Continuitatea intre invatamantul prescolar si cel primar prin intermediul activitatii matematice

Publicat: 08 Iul 2010 00:00

Deoarece matematica nu se invata numai de specialisti,ci ea face parte din cultura generala a oricarui cetatean si o invatam pentru a o folosi si a ne ajuta in practica.Este necesar ca elevii sa dobandeasca nu simpla instruire matematica,ci educatie matematica.

Activitatea matematica implica efectul gandirii,in primul rand al celei creative.in clasele primare se formeaza notiuni elementare,cu care omul va lucra pe tot parcursul vietii,notiuni pe care se cladeste intregul sistem de achizitii imperios necesare.Este incontestabila contributia matematicii la formarea unei gandiri logice,concrete si creative,la formarea unor deprinderi de munca,de ordine,de punctuatie.

Invatamantul prescolar are ca scop pregatirea copilului prescolar pentru activitatea din scoala precum si pentru formarea personalitatii copiilor in varsta de la 3 la 6 ani. Invatamantul prescolar urmareste stimularea dezvoltarii fizice si intelectuale , educarea estetica potrivit particularitatilor psihofizice varstei.

Interesul si preocuparea educatoarelor consta in o buna pregatire a tuturor copiilor in gradinita in vederea integrarii lor optime in activitatea din clasa I , prevenirea esecului scolar. Foarte important este ca prin munca educatoarelor sa se asigure sanse egale tuturor copiilor , sa beneficieze de acele influente educative care sa permita fiecarui individ sa realizeze un maxim de randament personal materializat prin dezvoltarea proceselor intelectuale.


CUPRINS

CUPRINS ...................................................................................................................2

INTRODUCERE........................................................................................................4

CAPITOLUL I -Obiectivele generale si specifice urmarite in vederea corelarii activitatii din gadinita si scoala.....................................................................8

CAPITOLUL II -Paralela intre metodele clasice si cele moderne folosite in cadrul activitatilor matematice in gradinita si scoala......................................... 11

2.1 Clasificarea metodelor de invatamant......................................................11

2.2 Metode activ - participative .....................................................................13

2.2.1 Conversatia ............................................................................. 14

2.2.2 Demonstratia............................................................................. 20

2.2.3 Exercitiul................................................................................... 24

2.2.4 Problematizarea ...................................................................... 30

2.2.5 invatarea prin descoperire........................................................ 34
CAPITOLUL III - Jocul didactic.......................................................................... 36

3.1 Jocul didactic in formarea personalitatii copilului prescolar.................. 37

3.2 Avantajele jocului didactic...................................................................... 39

3.3 Jocuri logico – matematice .Valoarea lor formativa ................................40

3.4 Clasificarea jocurilor logico-matematice................................................41

3.4.1 Jocuri de formare a multimilor................................................. 42

3.4.2 Jocuri de grupare a pieselor in cercuri................................. 43

3.4.3 Jocuri de ordine si succesiune prin asemanari si deosebiri.. 44

3.4.4 Jocuri de perechi ......................................................................45

3.4.5 Jocuri de constructie.................................................................. 46

CAPITOLUL IV - Folosirea fiselor cu continut matematic in activitatile

independente si creatoare............................................................................. 48

4.1 Modele de fise pentru munca independenta............................................ 50

CAPITOLUL V - Evaluarea - instrument de verificare si autoverificare a cunostintelor matematice dobandite in gradinita si scoala................... .60

5.1 Evaluarea initiala.......................................................................................61

5.2 Evaluarea sumativa....................................................................................62

5.3 Evaluarea continua – formativa..................................................................62

5.4 Activitati de evaluare..................................................................................63

CAPITOLUL VI -Cercetarea experimentala - Creativitatea in activitatile

matematice.......................................................................................................76

6.1 Punerea problemei si aspecte documentare...............................................76

6.2 Ipoteza cercetarii..........................................................................................77

6.3 Obiectivele cercetarii si stabilirea esantioanelor..........................................77

6.4 Aplicarea cercetarii si interpretarea datelor...............................................78

Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

Test Word - var G

Test de evaluare- Aplicatia Word

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.