CFR Cluj - O echipa de suflet

Publicat: 22 Ian 2010 00:00

Orice copil, orice adolescent viseaza candva sa ajunga un Hagi, un Gica Popescu sau mai nou Mutu…orice copil tine de mic cu un club sportiv din diverse motive, fie pentru ca e in proximitatea orasului sau, ori chiar in interiorul acestuia, fie pentru ca asa l-a invatat tatal sau. Astfel pasiunea aceasta pentru fenomenul sportiv, se deprinde odata cu toate celelalte, apoi se transforma si ajunge la gradul de pasiune.


Problematica studiata tine foarte mult de aceasta pasiune pentru fotbal, deoarece atata vreme cat studiezi ceva ce te pasioneaza, totul este mai usor si il faci cu mai mare placere. Sportul, pasiunea oricarui tanar a ajuns sa se imbine din ce in ce mai mult cu relatiile publice, doua domenii care pana anii trecuti pareau sa nu aiba nimic in comun, acum ”merg mana in mana”. Pentru un tanar absolvent ocazia de a profesa, de a aplica lucrurile invatate pe bancile facultatii intr-un domeniu ce reprezinta pasiunea sa, inca din frageda copilarie, este o implinire deplina. E ca si cum ai imbina perfect utilul cu placutul.


Transformarile fotbalului din ultimul deceniu permit o mai larga abordare a lui, si nu doar privirea sa ca un simplu sport: unii il privesc ca pe o afacere, altii ca pe un mijloc de publicitate. Oportunitatea de a face reclama, de a capata o imagine mai buna, datorita asocierii imaginii pozitive a fotbalului cu un anumit produs, banii multi pusi in joc, o notorietate crescuta unor persoane rezultata de pe urma implicarii in fotbal, toate acestea si multe altele sunt beneficiile fotbalului modern.


CUPRINS



Lista Anexelor 3


INTRODUCERE 4


Problematica studiata 4


Obiectivele lucrarii 5


Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii 5



I.ORIGINEA ŞI EVOLUtIA RELAtIILOR PUBLICE 7



II. RELAtIILE PUBLICE: NOtIUNI ŞI CONCEPTE 11


II.1.Tipuri de activitati ale practicienilor de relatii publice 12


II.2. Definitii bazate pe activitatile din relatiile publice 13


II.3 Definitii bazate pe efectele relatiilor publice 15


II.4.Cuvinte cheie si concepte in cadrul definitiilor 16


II.5.Publicul 17


II.6. Functia manageriala 20


II.7. Organizatiile 20


II.8. Comunicarea 23


II.9.Alegerea unor media adecvate 25



III.REDACTAREA IN CADRUL RELATIILOR PUBLICE.ROLURI SI RESPONSABILITATI. 27


III. 1.Responsabilitatea etica si juridica a autorului de teste pentru relatiile publice 27


III. 2. Cercurile de influenta 29


III 2.1 Influenta standardelor personale 30


III 2.2. Influenta standardelor organizatiei si ale domeniului profesional 31


III 2.3. Influenta standardelor din practica relatiilor publice 32


III 2.4. Influenta legilor si a reglementarilor 33


III. 2.5. Influenta principalelor categorii de public 36



STUDIU DE CAZ: RELAtIILE PUBLICE ŞI FOTBALUL 37



I. EVOLUTIA FENOMENULUI FOTBALISTIC 37


I.1. Fotbalul ca fenomen 37


I.2. Fotbalul - o afacere 38


I.2.1.Transformarea fotbalului in afacere 38


I.2.2. Finala UEFA Champions League - o finala de 1,5 milioane de euro 40


I.3.Rolul activitatilor de P.R. in cadrul unui club de fotbal 42


II. CFR 1907 CLUJ-NAPOCA O ECHIPa DE SUCCES 46


II.1 Istoricul echipei CFR 1907 CLUJ- NAPOCA 46


II.2 Stadionul DR. Constantin Radulescu 49


II.3 Echipa 50


II.4 Conducerea 51


III. MUNCA DE P.R IN CADRUL ECHIPEI 52


III.1. Structura sectorului de P.R. 52


III.2.Procesul de comunicare in interiorul echipei 53


III.3.Rolul departamentului in organizarea unui meci de fotbal in Liga I 54


III.4. Champions League- o alta dimensiune 57


III.4.1.Reguli de publicitate in Champions League 58


III.4.2. Reguli de organizare a unui meci de Champions League 60


III.5. Activitati de promovare si marketing 62


III.5.1. Activitati caritabile, culturale si mondene 62


III.5.2. Activitati de marketing 63


III.5.3. Activitati de sustinere a tinerilor talentati 65


IV. Monitorizare de presa 66


CONCLUZII SI RECOMANDaRI 72


ANEXA 1: Foaie de meci CFR Cluj - Pandurii Tg. Jiu……………………………….....75


ANEXA 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga1………...76


ANEXA 3: Ghidul de interviu…………………………………………………………...78


BIBLIOGRAFIE………………………………………………………………………..80



Lista Anexelor



Anexa nr. 1: Foaie de meci CFR Cluj- Pandurii Tg. Jiu……………………………….55


Anexa nr. 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga 1…….56


Anexa nr. 3: Ghid de interviu………………………………………………………......78



Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

Forta elastica si forta de frecare

Un test de fizica prin care se verifica cunostintele generale despre elementele de baza din fizica.

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.