Noul climat media

Publicat: 10 Dec 2009 00:00

In anul 1969, cand a fost semnalata pentru prima data o prezenta on-line, la reteaua de Internet erau conectate doar patru computere de la patru universitati americane. Dar, datorita extinderii rapide a retelei de Internet, astazi, numarul de calculatoare care acceseaza reteaua sunt infinite.
Internetul a reusit, datorita flexibilitatii sale, sa se infiltreze in toate domeniile posibile care folosesc informatia si sursele interminabile ale acesteia. Astfel, putem spune ca domeniul jurnalistic este cel mai “afectat” de aceasta extindere a Internetului, care pune stapanire pe tot ceea ce inseamna informatie.
In ultimii ani, acesta a ajuns sa fie chiar producator de informatii, iar ziarele si revistele il folosesc ca atare. Media are nevoie de Internet asa cum Internetul are nevoie de media. Tot mai multe institutii media din strainatate isi deschid portile spre acest spatiu informational, superior altor medii, astfel, si institutiile media de la noi din tara s-au indreptat spre o noua era.
Internetul ofera numeroase oportunitati de la interactivitate de toate genurile , la posibilitatea actualizarii informatiilor. Presa on-line se va dezvolta ca fiind o presa de sine statatoare,dedicata celor care nu au timp sau pur si simplu nu vor sa cumpere un ziar sau o revista. Se estimeaza ca in cativa ani , datorita cresterii numarului de utilizatori pe Internet, se va ajunge la abonamentele virtuale pentru a accesa anumite pagini ale publicatiilor on-line.

Cuprins

Introducere………………………………………………………….6

Capitolul I : O privire de ansamblu asupra noului climat media……9
I. 1. Scurt istoric al Internetului…………………………………………………….10
I. 2. Posta electronica………………………………………………………………15
I. 3. Internetul ca mediu de afaceri………………………………………………....19
I. 4. Internetul ca mediu publicitar………………………………………………….21
I. 5. Avantajele si dezavantajele Internetului (Dependenta de Internet , pierderea identitatii si pericole.)…………………………………………………………………23
I. 6. Biblioteca electronica; Cursuri online………………………………………….26

Capitolul al II -lea: Internetul si mass-media:……………………….28
II. 1. Jurnalismul si evolutia tehnologica…………………………………………...29
II. 2. Mass-media electronica……………………………………………………….30
II. 3. Jurnalismul on-line…………………………………………………………....32
II. 4. Grupurile de stiri………………………………………………………………36

Capitolul al III -lea : Noul climat media in presa scrisa…………….40
III. 1. Blog vs. jurnalism online……………………………………………………42
III. 2. Presa on-line versus presa scrisa…………………………………………….44
III. 3. Viitorul mass-media electronice……………………………………………..48
III. 4. Evolutia ziarelor : de la print la online………………………………………51
III. 5. Stirea, interviul, reportajul noului climat media…………………………….53

Capitolul al IV -lea : Televiziunea……………………………….....56
IV. 1. Talk-show-ul si reality-show-ul ………………………………..58
IV. 2. Sindromul Truman………………………………………………………….63
IV. 3. Vedete de carton……………………………………………………………65
IV. 4. Organizarea tv………………………………………………………………66

Capitolul al V -lea : Studiu de caz…………………………………..70
V. Televiziunea si site-ul Al-Jazeera

Concluzii…………………………………………………………….80
Dictionar……………………………………………………………..82
Bibliografie…………………………………………………………..84

Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

Test ''miologie''

antrebari simple despre muschii la om

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.