Analiza potentialului S.C. Hotel Parc profil turistic si stabilirea punctelor forte si slabe

Publicat: 16 Ian 2010 00:00

Schimbarile social - politice care au avut loc in Europa Centrala si de Est in perioada 1988 - 1990 s-au reflectat in mod general in piata produselor de turism. Contextul socio - economic national al perioadei 1990 - 1996 s-a caracterizat prin tranzitia de la economia planificata de comanda, spre economia de piata, o serie de factori si tendinte avand evolutii contradictorii dar cu perspectiva de stabilizare.

Aspectele generale ale contextului din Europa Centrala si de Est au fost caracteristice si pentru produsul turistic din Romania. Principalii factori noi care au indus mutatii reflectate in indicatorii ce caracterizeaza activitatea de turism au fost urmatorii:
- liberalizarea climatului politic si legislativ privind calatoriile internationale;
- reducerea nivelului de trai ca urmare a recesiunii economice;
- dezorganizarea relatiilor fostei piete regionale C.A.E.R. cu urmare asupra modificarii fluxurilor de turisti;
- modificarea structurii bugetului de familie in defavoarea segmentului de cheltuieli alocate petrecerii timpului liber;
- mutatii in comportamentul cumparatorilor produsului turistic, respectiv aparitia “turismului comercial” si dezvoltarea unui nou segment de turism pentru destinatii exotice;
- reducerea subventiilor statului pentru actiunile de turism;
- aparitia unor produse concurentiale pentru petrecerea timpului liber;
- aparitia operatorilor privati in domeniul turismului;
- scaderea interesului pentru cumpararea de servicii turistice de catre companii straine datorita perceperii mediului social - politic din Romania ca instabil in special in perioada 1992- 1993; slaba publicitate a produsului turistic romanesc in tara si strainatate.

CUPRINS

Introducere..............................................................................................................................5

CAPITOLUL 1

S.C. “HOTEL PARC”................................................................................................................8

1.1. ISTORIC SI CARACTERISTICI...........................................................................................8

1.1.1. Istoric.....................................................................................................................8

1.1.2. Amplasare..............................................................................................................8

1.1.3. Statutul hotelului....................................................................................................9

1.1.4. Situatia privatizarii.................................................................................................9

1.2. OBIECTUL DE ACTIVITATE.............................................................................................10

1.2.1. Servicii hoteliere................................................................................................10

1.2.1.a). Servicii de baza - cazare........................................................................10

- alimentatie..................................................................10

1.2.1.b). Servicii suplimentare - cu plata..............................................................11

- fara plata...............................................................12

1.3. EVOLUtIA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO- FINANCIARI..........................13

1.3.1. Prezentarea principalilor indicatori economico - financiari....................................13

- hotel

- restaurant

1.4. STRUCTURA ORGANIZATORICa GENERALa...............................................................15

1.4.1. Compartimentul de cazare....................................................................................16

1.4.2. Compartimentul de alimentatie publica.................................................................17

1.4.3. Compartimentul tehnic..........................................................................................18

Organigrama...................................................................................................................20

CAPITOLUL 2

ACTIVITATEA HOTELIERa.......................................................................................................21

2.1. iNCADRAREA HOTELUI PE CATEGORII (STELE)...........................................................21

2.1.1.Criterii privind constructiile si instalatiile.................................................................21

2.1.2. Criterii privind dotarea cu mobilier, lenjerie si alte obiecte....................................22

2.1.3. Criterii privind serviciile minime oferite turistilor ...................................................24

2.1.4. Alte criterii..............................................................................................................25

2.2. ANALIZA - DIAGNOSTIC A BAZEI MATERIALE...............................................................25

2.2.1. Cladirile.................................................................................................................25

2.2.1. a). Prezentare generala..............................................................................25

2.2.1. b). Clasificare spatii.....................................................................................27

2.2.1. c). Structura de rezistenta, tamplarie, finisaje, instalatii electrice, termice, sanitare......................................................................................................29

2.2.1. d). Diagnostigrama.....................................................................................31

2.2.2. Dotarea camerelor................................................................................................32

2.2.2. a). Dotare apartament................................................................................32

2.2.2. b). Dotare camera cu doua paturi..............................................................33

2.2.2. c). Dotare camera cu un pat.......................................................................35

2.2.2. d). Dotarea grupurilor sanitare din camere...............................................36

2.2.3. Diagnostigrama potentialului bazei materiale.......................................................37

2.3. PERSONALUL...................................................................................................................38

2.3.1. Criterii de diagnosticare........................................................................................38

2.3.2. Diagnostigrama potentialului uman.......................................................................44

2.4. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND ATRACTIVITATEA HOTELULUI..................................48

2.4.1. Conditii generale asigurate...................................................................................48

2.4.2. Ambianta si comportamentul angajatilor fata de clienti.........................................50

2.4.3. Tarife de cazare si alte servicii..............................................................................51

2.4.4. Structura clientelei................................................................................................54

2.4.5. Indicatori specifici pentru hotel.............................................................................55

CAPITOLUL 3

ACTIVITATEA iN RESTAURANT SI ALTE FORME DE ALIMENTAtIE PUBLICa.................57

3.1. SPATIILE PENTRU SERVIREA MESEI.............................................................................57

3.2. DOTAREA SPAtIILOR DE SERVIRE A MESEI...............................................................58

3.3. PERSONALUL DIN RESTAURANT SI COFETaRIE.........................................................59

3.4. DOTAREA BUCaTaRIEI SI LABORATORULUI DE COFETaRIE....................................60

3.5. PERSONALUL DIN BUCaTaRIE SI LABORATORUL DE COFETaRIE..........................63

3.6. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND CALITATEA MENIURILOR SI SERVICIILOR..............64

CAPITOLUL 4

MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA.....................................................................................66

4.1. CONDUCEREA (managementul)......................................................................................66

4.1.1. Organizarea conducerii.........................................................................................67

4.1.2. Organizarea productiei..........................................................................................68

4.1.3. Organizarea muncii...............................................................................................70

4.1.4. Diagnostigrama managementului si organizarii....................................................70

CAPITOLUL 5

CONCLUZII SI PROPUNERI.....................................................................................................82

Bibliografie...............................................................................................................................85

Trebuie sa citesti

3 aspecte de luat in considerare cand alegeti noua usa de garaj
3 aspecte de luat in considerare cand alegeti noua usa de garaj

Înainte de a începe să faceți cumpărături pentru o nouă ușă de garaj, aflați ce ar trebui să căutați și să înțelegeți posibilitățile vaste pe care le oferă îmbunătățirea prin

Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?
Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?

Sunt mai multe probleme care pot face ca elevii sa nu poata invata corespunzator matematica, insa auxiliarele scolare sunt o sursa buna de ajutor. In acest articol ne referim la auxiliar matematica clasa 7, insa sfaturile si regulile pot fi aplicate pentru orice alt tip de auxiliar indiferent de

Cum sa te simti ca acasa in camera inchiriata
Cum sa te simti ca acasa in camera inchiriata

A mai ramas putin timp pana cand vei incepe facultatea, iar daca te muti intr-un alt oras, trebuie sa-ti asiguri tot confortul. Camera inchiriata, fie ca se afla intr-un camin sau ca este vorba de o garsoniera, te poate face sa te simti ca acasa. Iata cateva trucuri pentru a nu te simti ca un

Viata de student - Iata TOT ce trebuie sa stii despre dragoste, sex si romantism in facultate!
Viata de student - Iata TOT ce trebuie sa stii despre dragoste, sex si romantism in facultate!

Pe langa cursuri, planuri de cariera si alte provocari academice, viata sociala si cea sentimentala sunt extrem de importante pentru orice student. Acesta este momentul in care iti poti intalni marea dragoste sau, dimpotriva, sa ai parte de multe si dureroase dezamagiri. Cel mai probabil te vei

Idei cool pentru a-ti petrece timp de calitate alaturi de sufletul tau pereche
Idei cool pentru a-ti petrece timp de calitate alaturi de sufletul tau pereche

Cand esti intr-o relatie pe termen lung, petrecerea timpului cu persoana iubita este esentiala. Legatura dintre voi se fortifica, capata din ce in ce mai mult sens. Astfel, va descoperiti calitatile, dar mai ales defectele. Mereu veti afla lucruri noi unul despre celalalt (chiar si dupa ani buni de

Teste Online

Varianta 021 informatica

Varianta 021 informatica intensiv

mai multe »