CFR Cluj - O echipa de suflet

Publicat: 22 Ian 2010 00:00

Orice copil, orice adolescent viseaza candva sa ajunga un Hagi, un Gica Popescu sau mai nou Mutu…orice copil tine de mic cu un club sportiv din diverse motive, fie pentru ca e in proximitatea orasului sau, ori chiar in interiorul acestuia, fie pentru ca asa l-a invatat tatal sau. Astfel pasiunea aceasta pentru fenomenul sportiv, se deprinde odata cu toate celelalte, apoi se transforma si ajunge la gradul de pasiune.


Problematica studiata tine foarte mult de aceasta pasiune pentru fotbal, deoarece atata vreme cat studiezi ceva ce te pasioneaza, totul este mai usor si il faci cu mai mare placere. Sportul, pasiunea oricarui tanar a ajuns sa se imbine din ce in ce mai mult cu relatiile publice, doua domenii care pana anii trecuti pareau sa nu aiba nimic in comun, acum ”merg mana in mana”. Pentru un tanar absolvent ocazia de a profesa, de a aplica lucrurile invatate pe bancile facultatii intr-un domeniu ce reprezinta pasiunea sa, inca din frageda copilarie, este o implinire deplina. E ca si cum ai imbina perfect utilul cu placutul.


Transformarile fotbalului din ultimul deceniu permit o mai larga abordare a lui, si nu doar privirea sa ca un simplu sport: unii il privesc ca pe o afacere, altii ca pe un mijloc de publicitate. Oportunitatea de a face reclama, de a capata o imagine mai buna, datorita asocierii imaginii pozitive a fotbalului cu un anumit produs, banii multi pusi in joc, o notorietate crescuta unor persoane rezultata de pe urma implicarii in fotbal, toate acestea si multe altele sunt beneficiile fotbalului modern.


CUPRINS



Lista Anexelor 3


INTRODUCERE 4


Problematica studiata 4


Obiectivele lucrarii 5


Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii 5



I.ORIGINEA ŞI EVOLUtIA RELAtIILOR PUBLICE 7



II. RELAtIILE PUBLICE: NOtIUNI ŞI CONCEPTE 11


II.1.Tipuri de activitati ale practicienilor de relatii publice 12


II.2. Definitii bazate pe activitatile din relatiile publice 13


II.3 Definitii bazate pe efectele relatiilor publice 15


II.4.Cuvinte cheie si concepte in cadrul definitiilor 16


II.5.Publicul 17


II.6. Functia manageriala 20


II.7. Organizatiile 20


II.8. Comunicarea 23


II.9.Alegerea unor media adecvate 25



III.REDACTAREA IN CADRUL RELATIILOR PUBLICE.ROLURI SI RESPONSABILITATI. 27


III. 1.Responsabilitatea etica si juridica a autorului de teste pentru relatiile publice 27


III. 2. Cercurile de influenta 29


III 2.1 Influenta standardelor personale 30


III 2.2. Influenta standardelor organizatiei si ale domeniului profesional 31


III 2.3. Influenta standardelor din practica relatiilor publice 32


III 2.4. Influenta legilor si a reglementarilor 33


III. 2.5. Influenta principalelor categorii de public 36



STUDIU DE CAZ: RELAtIILE PUBLICE ŞI FOTBALUL 37



I. EVOLUTIA FENOMENULUI FOTBALISTIC 37


I.1. Fotbalul ca fenomen 37


I.2. Fotbalul - o afacere 38


I.2.1.Transformarea fotbalului in afacere 38


I.2.2. Finala UEFA Champions League - o finala de 1,5 milioane de euro 40


I.3.Rolul activitatilor de P.R. in cadrul unui club de fotbal 42


II. CFR 1907 CLUJ-NAPOCA O ECHIPa DE SUCCES 46


II.1 Istoricul echipei CFR 1907 CLUJ- NAPOCA 46


II.2 Stadionul DR. Constantin Radulescu 49


II.3 Echipa 50


II.4 Conducerea 51


III. MUNCA DE P.R IN CADRUL ECHIPEI 52


III.1. Structura sectorului de P.R. 52


III.2.Procesul de comunicare in interiorul echipei 53


III.3.Rolul departamentului in organizarea unui meci de fotbal in Liga I 54


III.4. Champions League- o alta dimensiune 57


III.4.1.Reguli de publicitate in Champions League 58


III.4.2. Reguli de organizare a unui meci de Champions League 60


III.5. Activitati de promovare si marketing 62


III.5.1. Activitati caritabile, culturale si mondene 62


III.5.2. Activitati de marketing 63


III.5.3. Activitati de sustinere a tinerilor talentati 65


IV. Monitorizare de presa 66


CONCLUZII SI RECOMANDaRI 72


ANEXA 1: Foaie de meci CFR Cluj - Pandurii Tg. Jiu……………………………….....75


ANEXA 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga1………...76


ANEXA 3: Ghidul de interviu…………………………………………………………...78


BIBLIOGRAFIE………………………………………………………………………..80



Lista Anexelor



Anexa nr. 1: Foaie de meci CFR Cluj- Pandurii Tg. Jiu……………………………….55


Anexa nr. 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga 1…….56


Anexa nr. 3: Ghid de interviu………………………………………………………......78



Trebuie sa citesti

Abilitatile sociale sunt un avantaj la angajare. Tu le ai?
Abilitatile sociale sunt un avantaj la angajare. Tu le ai?

Abilitatle sociale, cunoscute, de asemenea, si ca soft skills , au devenit din ce in ce mai importante pentru companiile mari, dar nu numai, atat in ceea ce priveste procesul de recrutare, cat si in cel de perfectionare a angajatilor.  Din pacate, aceste abilitati, pe care doar o mica parte

TOP 5 curiozitati din spatele unui calculator
TOP 5 curiozitati din spatele unui calculator

Calculatorul este un device indispensabil in zilele noastre. Tehnologia a avansat atat de mult, incat poti face aproape orice din spatele unui calculator, in orice colt al lumii te-ai afla. Copil, adolescent sau adult, toti oamenii traiesc intr-o era a vitezei, in care internetul a luat mare

Cum sa ai o viata plina de adrenalina ca student, fara sa ai nevoie de multi bani
Cum sa ai o viata plina de adrenalina ca student, fara sa ai nevoie de multi bani

Daca esti student, probabil nici nu ai mai simtit cat de palpitanta si plina de provocari e aceasta perioada, avand in vedere contextul pandemic actual care a schimbat fundamental modul de viata al tuturor. In aceste conditii, e si normal sa fii mai mult decat entuziasmat de ridicarea multor

Aspectele importante de care sa tii cont dupa ce vei absolvi facultatea
Aspectele importante de care sa tii cont dupa ce vei absolvi facultatea

Facultatea reprezinta una dintre cele mai frumoase perioade din viata oricarui tanar. Chiar daca presiunea sesiunilor te apasa si trebuie sa pui burta pe carte, ai la dispozitie foarte multe oportunitati ca sa te distrezi si sa traiesti clipa. Totusi, pentru ca nu vei fi student toata viata,

Tipuri de traduceri pentru care este necesara colaborarea cu o agentie
Tipuri de traduceri pentru care este necesara colaborarea cu o agentie

In mod normal, un traducator bun este un specialist in unul sau mai multe tipuri de traducere, atat in traduceri tehnice, cat si in traduceri stiintifice, web, juridice, sau chiar in traduceri financiare. De fapt, in cadrul unei agentii exista specialisti in traduceri pentru fiecare din aceste

Teste Online

Test de dragoste. Afla daca te iubeste!

Prin acest test de dragoste vei afla daca persoana de care esti indragostita te iubeste cu adevarat!

mai multe »

Calculator Sarcina