Distributia produselor turistice pe internet

Publicat: 06 Mai 2010 00:00

Turismul este cunoscut ca fiind cea mai larga industrie. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber.

In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind “sangele” unei industrii, fara care un sector nu poate functiona1. Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente. Aceasta cere de asemenea informatii reflectand surse subtile: vacanta anuala si chiar week-end-ul sunt mai mult asociate cu enormul risc financiar si emotional.


In Vest in special, timpul a devenit o marfa rara, mai ales pentru cupluri timpul petrecut impreuna este mai mult fugitiv. De aceea, pentru multi consumatori, vacanta lor anuala reprezinta o investitie emotionala mare care nu poate fi usor inlocuita daca ceva nu merge bine2. De aceea, de cand calatorii nu pot pretesta produsul sau sa-si primeasca banii usor inapoi daca excursia nu se ridica la asteptarile lor, acces exact, demn de incredere, punctual si informatiile relevante sunt esentiale sa ajute sa ia o hotarare potrivita. Dupa Buhalis D. (1997), “cu cat gradul de risc este mare in contextul pre-cumpararii, cu atat tendinta consumatorului de a cauta informatii despre produs este mai mare.” Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic. in principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare.



Cuprins



Introducere……………………………………………………………………………….1


Capitolul I De la Sistemele de Rezervare Aeriene la GDS: dezvoltarea Sistemului


Global de Distributie……………………………………………………………………8


1.1Introducerea Sistemelor de Rezervare Computerizate (CRS)…………………….9


1.2Operarea sistemului de rezervari………………………………………………...10


1.3Dereglarea sectorului zborurilor aeriene…………………………………………12


1.4Distributia hoteliera prin GDS…………………………………………………...14


1.5Strategii pentru viitorul GDS…………………………………………………….17


Studiu de caz1: SABRE…………………………………………………………………20


Capitolul II Sistemele centrale de rezervari………………………………………...26


2.1 Sistemul de rezervare computerizat……………………………………………...27


2.2 Legatura cu Global Distribution Systems………………………………………..29


2.3 Sistemul de conexiuni……………………………………………………………33


2.4 Companiile hoteliere reprezentative……………………………………………..35


2.5 Sursa alocarilor…………………………………………………………………..36


2.6 Concluzii………………………………………………………………………...39


Studiu de caz 2: Holliday Inn……………………………………………………….41


Studiu de caz 3: Groupe Accor……………………………………………………..45


Studiu de caz 4: Best Western………………………………………………………50


Studiu de caz 5: Utell International…………………………………………………55


Capitolul III Distributia electronica a hotelurilor mici si a intreprinderilor


turistice…………………………………………………………………………………..61


3.1 Turismul de afaceri vs. turismul de agrement…………………………………...63


3.2 Rolul Organizatiilor Regionale de Turism……………………………………….65


3.3 Destination Management Systems (DMS)……………………………………….66


3.3.1 Doar informatia…………………………………………………………….67


3.3.2 Informatie si rezervari……………………………………………………...71


3.3.3 Informatie, rezervari si baze de date pentru clienti………………………...72


3.3.4 Sisteme focalizate asupra strategiei………………………………………..74


3.4. Factori cheie de succes…………………………………………………………..78


3.4.1 Sectorul public si privat……………………………………………………78


3.4.2 Calitatea datei………………………………………………………………79


3.4.3 Tehnologia…………………………………………………………………80


3.4.4 Mediul extern………………………………………………………………81


Studiu de caz 6: Tyrol……………………………………………………………….82


Studiu de caz 7: Gulliver……………………………………………………………88


Capitolul IV Turism si Internet……………………………………………………….97


4.1 Introducere……………………………………………………………………….97


4.2 Internetul si WWW………………………………………………………………97


4.3 Conectarea la Internet…………………………………………………………..100


4.4 Dificultatile Internetului………………………………………………………...101


4.5 Marketingul pe Internet…………………………………………………………104


4.6 Turism si World Wide Web…………………………………………………….108


4.6.1 Mega site-uri de calatorii…………………………………………………111


4.7 Neintermedierea?……………………………………………………………….113


4.8 Concluzii………………………………………………………………………..116


Studiu de caz 8: Degriftour………………………………………………………...117


Studiu de caz 9: TravelWeb………………………………………………………..123


Studiu de caz 10: Microsoft Expedia………………………………………………129


Capitolul IV Ce urmeaza?…………………………………………………………...134


5.1 Revizuirea GDS………………………………………………………………...134


5.2 Dispozitivele de stocare………………………………………………………...137


5.3 Chioscurile Multimedia………………………………………………………...139


5.4 Intranet si Extranet……………………………………………………………..140


5.5 Home Shoping si televiziunea interactiva………………………………………142


5.6 Agenti inteligenti (intelligent agents)…………………………………………..144


5.7 Un cuvant de atentionare……………………………………………………….145


Studiu de caz 11: Hotel Guide……………………………………………………..145


Studiu de caz 12: Imminus Travel…………………………………………………147


Anexe


Bibliografie



Trebuie sa citesti

Velopa.ro - Comanda anvelope de vara din confortul casei tale
Velopa.ro - Comanda anvelope de vara din confortul casei tale

Ne aflam in plina pandemie, cand este indicat sa evitam cat mai mult zonele aglomerate si contactul cu alte persoane. Nu este de mirare ca in aceasta perioada numarul comenzilor online a explodat. Oamenii comanda online aproape orice, de la alimente, la produse cosmetice si pana la anvelope pentru

Cum sa realizezi o scrisoare perfecta pentru iubitul tau
Cum sa realizezi o scrisoare perfecta pentru iubitul tau

Poate că nu mai sunt la modă scrisorile, dar noi credem că ar trebui să revină. Hârtia evocă sentimente pe care ecranele gadgeturilor nu le mai redau, iar actul de a scrie de mână are în el ceva intim pierdut în lumea tehnologiei. Ca să

Absolvi in 2021? Cat dureaza sa gasesti un loc de munca dupa absolvire?
Absolvi in 2021? Cat dureaza sa gasesti un loc de munca dupa absolvire?

Dacă în curând absolviți, s-ar putea să vă întrebați „cât durează să găsiți un loc de muncă după absolvire?” Adevărul este că acest lucru va varia de la o persoană la alta și va depinde de o

Cum sa profiti la maximum de anii de studentie
Cum sa profiti la maximum de anii de studentie

Studentia reprezinta una dintre cele mai frumoase perioade din viata oricarui tanar. Chiar si cand esti in focurile sesiunii si ai foarte mult de invatat, facultatea iti ofera foarte multe oportunitati. Ai parte de o senzatie unica de libertate, de independenta, ai posibilitatea sa cunosti oameni

Cum sa treci cu bine peste un impas financiar
Cum sa treci cu bine peste un impas financiar

Fiecare student, mai devreme sau mai târziu, se confruntă cu probleme financiare. Pentru că banii pe care îi ai la dispoziție în această perioadă a vieții tale sunt limitați, e posibil să te întinzi mai mult decât îți

Teste Online

Ce masina ti se potriveste?

Sport sau 4x4? Poate optezi pentru o masina simpla, fara prea multe batai te cap. Care este masina potrivita pentru tine? Tu alegi!

mai multe »

Calculator Sarcina