Continuitatea intre invatamantul prescolar si cel primar prin intermediul activitatii matematice

Publicat: 08 Iul 2010 00:00

Deoarece matematica nu se invata numai de specialisti,ci ea face parte din cultura generala a oricarui cetatean si o invatam pentru a o folosi si a ne ajuta in practica.Este necesar ca elevii sa dobandeasca nu simpla instruire matematica,ci educatie matematica.

Activitatea matematica implica efectul gandirii,in primul rand al celei creative.in clasele primare se formeaza notiuni elementare,cu care omul va lucra pe tot parcursul vietii,notiuni pe care se cladeste intregul sistem de achizitii imperios necesare.Este incontestabila contributia matematicii la formarea unei gandiri logice,concrete si creative,la formarea unor deprinderi de munca,de ordine,de punctuatie.

Invatamantul prescolar are ca scop pregatirea copilului prescolar pentru activitatea din scoala precum si pentru formarea personalitatii copiilor in varsta de la 3 la 6 ani. Invatamantul prescolar urmareste stimularea dezvoltarii fizice si intelectuale , educarea estetica potrivit particularitatilor psihofizice varstei.

Interesul si preocuparea educatoarelor consta in o buna pregatire a tuturor copiilor in gradinita in vederea integrarii lor optime in activitatea din clasa I , prevenirea esecului scolar. Foarte important este ca prin munca educatoarelor sa se asigure sanse egale tuturor copiilor , sa beneficieze de acele influente educative care sa permita fiecarui individ sa realizeze un maxim de randament personal materializat prin dezvoltarea proceselor intelectuale.


CUPRINS

CUPRINS ...................................................................................................................2

INTRODUCERE........................................................................................................4

CAPITOLUL I -Obiectivele generale si specifice urmarite in vederea corelarii activitatii din gadinita si scoala.....................................................................8

CAPITOLUL II -Paralela intre metodele clasice si cele moderne folosite in cadrul activitatilor matematice in gradinita si scoala......................................... 11

2.1 Clasificarea metodelor de invatamant......................................................11

2.2 Metode activ - participative .....................................................................13

2.2.1 Conversatia ............................................................................. 14

2.2.2 Demonstratia............................................................................. 20

2.2.3 Exercitiul................................................................................... 24

2.2.4 Problematizarea ...................................................................... 30

2.2.5 invatarea prin descoperire........................................................ 34
CAPITOLUL III - Jocul didactic.......................................................................... 36

3.1 Jocul didactic in formarea personalitatii copilului prescolar.................. 37

3.2 Avantajele jocului didactic...................................................................... 39

3.3 Jocuri logico – matematice .Valoarea lor formativa ................................40

3.4 Clasificarea jocurilor logico-matematice................................................41

3.4.1 Jocuri de formare a multimilor................................................. 42

3.4.2 Jocuri de grupare a pieselor in cercuri................................. 43

3.4.3 Jocuri de ordine si succesiune prin asemanari si deosebiri.. 44

3.4.4 Jocuri de perechi ......................................................................45

3.4.5 Jocuri de constructie.................................................................. 46

CAPITOLUL IV - Folosirea fiselor cu continut matematic in activitatile

independente si creatoare............................................................................. 48

4.1 Modele de fise pentru munca independenta............................................ 50

CAPITOLUL V - Evaluarea - instrument de verificare si autoverificare a cunostintelor matematice dobandite in gradinita si scoala................... .60

5.1 Evaluarea initiala.......................................................................................61

5.2 Evaluarea sumativa....................................................................................62

5.3 Evaluarea continua – formativa..................................................................62

5.4 Activitati de evaluare..................................................................................63

CAPITOLUL VI -Cercetarea experimentala - Creativitatea in activitatile

matematice.......................................................................................................76

6.1 Punerea problemei si aspecte documentare...............................................76

6.2 Ipoteza cercetarii..........................................................................................77

6.3 Obiectivele cercetarii si stabilirea esantioanelor..........................................77

6.4 Aplicarea cercetarii si interpretarea datelor...............................................78

Trebuie sa citesti

Strategii prin care poti sa socializezi mai mult
Strategii prin care poti sa socializezi mai mult

E greu sa fii student in orice context, caci e o perioada pe cat de frumoasa, pe atat de plina de nesigurante, de multe ori lipsuri, timiditate si nerabdarea de a pune in practica ceea ce inveti teoretic, fara a putea, de cele mai multe ori, sa te angajezi intr-un loc de munca care sa te

Finette - pentru un somn odihnitor
Finette - pentru un somn odihnitor

Unul dintre cele mai importante aspecte care duc la o viata activa, este calitatea somnului. Acest moment este destul de neglijat, mai ales in perioada tineretii. Orele de somn sunt din ce in ce mai scurte din cauza petrecerilor si a volumului mare de proiecte de realizat. Anii de adolescenta vin

Stailer - programari la salon in orice zi
Stailer - programari la salon in orice zi

Vizitele la saloanele de înfrumusețare sunt destul de rare pentru unele persoane din cauza timpului și totuși, atunci când se decid să meargă nu pot găsi un loc liber. Tot acest proces de a te programa la salon necesită mult prea mult timp și

Afla cand trecem la ora de vara in 2021!
Afla cand trecem la ora de vara in 2021!

Ora de vară presupune un ceas în minus de somn, motivul pentru care majoritatea dintre noi nu suntem mari fani ai modificării. Dar argumentele pentru această schimbare sezonieră țin de economie și nu mai au aceeași relevanță în societatea

5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri
5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri

Valentine's Day, Dragobete, 1 Martie, Ziua Femeii sau ziua ei de nastere, cu alte cuvinte, suficiente ocazii în care să-ți surprinzi iubita cu un dar original, prin care să-ți exprimi dragostea și afecțiunea pe care i le porți. Ca idee de cadou pentru astfel

Teste Online

cat de iteligent esti

acest test arata cat de iteligent esti

mai multe »

Calculator Sarcina