Organizarea evidentei si contabilitatii salariilor la SC Turism Banatul SA

Publicat: 13 Dec 2010 00:00

Potrivit Legii Contabilitatii 82/1991 obligatia organizarii si conducerii contabilitatii proprii revine: regiilor autonome, societatilor comerciale, institutiilor publice, unitatiilor cooperatiste asociatiilor si celorlalte persoane juridice, precum si persoanelor fizice care au calitate de comerciant. (art .1)

Lucrarea de diploma cuprinde mai multe capitole si anume: Definirea sistemului de salarizare; Principiile de salarizare; Norme metodologice de utilizare a conturilor contabile; Contabilitatea decontarilor cu personalul.
intre unitatile economice si angajatii sai se incheieun contract social, prin care personalul se obliga sa desfasoare activitatile, muncile stipulate in general prin contract, iar pe de alta parte agentul economic se obliga sa-i remunereze munca prestata.

Prin contract se stabilesc deci, in principiu, datorii pentru unitatiile economice de a remunera personalul pentru munca prestata. Prin lege sunt stabilite de asemenea in ce conditii personalul poate beneficia de ajutoare materiale, de cote parti din profitul realizat de unitate, care reprezinta si ele datorii fata de personal.

CUPRINS


Introducere..................................................................................................................4
1.Definirea sistemului de salarizare...............................................................................5
1.1.Piata muncii. Ocuparea fortei de munca.....................................................................5
1.1.1.Munca.........................................................................................................................5
1.1.2.Oferta si cererea de munca..........................................................................................6
1.2.Salariul. Venitul fundamental.....................................................................................7
1.2.1.Formele de salarizare..................................................................................................7
2.Principiile sistemului de salarizare.............................................................................12
2.1. Consideratii introductive.............................................................................................12
2.1.1.Principiul descentralizarii salarizarii si al liberalizarii salariului................................13
2.1.2.Principiul negocierii salariilor....................................................................................13
2.1.3.Principiul salarizarii an functie de posibilitatile financiare ale angajatorului............16
2.1.4.Principiul salarizarii in raport cu pregatirea, clarificarea si competenta profesionala17
2.1.5.Principiul salarizarii dupa importanta muncii si complexitatea lucrarilor efectuate..17
2.1.6.Principiul salarizarii dupa rezultatele muncii.............................................................18
2.1.7.Principiul salarizarii in raport cu conditiile de munca................................................18
2.1.8.Principiul salarizarii in conditii de protectia sociala...................................................19
2.1.9.Principiul confidentialitatii.........................................................................................19
3.Norme metodologice de utilizare a conturilor contabile............................................20
4.Organizarea evidentei si contabilitatii salariilor la S.C. Turism Banatul S.A............26
4.1.Prezentarea generala a S.C.Turism Banatul S.A........................................................26
4.1.1.Elementele generale de identificare............................................................................26
4.1.2.Scurt istoric.................................................................................................................26
4.1.3.Serviciile prestate........................................................................................................26
4.1.4.Situatia patrimoniala a societatii.................................................................................28
4.2.Principalii furnizori, clienti si concurenti la S.C. Turism Banatul S.A......................30
4.2.1.Furnizorii....................................................................................................................30
4.2.2.Clientii........................................................................................................................30
4.2.3.Concurentii..................................................................................................................30
4.3.Contabilitatea decontarilor cu personalul. Documente de evidenta a obligatiilorfata de personal..........................................................................................................31
4.3.1.Foaia colectiva de prezenta.........................................................................................31
4.3.2.State de salarii.............................................................................................................31
4.3.3.Certificat de concediu medical...................................................................................32
4.3.4.inregistrarea in contabilitate a salariilor.....................................................................34
4.4.Documente de evidenta a obligatiilor fata de bugetul statului...................................43
4.4.1.Declaratie privind Fondul pentru ajutor de somaj ( A1, A2 ).....................................43
4.4.2.Declaratie privind evidenta nominala a asigurarilor si obligatiilor de plata de catrebugetul asigurarilor sociale (CAS 11,67 %)..............................................................45
4.4.3.Declaratie privind obligatiile de plata la Fondul de asigurari de sanatate..................50
4.4.4.Lista persoanelor care solicita vignete........................................................................51
4.5.Fisele fiscale...............................................................................................................51
4.5.1.Fisa fiscala 1 ( FF 1 )..................................................................................................52
4.5.2.Fisa fiscala 2 ( FF 2 )..................................................................................................53
5.Concluzii si propuneri................................................................................................54
Anexe..........................................................................................................................57
Bibliografie.................................................................................................................63

Trebuie sa citesti

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Gadgeturile studentului modern
Gadgeturile studentului modern

Cat de mult s-a schimbat viata intr-un campus in ultimii 20-25 de ani? Cel mai probabil, nu foarte mult la capitolul distractie, interactiuni sociale si provocari pe linie materiala, dar cu siguranta sunt schimbari radicale in ceea ce priveste modul in care tehnologia isi face simtita prezenta in

Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente
Cum sa ajuti copilul sa invete cu placere - Trucuri eficiente

Fiecare parinte se loveste de aceasta problema: cum sa imi ajut copilul sa invete mai bine, cum sa il determin sa ia note bune la scoala si cum sa il fac sa inteleaga ca educatia este cea mai importanta pentru el. In primul rand, trebuie sa stii ca este foarte important ca tu, ca parinte, sa te

Ce este o pergola
Ce este o pergola

Zilele cu prea mult soare pot fi un adevărat chin dacă nu încercăm să ne protejăm corpul de razele ultraviolete. In ajutorul nostru sar pergolele, care reprezintă de mult timp un centru de greutate in arhitectura grădinilor. Pergolele sunt structuri

Teste Online

Test Academia de Politie

Un test cu nivel mediu de dificultate pe teme ale programei academiei de politie Al. Ioan Cuza

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.