CFR Cluj - O echipa de suflet

Publicat: 22 Ian 2010 00:00

Orice copil, orice adolescent viseaza candva sa ajunga un Hagi, un Gica Popescu sau mai nou Mutu…orice copil tine de mic cu un club sportiv din diverse motive, fie pentru ca e in proximitatea orasului sau, ori chiar in interiorul acestuia, fie pentru ca asa l-a invatat tatal sau. Astfel pasiunea aceasta pentru fenomenul sportiv, se deprinde odata cu toate celelalte, apoi se transforma si ajunge la gradul de pasiune.


Problematica studiata tine foarte mult de aceasta pasiune pentru fotbal, deoarece atata vreme cat studiezi ceva ce te pasioneaza, totul este mai usor si il faci cu mai mare placere. Sportul, pasiunea oricarui tanar a ajuns sa se imbine din ce in ce mai mult cu relatiile publice, doua domenii care pana anii trecuti pareau sa nu aiba nimic in comun, acum ”merg mana in mana”. Pentru un tanar absolvent ocazia de a profesa, de a aplica lucrurile invatate pe bancile facultatii intr-un domeniu ce reprezinta pasiunea sa, inca din frageda copilarie, este o implinire deplina. E ca si cum ai imbina perfect utilul cu placutul.


Transformarile fotbalului din ultimul deceniu permit o mai larga abordare a lui, si nu doar privirea sa ca un simplu sport: unii il privesc ca pe o afacere, altii ca pe un mijloc de publicitate. Oportunitatea de a face reclama, de a capata o imagine mai buna, datorita asocierii imaginii pozitive a fotbalului cu un anumit produs, banii multi pusi in joc, o notorietate crescuta unor persoane rezultata de pe urma implicarii in fotbal, toate acestea si multe altele sunt beneficiile fotbalului modern.


CUPRINS



Lista Anexelor 3


INTRODUCERE 4


Problematica studiata 4


Obiectivele lucrarii 5


Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii 5



I.ORIGINEA ŞI EVOLUtIA RELAtIILOR PUBLICE 7



II. RELAtIILE PUBLICE: NOtIUNI ŞI CONCEPTE 11


II.1.Tipuri de activitati ale practicienilor de relatii publice 12


II.2. Definitii bazate pe activitatile din relatiile publice 13


II.3 Definitii bazate pe efectele relatiilor publice 15


II.4.Cuvinte cheie si concepte in cadrul definitiilor 16


II.5.Publicul 17


II.6. Functia manageriala 20


II.7. Organizatiile 20


II.8. Comunicarea 23


II.9.Alegerea unor media adecvate 25



III.REDACTAREA IN CADRUL RELATIILOR PUBLICE.ROLURI SI RESPONSABILITATI. 27


III. 1.Responsabilitatea etica si juridica a autorului de teste pentru relatiile publice 27


III. 2. Cercurile de influenta 29


III 2.1 Influenta standardelor personale 30


III 2.2. Influenta standardelor organizatiei si ale domeniului profesional 31


III 2.3. Influenta standardelor din practica relatiilor publice 32


III 2.4. Influenta legilor si a reglementarilor 33


III. 2.5. Influenta principalelor categorii de public 36



STUDIU DE CAZ: RELAtIILE PUBLICE ŞI FOTBALUL 37



I. EVOLUTIA FENOMENULUI FOTBALISTIC 37


I.1. Fotbalul ca fenomen 37


I.2. Fotbalul - o afacere 38


I.2.1.Transformarea fotbalului in afacere 38


I.2.2. Finala UEFA Champions League - o finala de 1,5 milioane de euro 40


I.3.Rolul activitatilor de P.R. in cadrul unui club de fotbal 42


II. CFR 1907 CLUJ-NAPOCA O ECHIPa DE SUCCES 46


II.1 Istoricul echipei CFR 1907 CLUJ- NAPOCA 46


II.2 Stadionul DR. Constantin Radulescu 49


II.3 Echipa 50


II.4 Conducerea 51


III. MUNCA DE P.R IN CADRUL ECHIPEI 52


III.1. Structura sectorului de P.R. 52


III.2.Procesul de comunicare in interiorul echipei 53


III.3.Rolul departamentului in organizarea unui meci de fotbal in Liga I 54


III.4. Champions League- o alta dimensiune 57


III.4.1.Reguli de publicitate in Champions League 58


III.4.2. Reguli de organizare a unui meci de Champions League 60


III.5. Activitati de promovare si marketing 62


III.5.1. Activitati caritabile, culturale si mondene 62


III.5.2. Activitati de marketing 63


III.5.3. Activitati de sustinere a tinerilor talentati 65


IV. Monitorizare de presa 66


CONCLUZII SI RECOMANDaRI 72


ANEXA 1: Foaie de meci CFR Cluj - Pandurii Tg. Jiu……………………………….....75


ANEXA 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga1………...76


ANEXA 3: Ghidul de interviu…………………………………………………………...78


BIBLIOGRAFIE………………………………………………………………………..80



Lista Anexelor



Anexa nr. 1: Foaie de meci CFR Cluj- Pandurii Tg. Jiu……………………………….55


Anexa nr. 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga 1…….56


Anexa nr. 3: Ghid de interviu………………………………………………………......78



Trebuie sa citesti

In fruntea lantului trofic urban: Brain Boost
In fruntea lantului trofic urban: Brain Boost

Un nou studiu publicat de catre Simon Fraser University, Canada, a descoperit ca odata ce am trecut de varsta de 24 de ani, timpul nostru de reactie scade, relateaza softpedia.com. Studiul a sugerat ca factorii precum dexteritatea mainilor (incheieturi, degete) si presiunea sociala sau culturala

Top 7 bloguri de contabilitate pe care ar trebui sa le citesti
Top 7 bloguri de contabilitate pe care ar trebui sa le citesti

Chiar daca esti student, lucrezi deja in domeniu sau pur si simplu te pasioneaza contabilitatea digitala , pentru a creste si a deveni un profesionist contabil de exceptie, trebuie sa inveti si sa iti dezvolti abilitatile in mod continuu. Cercetarile sustin faptul ca 77% dintre utilizatorii de

Cum reuseste McDonald`s sa vanda eficient?
Cum reuseste McDonald`s sa vanda eficient?

McDonald’s serveste 68 de milioane de clienti zilnic, asa ca sistemul lor de vanzare a trebuit sa fie instalat in toate cele 37.000 de restaurante din intreaga lume si a fost, cu siguranta, o decizie foarte importanta. Te-ai intrebat vreodata ce fel de sistem foloseste McDonald's pentru a se

15 lucruri interesante despre lumea modei
15 lucruri interesante despre lumea modei

De-a lungul timpului au aparut diferite stiluri de moda, iar multe dintre ele revin in magazinele noastre preferate odata la cativa ani. Unii oameni adora si fac tot posiblilul sa tina pasul cu tendintele recente, in timp ce altii nu acorda foarte mare importanta celor mai noi stiluri. Indiferent

Ce presupune ingrijirea unei peruci Belher
Ce presupune ingrijirea unei peruci Belher

Purtarea unei peruci a devenit un trend, una din solutiile ingenioase pentru o schimbare de look rapida si de efect. Desi avem tendinta sa asociem peruca cu lipsa parului si automat cu anumite probleme de sanatate, in unele cazuri posesoarele de peruci sunt doar impatimite ale schimbarilor

Teste Online

CEPorZpedmdxFNCkM

YPOe04 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.