studentie.ro  » universitar » laboratoare » COMUNICAREA CLIENT-SERVER

COMUNICAREA CLIENT-SERVER

Publicat: 11 Nov 2009 | Vizualizari: 2063

Scopul lucrarii
Studierea notiunilor legate de socket-uri si familiarizarea cu apelurile sistem utilizate in comunicarea prin socket-uri intre procese. Folosind aceasta metoda se urmareste scrierea unui program ce ar realiza urmatoarea sarcina: Un client transmite un numar reale, iar serverul intoarce factorialul acestui numar.
2. Aspectul teoretic

2.1 Notiuni generale privind socket-urile Un socket (soclu) este o abstractiune software folosita pentru a reprezenta fiecare din cele doua "capete" ale unei conexiuni catre doua procese ce ruleaza intr-o retea. Fiecare socket este atasat unui port astfel incit sa poata identifica unic programul caruia ii destinate datele. Socket-urile sunt de doua tipuri:
1. TCP, implementate de clasele Socket si ServerSocket
2. UDP, implementate de clasa DatagramSocket
O aplicatie de retea ce foloseste socket-uri se incadreaza in modelul client/server de concepere a unei aplicatii. in acest model aplicatia este formata din doua categorii distincte de programe numite server si clienti. Programele de tip server sunt cele care ofera diverse servicii eventualilor clienti, fiind in stare de asteptare atita vreme cit nici un client nu le solicita serviciile Programele de tip client sunt cele care initiaza conversatia cu un server, solicita un anumit serviciu. Uzual, un server trebuie sa fie capabil sa trateze mai multi clienti simultan si, din acest motiv, fiecare cerere adresata serverului va fi tratata intr-un fir de executie separat.

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: IULIUS MANAGEMENT CENTER SRL
Nivel cariera: 6 - 12 luni
Tipul postului: Full-time
Oras: Cluj Napoca
Perioada de valabilitate: 2021-07-28 00:00:00 - 2021-07-28 00:00:00