Distributia produselor turistice pe internet

Publicat: 06 Mai 2010 00:00

Turismul este cunoscut ca fiind cea mai larga industrie. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber.

In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind “sangele” unei industrii, fara care un sector nu poate functiona1. Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente. Aceasta cere de asemenea informatii reflectand surse subtile: vacanta anuala si chiar week-end-ul sunt mai mult asociate cu enormul risc financiar si emotional.


In Vest in special, timpul a devenit o marfa rara, mai ales pentru cupluri timpul petrecut impreuna este mai mult fugitiv. De aceea, pentru multi consumatori, vacanta lor anuala reprezinta o investitie emotionala mare care nu poate fi usor inlocuita daca ceva nu merge bine2. De aceea, de cand calatorii nu pot pretesta produsul sau sa-si primeasca banii usor inapoi daca excursia nu se ridica la asteptarile lor, acces exact, demn de incredere, punctual si informatiile relevante sunt esentiale sa ajute sa ia o hotarare potrivita. Dupa Buhalis D. (1997), “cu cat gradul de risc este mare in contextul pre-cumpararii, cu atat tendinta consumatorului de a cauta informatii despre produs este mai mare.” Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic. in principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare.



Cuprins



Introducere……………………………………………………………………………….1


Capitolul I De la Sistemele de Rezervare Aeriene la GDS: dezvoltarea Sistemului


Global de Distributie……………………………………………………………………8


1.1Introducerea Sistemelor de Rezervare Computerizate (CRS)…………………….9


1.2Operarea sistemului de rezervari………………………………………………...10


1.3Dereglarea sectorului zborurilor aeriene…………………………………………12


1.4Distributia hoteliera prin GDS…………………………………………………...14


1.5Strategii pentru viitorul GDS…………………………………………………….17


Studiu de caz1: SABRE…………………………………………………………………20


Capitolul II Sistemele centrale de rezervari………………………………………...26


2.1 Sistemul de rezervare computerizat……………………………………………...27


2.2 Legatura cu Global Distribution Systems………………………………………..29


2.3 Sistemul de conexiuni……………………………………………………………33


2.4 Companiile hoteliere reprezentative……………………………………………..35


2.5 Sursa alocarilor…………………………………………………………………..36


2.6 Concluzii………………………………………………………………………...39


Studiu de caz 2: Holliday Inn……………………………………………………….41


Studiu de caz 3: Groupe Accor……………………………………………………..45


Studiu de caz 4: Best Western………………………………………………………50


Studiu de caz 5: Utell International…………………………………………………55


Capitolul III Distributia electronica a hotelurilor mici si a intreprinderilor


turistice…………………………………………………………………………………..61


3.1 Turismul de afaceri vs. turismul de agrement…………………………………...63


3.2 Rolul Organizatiilor Regionale de Turism……………………………………….65


3.3 Destination Management Systems (DMS)……………………………………….66


3.3.1 Doar informatia…………………………………………………………….67


3.3.2 Informatie si rezervari……………………………………………………...71


3.3.3 Informatie, rezervari si baze de date pentru clienti………………………...72


3.3.4 Sisteme focalizate asupra strategiei………………………………………..74


3.4. Factori cheie de succes…………………………………………………………..78


3.4.1 Sectorul public si privat……………………………………………………78


3.4.2 Calitatea datei………………………………………………………………79


3.4.3 Tehnologia…………………………………………………………………80


3.4.4 Mediul extern………………………………………………………………81


Studiu de caz 6: Tyrol……………………………………………………………….82


Studiu de caz 7: Gulliver……………………………………………………………88


Capitolul IV Turism si Internet……………………………………………………….97


4.1 Introducere……………………………………………………………………….97


4.2 Internetul si WWW………………………………………………………………97


4.3 Conectarea la Internet…………………………………………………………..100


4.4 Dificultatile Internetului………………………………………………………...101


4.5 Marketingul pe Internet…………………………………………………………104


4.6 Turism si World Wide Web…………………………………………………….108


4.6.1 Mega site-uri de calatorii…………………………………………………111


4.7 Neintermedierea?……………………………………………………………….113


4.8 Concluzii………………………………………………………………………..116


Studiu de caz 8: Degriftour………………………………………………………...117


Studiu de caz 9: TravelWeb………………………………………………………..123


Studiu de caz 10: Microsoft Expedia………………………………………………129


Capitolul IV Ce urmeaza?…………………………………………………………...134


5.1 Revizuirea GDS………………………………………………………………...134


5.2 Dispozitivele de stocare………………………………………………………...137


5.3 Chioscurile Multimedia………………………………………………………...139


5.4 Intranet si Extranet……………………………………………………………..140


5.5 Home Shoping si televiziunea interactiva………………………………………142


5.6 Agenti inteligenti (intelligent agents)…………………………………………..144


5.7 Un cuvant de atentionare……………………………………………………….145


Studiu de caz 11: Hotel Guide……………………………………………………..145


Studiu de caz 12: Imminus Travel…………………………………………………147


Anexe


Bibliografie



Trebuie sa citesti

Despre Sarbatorile legale in 2019

Ca in fiecare an, si in 2019 romanii asteapta cu nerabdare sa afle de ce zile libere vor putea profita pentru o vacanta sau o escapada in afara agitatiei zilnice, weekendul fiind de multe ori mult prea scurt pentru asa ceva. Se pare insa ca acest an va fi mai putin darnic cu cei care lucreaza

Iubesti pisicile? Iata unde-ti poti petrece vacanta pentru a te bucura de compania lor
Iubesti pisicile? Iata unde-ti poti petrece vacanta pentru a te bucura de compania lor

Iti doresti o vacanta atfel? In care sa te relaxezi si sa uiti complet de examenele si lucrarile pe care trebuie sa le predai la termen? Dar vrei sa te bucuri in acelasi timp de compania animalelor tale preferate? Avem solutia perfecta pentru tine: destinatiile de vacanta perfecte pentru iubitorii

Heliport la Marie Curie pentru copiii bolnavi
Heliport la Marie Curie pentru copiii bolnavi

Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii “M. S. Curie” va fi dotat cu heliport pentru a facilita transportul rapid al copiilor care au nevoie de interventie medicala de urgenta. Lucrarile la constructia heliportului, care va fi amplasat pe acoperisul spitalului, vor incepe in toamna

6 lucruri noi de incercat in vacanta
6 lucruri noi de incercat in vacanta

Mai sunt cateva luni pana la mult asteptata vacanta de vara. Chiar si cand stii ca o sesiune lunga si grea te desparte de zilele insorite de relaxare, nu poti sa nu iti faci macar cateva planuri pentru distractie. De la a-ti incerca norocul intr-o sala de jocuri virtuala si pana la a petrece o

Teste Online

Test grila bilogie (admitere)

In cazul in care vrei sa iti verifici cunostiintele , da un mic test la biologie. nu strica, mai ales ca e si bun pt admitere.

mai multe »
Link-uri recomandate: design interior | nikydecor.ro | designer interior cluj | mobilier dormitor preturi | modern interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.