Lucrare de licenta - Ambalarea si pastrarea marfurilor

Publicat: 10 Nov 2009 00:00

In ansamblul proceselor operative specifice care alcatuiesc lantul logistic al fluxului de marfuri dintre producator si consumator o importanta deosebita are depozitarea marfurilor.

Aceasta importanta rezulta din faptul ca prin depozitare se asigura pastrarea in bune conditii a marfurilor si se realizeaza o sincronizare intre livrarea loturilor si aprovizionarea ritmica a unitatilor de desfacere.
Pastrarea marfurilor in conditii corespunzatoare si pregatirea lor pentru vanzare (uneori prin operatii de sortare, preambalare si ambalare) in cantitati si intr-o structura sortimentala diversificata se realizeaza in spatii special construite si amenajate, respectiv in depozite.

Depozitul este un spatiu in care se stocheaza marfurile. El poate apartine producatorului (magaziile de produse finite, depozitele de materii prime), unui angrosist (depozite intermediare din care se fac repartitii), unui detailist (un depozit central din care este alimentat depozitul magazinului) sau unui agent comercial.
Marfurile pot fi pastrate in depozitele furnizorului pana la livrare, in depozitele unitatilor beneficiare (de distributie, de comercializare en-gros sau en-detail) si in depozite ale unor unitati specializate din afara canalului de distributie ales pentru traseul marfurilor de la producator la clienti.

Aceste unitati participa la distributia fizica a marfurilor in calitate de prestator de servicii, in baza unui contract de depozitare, contract prin care una din parti – depozitarul, dispunand de personal calificat si o dotare corespunzatoare se angajeaza sa pastreze in bune conditii, pe o durata stabilita, marfurile primite de la cealalta parte contractanta – deponent, in schimbul unei plati.

Conceptul de distributie se refera, mai intai, la "traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste "canal de distributie" (exista insa si canale de intermediar).

Canalul de distributie reprezinta o combinatie de unitati si functiuni prin care se asigura realizarea actelor de vanzare-cumparare.

CUPRINS:

INTRODUCERE 1

CAPITOLUL I – LOGISTICA SI DISTRIBUTIA FIZICA A MARFURILOR..................... 4

1.1. Importanta logisticii si distributiei fizice a marfurilor........................................... 4
1.2. Activitatile specifice lantului logistic ........................................................................ 8
1.3. Depozitarea, activitate specifica distributiei fizice a marfurilor.......................... 9
1.4. Clasificarea depozitelor........................................................................................... 11
1.5. Criterii de alegere ale depozitelor......................................................................... 12

CAPITOLUL II – FACTORI DE INFLUENTA ASUPRA STARII CALITATIV-CANTITATIVE A MARFURILOR IN PROCESUL DE DEPOZITARE-PASTRARE................................................................ 15
2.1. Factorii interni si externi ce caracterizeaza spatiile de depozitare ............... 15
2.2. Influenta principalilor factori externi de natura fizico-chimica asupra marfurilor... 16
2.2.1. Temperatura......................................................................................................... 17
2.2.2. Umiditatea atmosferei........................................................................................ 18
2.2.3. Circulatia S compoziTia chimicA a aerului..................................................... 20
2.2.4. RadiaTiile .............................................................................................................. 22
2.2.5. Agentii biologici.................................................................................................... 22


CAPITOLUL 3 - PRINCIPALELE MODIFICARI CALITATIVE ALE MARFURILOR IN CONDTII DE PASTRARE NECORESPUNZATOARE............................................................................................. 25

3.1. Modificarile de ordin fizic Ai fizico-mecanic ........................................................ 25
3.2. Modificarile de ordin chimic ................................................................................... 26
3.3. Modificarile biochimice............................................................................................ 26
3.4. Alte modificari........................................................................................................... 27

CAPITOLUL 4 – DEPOZITAREA SI PASTRAREA MARFURILOR IN CADRUL SOCIETATII SC FEIT INTERNATIONAL ROMANIA SRL................................................................................ 29

4.1. Prezentarea societatii comerciale...................................................................... 29
4.2. Spatiile de depozitare ale societatii feit international Romania SRL..... 39
4.3. Conditii de pastrare a marfurilor in cadrul sc feit international Romania SRL..... 48

Concluzii .......................................................................................................................... 58



Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

ySpeycSOUoPACRund

Wild-Goose Chase \nviagra super force online no prescription texas\n[url="http://viagra-professional-cod-12496if.over-blog.com"]viagra super force onl...

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.