Analiza potentialului S.C. Hotel Parc profil turistic si stabilirea punctelor forte si slabe

Publicat: 16 Ian 2010 00:00

Schimbarile social - politice care au avut loc in Europa Centrala si de Est in perioada 1988 - 1990 s-au reflectat in mod general in piata produselor de turism. Contextul socio - economic national al perioadei 1990 - 1996 s-a caracterizat prin tranzitia de la economia planificata de comanda, spre economia de piata, o serie de factori si tendinte avand evolutii contradictorii dar cu perspectiva de stabilizare.

Aspectele generale ale contextului din Europa Centrala si de Est au fost caracteristice si pentru produsul turistic din Romania. Principalii factori noi care au indus mutatii reflectate in indicatorii ce caracterizeaza activitatea de turism au fost urmatorii:
- liberalizarea climatului politic si legislativ privind calatoriile internationale;
- reducerea nivelului de trai ca urmare a recesiunii economice;
- dezorganizarea relatiilor fostei piete regionale C.A.E.R. cu urmare asupra modificarii fluxurilor de turisti;
- modificarea structurii bugetului de familie in defavoarea segmentului de cheltuieli alocate petrecerii timpului liber;
- mutatii in comportamentul cumparatorilor produsului turistic, respectiv aparitia “turismului comercial” si dezvoltarea unui nou segment de turism pentru destinatii exotice;
- reducerea subventiilor statului pentru actiunile de turism;
- aparitia unor produse concurentiale pentru petrecerea timpului liber;
- aparitia operatorilor privati in domeniul turismului;
- scaderea interesului pentru cumpararea de servicii turistice de catre companii straine datorita perceperii mediului social - politic din Romania ca instabil in special in perioada 1992- 1993; slaba publicitate a produsului turistic romanesc in tara si strainatate.

CUPRINS

Introducere..............................................................................................................................5

CAPITOLUL 1

S.C. “HOTEL PARC”................................................................................................................8

1.1. ISTORIC SI CARACTERISTICI...........................................................................................8

1.1.1. Istoric.....................................................................................................................8

1.1.2. Amplasare..............................................................................................................8

1.1.3. Statutul hotelului....................................................................................................9

1.1.4. Situatia privatizarii.................................................................................................9

1.2. OBIECTUL DE ACTIVITATE.............................................................................................10

1.2.1. Servicii hoteliere................................................................................................10

1.2.1.a). Servicii de baza - cazare........................................................................10

- alimentatie..................................................................10

1.2.1.b). Servicii suplimentare - cu plata..............................................................11

- fara plata...............................................................12

1.3. EVOLUtIA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO- FINANCIARI..........................13

1.3.1. Prezentarea principalilor indicatori economico - financiari....................................13

- hotel

- restaurant

1.4. STRUCTURA ORGANIZATORICa GENERALa...............................................................15

1.4.1. Compartimentul de cazare....................................................................................16

1.4.2. Compartimentul de alimentatie publica.................................................................17

1.4.3. Compartimentul tehnic..........................................................................................18

Organigrama...................................................................................................................20

CAPITOLUL 2

ACTIVITATEA HOTELIERa.......................................................................................................21

2.1. iNCADRAREA HOTELUI PE CATEGORII (STELE)...........................................................21

2.1.1.Criterii privind constructiile si instalatiile.................................................................21

2.1.2. Criterii privind dotarea cu mobilier, lenjerie si alte obiecte....................................22

2.1.3. Criterii privind serviciile minime oferite turistilor ...................................................24

2.1.4. Alte criterii..............................................................................................................25

2.2. ANALIZA - DIAGNOSTIC A BAZEI MATERIALE...............................................................25

2.2.1. Cladirile.................................................................................................................25

2.2.1. a). Prezentare generala..............................................................................25

2.2.1. b). Clasificare spatii.....................................................................................27

2.2.1. c). Structura de rezistenta, tamplarie, finisaje, instalatii electrice, termice, sanitare......................................................................................................29

2.2.1. d). Diagnostigrama.....................................................................................31

2.2.2. Dotarea camerelor................................................................................................32

2.2.2. a). Dotare apartament................................................................................32

2.2.2. b). Dotare camera cu doua paturi..............................................................33

2.2.2. c). Dotare camera cu un pat.......................................................................35

2.2.2. d). Dotarea grupurilor sanitare din camere...............................................36

2.2.3. Diagnostigrama potentialului bazei materiale.......................................................37

2.3. PERSONALUL...................................................................................................................38

2.3.1. Criterii de diagnosticare........................................................................................38

2.3.2. Diagnostigrama potentialului uman.......................................................................44

2.4. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND ATRACTIVITATEA HOTELULUI..................................48

2.4.1. Conditii generale asigurate...................................................................................48

2.4.2. Ambianta si comportamentul angajatilor fata de clienti.........................................50

2.4.3. Tarife de cazare si alte servicii..............................................................................51

2.4.4. Structura clientelei................................................................................................54

2.4.5. Indicatori specifici pentru hotel.............................................................................55

CAPITOLUL 3

ACTIVITATEA iN RESTAURANT SI ALTE FORME DE ALIMENTAtIE PUBLICa.................57

3.1. SPATIILE PENTRU SERVIREA MESEI.............................................................................57

3.2. DOTAREA SPAtIILOR DE SERVIRE A MESEI...............................................................58

3.3. PERSONALUL DIN RESTAURANT SI COFETaRIE.........................................................59

3.4. DOTAREA BUCaTaRIEI SI LABORATORULUI DE COFETaRIE....................................60

3.5. PERSONALUL DIN BUCaTaRIE SI LABORATORUL DE COFETaRIE..........................63

3.6. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND CALITATEA MENIURILOR SI SERVICIILOR..............64

CAPITOLUL 4

MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA.....................................................................................66

4.1. CONDUCEREA (managementul)......................................................................................66

4.1.1. Organizarea conducerii.........................................................................................67

4.1.2. Organizarea productiei..........................................................................................68

4.1.3. Organizarea muncii...............................................................................................70

4.1.4. Diagnostigrama managementului si organizarii....................................................70

CAPITOLUL 5

CONCLUZII SI PROPUNERI.....................................................................................................82

Bibliografie...............................................................................................................................85

Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

cel mai usor test

cel mai tare esti

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.