Continuitatea intre invatamantul prescolar si cel primar prin intermediul activitatii matematice

Publicat: 08 Iul 2010 00:00

Deoarece matematica nu se invata numai de specialisti,ci ea face parte din cultura generala a oricarui cetatean si o invatam pentru a o folosi si a ne ajuta in practica.Este necesar ca elevii sa dobandeasca nu simpla instruire matematica,ci educatie matematica.

Activitatea matematica implica efectul gandirii,in primul rand al celei creative.in clasele primare se formeaza notiuni elementare,cu care omul va lucra pe tot parcursul vietii,notiuni pe care se cladeste intregul sistem de achizitii imperios necesare.Este incontestabila contributia matematicii la formarea unei gandiri logice,concrete si creative,la formarea unor deprinderi de munca,de ordine,de punctuatie.

Invatamantul prescolar are ca scop pregatirea copilului prescolar pentru activitatea din scoala precum si pentru formarea personalitatii copiilor in varsta de la 3 la 6 ani. Invatamantul prescolar urmareste stimularea dezvoltarii fizice si intelectuale , educarea estetica potrivit particularitatilor psihofizice varstei.

Interesul si preocuparea educatoarelor consta in o buna pregatire a tuturor copiilor in gradinita in vederea integrarii lor optime in activitatea din clasa I , prevenirea esecului scolar. Foarte important este ca prin munca educatoarelor sa se asigure sanse egale tuturor copiilor , sa beneficieze de acele influente educative care sa permita fiecarui individ sa realizeze un maxim de randament personal materializat prin dezvoltarea proceselor intelectuale.


CUPRINS

CUPRINS ...................................................................................................................2

INTRODUCERE........................................................................................................4

CAPITOLUL I -Obiectivele generale si specifice urmarite in vederea corelarii activitatii din gadinita si scoala.....................................................................8

CAPITOLUL II -Paralela intre metodele clasice si cele moderne folosite in cadrul activitatilor matematice in gradinita si scoala......................................... 11

2.1 Clasificarea metodelor de invatamant......................................................11

2.2 Metode activ - participative .....................................................................13

2.2.1 Conversatia ............................................................................. 14

2.2.2 Demonstratia............................................................................. 20

2.2.3 Exercitiul................................................................................... 24

2.2.4 Problematizarea ...................................................................... 30

2.2.5 invatarea prin descoperire........................................................ 34
CAPITOLUL III - Jocul didactic.......................................................................... 36

3.1 Jocul didactic in formarea personalitatii copilului prescolar.................. 37

3.2 Avantajele jocului didactic...................................................................... 39

3.3 Jocuri logico – matematice .Valoarea lor formativa ................................40

3.4 Clasificarea jocurilor logico-matematice................................................41

3.4.1 Jocuri de formare a multimilor................................................. 42

3.4.2 Jocuri de grupare a pieselor in cercuri................................. 43

3.4.3 Jocuri de ordine si succesiune prin asemanari si deosebiri.. 44

3.4.4 Jocuri de perechi ......................................................................45

3.4.5 Jocuri de constructie.................................................................. 46

CAPITOLUL IV - Folosirea fiselor cu continut matematic in activitatile

independente si creatoare............................................................................. 48

4.1 Modele de fise pentru munca independenta............................................ 50

CAPITOLUL V - Evaluarea - instrument de verificare si autoverificare a cunostintelor matematice dobandite in gradinita si scoala................... .60

5.1 Evaluarea initiala.......................................................................................61

5.2 Evaluarea sumativa....................................................................................62

5.3 Evaluarea continua – formativa..................................................................62

5.4 Activitati de evaluare..................................................................................63

CAPITOLUL VI -Cercetarea experimentala - Creativitatea in activitatile

matematice.......................................................................................................76

6.1 Punerea problemei si aspecte documentare...............................................76

6.2 Ipoteza cercetarii..........................................................................................77

6.3 Obiectivele cercetarii si stabilirea esantioanelor..........................................77

6.4 Aplicarea cercetarii si interpretarea datelor...............................................78

Trebuie sa citesti

Cum este cariera de traducator - iata cum se desfasoara lucrurile la INOVA
Cum este cariera de traducator - iata cum se desfasoara lucrurile la INOVA

Odata cu evolutia globalizarii si a schimburilor comerciale intre tari, a relocalizarii companiilor, a dezvoltarii multinationalelor, Romania a devenit o piata de desfacere a produselor europene si noneuropene, o zona atractiva pentru investitorii straini care au gasit aici forta de munca mai

Sfaturi pentru a juca la SuperEnalotto
Sfaturi pentru a juca la SuperEnalotto

Cu siguranță știți câte numere SuperEnalotto trebuie să alegeți pentru a câștiga. Știți, de asemenea, unde și când au loc extragerile SuperEnalotto și care sunt șansele de a câștiga la această loterie. Cu

Top 15 deserturi populare in intreaga lume
Top 15 deserturi populare in intreaga lume

Deserturile difera de la o tara la alta: unele sunt usoare si fructate, iar altele vin cu cele mai neasteptate combinatii de gustrui. Ti-am pregatit aici o lista cu cele mai populare deserturi din intreaga lume: Franta: Crème Brûlée Crème brûlée este un desert

Ce trebuie sa stii pentru un hairstyling perfect: tipuri de par si metode de ingrijire
Ce trebuie sa stii pentru un hairstyling perfect: tipuri de par si metode de ingrijire

Pentru multe femei, parul reprezinta cel mai bun atu. Drept si fin, voluminos si cret, usor de aranjat sau dificil de controlat, parul fiecarei femei este frumos in felul sau. Modul in care iti aranjezi parul tine de preferinte, dar probabil ca deja ai aflat ca exista anumite limitari cand vine

5 sfaturi pentru a te prezenta exemplar la un interviu de angajare
5 sfaturi pentru a te prezenta exemplar la un interviu de angajare

Poate cel mai greu au resimtit perioada de pandemie studentii, odata cu mutarea cursurilor online. Astfel, o mare parte dintre cei 400.000 de studenti, atat cat exista in Romania potrivit Institutului National de Statistica, au plecat acasa, au parasit centrele universitare si s-au adaptat din mers

Teste Online

Iarta-ma... am gresit

Toti facem greseli in cuplu, insa nu toti reactionam la fel. Balanta se inclina diferit in functie de personalitatea fiecaruia.

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.