Functionarea si organizarea unei agentii de turism - S.C. Business Tour SRL

Publicat: 06 Iul 2010 00:00

Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi.



Primele mentiuni privind preocuparile de a voiaja, apar in antichitate in operele geografului Strabon. Descrierile lasate de Marco Polo cu ocazia periplului sau asiatic (secolul al XIII-lea), cele ale lui Arthur Young (secolul al XVIII-lea) sau, mai aproape de noi, ale lui Henri Monfreid au jalonat preocuparile viitoare privind practicarea calatoriei.



Turismul devine un complex fenomen de masa la sfarsitul secolului al XIX-lea fiind puternic articulat in mediul inconjurator.



Privit ca un fenomen social-economic creator de benificii, turismul a fost defint in variante dinte cele mai felurite: “arta de a calatori pentru propria placere” (M. Peyromarre Debord); “activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturi, datorita cunoasteri unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute” (Jan Medecin); “fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitati de refacere a sanatati si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturi ca rezultat al dezvoltari comertului, industriei si al perfectionari mijloacelor de transport” (Guy Freuler).



Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic – natural antropic – diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.



Cuprins:


Introducere……………………………………………………………………………………05


Capitolul 1 - Prezentarea agentiei de turism………………………………………………..07


1.1 Agentia de turism – principalul intermediar din cadrul industriei turismului……………..07


1.2 Documente necesare infiintarii agentiei de turism si cadrul legislativ in domeniu………..14


1.2.1 Licenta de turism..........................................................................................................15


1.2.2 Brevetul de turism........................................................................................................18


Capitolul 2 – Agentiile de turism si acreditarea I.A.T.A (International Air Transport Association – Asociatia Internationala a Transporturilor Aeriene)……………………………20


2.1. Definitie si obiect de activitate……………………………………………………………20


2.2 Scurt istoric………………………………………………………………………………...22


2.3 Raporturile asociatiei cu publicul larg, companiile aeriene, guverne, terti………………..24


2.4 Acreditarea IATA un imbold pentru dezvoltare…………………………………………..25


2.4.1 Cursuri IATA-UFTAA Foundation…………………………………………………..26


Capitolul 3 – Functionarea si organizarea interna a S.C. BUSINESS TOUR SRL……...31


3.1 Descrierea agentiei Business Tour si serviciile oferite …………...……………………….31


3.2 Organizarea si functionarea agentiei………………………………………………………33


3.3 Operatiunile si instrumentele financiare utilizate de Business Tour………………………38


3.4 Baza tehnico – materiala………………………………………..…………………………39


3.5 Analiza economica –financiara …………………………………………………………..42


Capitolul 4 - Descrierea principalelor operatiuni tehnice si circuitului documentelor in cadrul agentiei Business Tour……………………………………………………………….46


4.1 Pachete turistice…………………………………………………………………………...46


4.1.1 Calculul pachetului de servicii ……….……………………………………………..48


4.2 Ticketing – bilete de avion………………………………………………………………...49


4.3 Servicii de rent a car .……………………………………………………………………...52


Capitolul 5 - Strategii de comercializare si promovare a produselor turistice in cadrul agentiei de turism Business Tour …………………………………………………………...54


5.1 Politica de promovare……………………………………………………………………..54


5.2 Strategii de comercializare a produselor turistice………………………………………...55


5.2.1 Strategia de specializare……………………………………………………………..56


5.2.2 Strategia de nediferentiere …………………………………………………………..57


5.3 Modalitati de promovare a produselor turistice ………………………………………….57


Concluzii……………………………………………………………………………………...60


Bibliografie…………………………………………………………………………………...62


Anexe………………………………………………………………………………………....63

Trebuie sa citesti

Velopa.ro - Comanda anvelope de vara din confortul casei tale
Velopa.ro - Comanda anvelope de vara din confortul casei tale

Ne aflam in plina pandemie, cand este indicat sa evitam cat mai mult zonele aglomerate si contactul cu alte persoane. Nu este de mirare ca in aceasta perioada numarul comenzilor online a explodat. Oamenii comanda online aproape orice, de la alimente, la produse cosmetice si pana la anvelope pentru

Cum sa realizezi o scrisoare perfecta pentru iubitul tau
Cum sa realizezi o scrisoare perfecta pentru iubitul tau

Poate că nu mai sunt la modă scrisorile, dar noi credem că ar trebui să revină. Hârtia evocă sentimente pe care ecranele gadgeturilor nu le mai redau, iar actul de a scrie de mână are în el ceva intim pierdut în lumea tehnologiei. Ca să

Absolvi in 2021? Cat dureaza sa gasesti un loc de munca dupa absolvire?
Absolvi in 2021? Cat dureaza sa gasesti un loc de munca dupa absolvire?

Dacă în curând absolviți, s-ar putea să vă întrebați „cât durează să găsiți un loc de muncă după absolvire?” Adevărul este că acest lucru va varia de la o persoană la alta și va depinde de o

Cum sa profiti la maximum de anii de studentie
Cum sa profiti la maximum de anii de studentie

Studentia reprezinta una dintre cele mai frumoase perioade din viata oricarui tanar. Chiar si cand esti in focurile sesiunii si ai foarte mult de invatat, facultatea iti ofera foarte multe oportunitati. Ai parte de o senzatie unica de libertate, de independenta, ai posibilitatea sa cunosti oameni

Cum sa treci cu bine peste un impas financiar
Cum sa treci cu bine peste un impas financiar

Fiecare student, mai devreme sau mai târziu, se confruntă cu probleme financiare. Pentru că banii pe care îi ai la dispoziție în această perioadă a vieții tale sunt limitați, e posibil să te întinzi mai mult decât îți

Teste Online

Esti romantic?

Crezi in iubire sau este pur si simplu ceva trecator? Romantic incurabil sau pur si simplu ignorant? Afla daca Sf Valentin este pe lista ta de priorit...

mai multe »

Calculator Sarcina