înscrierea la facultate se apropie cu pași repezi iar elevii au început deja să își aleagă universitatea unde doresc să își continue studiile. București se află printre preferințele acestora datorită prestigiului pe care îl

Metodele eficiente care te tin in siguranta cand pleci la drum lung

Fie ca trebuie sa te deplasezi in vacanta, in afara orasului sau sa iti vizitezi rudele si sa pleci la drum lung, trebuie sa te pregatesti din toate punctele de vedere, ca sa ajungi cu bine la destinatie. Deci, ai nevoie de cateva masuri de precautie, in timp ce tii cont de anumite aspecte

Abilitatile sociale sunt un avantaj la angajare. Tu le ai?

Abilitatle sociale, cunoscute, de asemenea, si ca soft skills , au devenit din ce in ce mai importante pentru companiile mari, dar nu numai, atat in ceea ce priveste procesul de recrutare, cat si in cel de perfectionare a angajatilor.  Din pacate, aceste abilitati, pe care doar o mica parte