Analiza potentialului S.C. Hotel Parc profil turistic si stabilirea punctelor forte si slabe

Publicat: 16 Ian 2010 00:00

Schimbarile social - politice care au avut loc in Europa Centrala si de Est in perioada 1988 - 1990 s-au reflectat in mod general in piata produselor de turism. Contextul socio - economic national al perioadei 1990 - 1996 s-a caracterizat prin tranzitia de la economia planificata de comanda, spre economia de piata, o serie de factori si tendinte avand evolutii contradictorii dar cu perspectiva de stabilizare.

Aspectele generale ale contextului din Europa Centrala si de Est au fost caracteristice si pentru produsul turistic din Romania. Principalii factori noi care au indus mutatii reflectate in indicatorii ce caracterizeaza activitatea de turism au fost urmatorii:
- liberalizarea climatului politic si legislativ privind calatoriile internationale;
- reducerea nivelului de trai ca urmare a recesiunii economice;
- dezorganizarea relatiilor fostei piete regionale C.A.E.R. cu urmare asupra modificarii fluxurilor de turisti;
- modificarea structurii bugetului de familie in defavoarea segmentului de cheltuieli alocate petrecerii timpului liber;
- mutatii in comportamentul cumparatorilor produsului turistic, respectiv aparitia “turismului comercial” si dezvoltarea unui nou segment de turism pentru destinatii exotice;
- reducerea subventiilor statului pentru actiunile de turism;
- aparitia unor produse concurentiale pentru petrecerea timpului liber;
- aparitia operatorilor privati in domeniul turismului;
- scaderea interesului pentru cumpararea de servicii turistice de catre companii straine datorita perceperii mediului social - politic din Romania ca instabil in special in perioada 1992- 1993; slaba publicitate a produsului turistic romanesc in tara si strainatate.

CUPRINS

Introducere..............................................................................................................................5

CAPITOLUL 1

S.C. “HOTEL PARC”................................................................................................................8

1.1. ISTORIC SI CARACTERISTICI...........................................................................................8

1.1.1. Istoric.....................................................................................................................8

1.1.2. Amplasare..............................................................................................................8

1.1.3. Statutul hotelului....................................................................................................9

1.1.4. Situatia privatizarii.................................................................................................9

1.2. OBIECTUL DE ACTIVITATE.............................................................................................10

1.2.1. Servicii hoteliere................................................................................................10

1.2.1.a). Servicii de baza - cazare........................................................................10

- alimentatie..................................................................10

1.2.1.b). Servicii suplimentare - cu plata..............................................................11

- fara plata...............................................................12

1.3. EVOLUtIA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO- FINANCIARI..........................13

1.3.1. Prezentarea principalilor indicatori economico - financiari....................................13

- hotel

- restaurant

1.4. STRUCTURA ORGANIZATORICa GENERALa...............................................................15

1.4.1. Compartimentul de cazare....................................................................................16

1.4.2. Compartimentul de alimentatie publica.................................................................17

1.4.3. Compartimentul tehnic..........................................................................................18

Organigrama...................................................................................................................20

CAPITOLUL 2

ACTIVITATEA HOTELIERa.......................................................................................................21

2.1. iNCADRAREA HOTELUI PE CATEGORII (STELE)...........................................................21

2.1.1.Criterii privind constructiile si instalatiile.................................................................21

2.1.2. Criterii privind dotarea cu mobilier, lenjerie si alte obiecte....................................22

2.1.3. Criterii privind serviciile minime oferite turistilor ...................................................24

2.1.4. Alte criterii..............................................................................................................25

2.2. ANALIZA - DIAGNOSTIC A BAZEI MATERIALE...............................................................25

2.2.1. Cladirile.................................................................................................................25

2.2.1. a). Prezentare generala..............................................................................25

2.2.1. b). Clasificare spatii.....................................................................................27

2.2.1. c). Structura de rezistenta, tamplarie, finisaje, instalatii electrice, termice, sanitare......................................................................................................29

2.2.1. d). Diagnostigrama.....................................................................................31

2.2.2. Dotarea camerelor................................................................................................32

2.2.2. a). Dotare apartament................................................................................32

2.2.2. b). Dotare camera cu doua paturi..............................................................33

2.2.2. c). Dotare camera cu un pat.......................................................................35

2.2.2. d). Dotarea grupurilor sanitare din camere...............................................36

2.2.3. Diagnostigrama potentialului bazei materiale.......................................................37

2.3. PERSONALUL...................................................................................................................38

2.3.1. Criterii de diagnosticare........................................................................................38

2.3.2. Diagnostigrama potentialului uman.......................................................................44

2.4. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND ATRACTIVITATEA HOTELULUI..................................48

2.4.1. Conditii generale asigurate...................................................................................48

2.4.2. Ambianta si comportamentul angajatilor fata de clienti.........................................50

2.4.3. Tarife de cazare si alte servicii..............................................................................51

2.4.4. Structura clientelei................................................................................................54

2.4.5. Indicatori specifici pentru hotel.............................................................................55

CAPITOLUL 3

ACTIVITATEA iN RESTAURANT SI ALTE FORME DE ALIMENTAtIE PUBLICa.................57

3.1. SPATIILE PENTRU SERVIREA MESEI.............................................................................57

3.2. DOTAREA SPAtIILOR DE SERVIRE A MESEI...............................................................58

3.3. PERSONALUL DIN RESTAURANT SI COFETaRIE.........................................................59

3.4. DOTAREA BUCaTaRIEI SI LABORATORULUI DE COFETaRIE....................................60

3.5. PERSONALUL DIN BUCaTaRIE SI LABORATORUL DE COFETaRIE..........................63

3.6. ESTIMaRI GENERALE PRIVIND CALITATEA MENIURILOR SI SERVICIILOR..............64

CAPITOLUL 4

MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA.....................................................................................66

4.1. CONDUCEREA (managementul)......................................................................................66

4.1.1. Organizarea conducerii.........................................................................................67

4.1.2. Organizarea productiei..........................................................................................68

4.1.3. Organizarea muncii...............................................................................................70

4.1.4. Diagnostigrama managementului si organizarii....................................................70

CAPITOLUL 5

CONCLUZII SI PROPUNERI.....................................................................................................82

Bibliografie...............................................................................................................................85

Trebuie sa citesti

Finette - pentru un somn odihnitor
Finette - pentru un somn odihnitor

Unul dintre cele mai importante aspecte care duc la o viata activa, este calitatea somnului. Acest moment este destul de neglijat, mai ales in perioada tineretii. Orele de somn sunt din ce in ce mai scurte din cauza petrecerilor si a volumului mare de proiecte de realizat. Anii de adolescenta vin

Stailer - programari la salon in orice zi
Stailer - programari la salon in orice zi

Vizitele la saloanele de înfrumusețare sunt destul de rare pentru unele persoane din cauza timpului și totuși, atunci când se decid să meargă nu pot găsi un loc liber. Tot acest proces de a te programa la salon necesită mult prea mult timp și

Afla cand trecem la ora de vara in 2021!
Afla cand trecem la ora de vara in 2021!

Ora de vară presupune un ceas în minus de somn, motivul pentru care majoritatea dintre noi nu suntem mari fani ai modificării. Dar argumentele pentru această schimbare sezonieră țin de economie și nu mai au aceeași relevanță în societatea

5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri
5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri

Valentine's Day, Dragobete, 1 Martie, Ziua Femeii sau ziua ei de nastere, cu alte cuvinte, suficiente ocazii în care să-ți surprinzi iubita cu un dar original, prin care să-ți exprimi dragostea și afecțiunea pe care i le porți. Ca idee de cadou pentru astfel

Cel mai eficient mod de a scapa de firele crescute sub piele
Cel mai eficient mod de a scapa de firele crescute sub piele

Picioarele catifelate și netede sunt visul oricărei fete și femei, dar de la fantezie la realitate este cale lungă. Nesuferitele fire crescute sub piele , fenomen care poartă numele de foliculită sau Pili recurvati. Află de mai jos de ce te confrunți

Teste Online

Test biologie - Organe de simt

Biologie clasa a VIIa

mai multe »

Calculator Sarcina