Functionarea si organizarea unei agentii de turism - S.C. Business Tour SRL

Publicat: 06 Iul 2010 00:00

Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi.



Primele mentiuni privind preocuparile de a voiaja, apar in antichitate in operele geografului Strabon. Descrierile lasate de Marco Polo cu ocazia periplului sau asiatic (secolul al XIII-lea), cele ale lui Arthur Young (secolul al XVIII-lea) sau, mai aproape de noi, ale lui Henri Monfreid au jalonat preocuparile viitoare privind practicarea calatoriei.



Turismul devine un complex fenomen de masa la sfarsitul secolului al XIX-lea fiind puternic articulat in mediul inconjurator.



Privit ca un fenomen social-economic creator de benificii, turismul a fost defint in variante dinte cele mai felurite: “arta de a calatori pentru propria placere” (M. Peyromarre Debord); “activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturi, datorita cunoasteri unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute” (Jan Medecin); “fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitati de refacere a sanatati si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturi ca rezultat al dezvoltari comertului, industriei si al perfectionari mijloacelor de transport” (Guy Freuler).



Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic – natural antropic – diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.



Cuprins:


Introducere……………………………………………………………………………………05


Capitolul 1 - Prezentarea agentiei de turism………………………………………………..07


1.1 Agentia de turism – principalul intermediar din cadrul industriei turismului……………..07


1.2 Documente necesare infiintarii agentiei de turism si cadrul legislativ in domeniu………..14


1.2.1 Licenta de turism..........................................................................................................15


1.2.2 Brevetul de turism........................................................................................................18


Capitolul 2 – Agentiile de turism si acreditarea I.A.T.A (International Air Transport Association – Asociatia Internationala a Transporturilor Aeriene)……………………………20


2.1. Definitie si obiect de activitate……………………………………………………………20


2.2 Scurt istoric………………………………………………………………………………...22


2.3 Raporturile asociatiei cu publicul larg, companiile aeriene, guverne, terti………………..24


2.4 Acreditarea IATA un imbold pentru dezvoltare…………………………………………..25


2.4.1 Cursuri IATA-UFTAA Foundation…………………………………………………..26


Capitolul 3 – Functionarea si organizarea interna a S.C. BUSINESS TOUR SRL……...31


3.1 Descrierea agentiei Business Tour si serviciile oferite …………...……………………….31


3.2 Organizarea si functionarea agentiei………………………………………………………33


3.3 Operatiunile si instrumentele financiare utilizate de Business Tour………………………38


3.4 Baza tehnico – materiala………………………………………..…………………………39


3.5 Analiza economica –financiara …………………………………………………………..42


Capitolul 4 - Descrierea principalelor operatiuni tehnice si circuitului documentelor in cadrul agentiei Business Tour……………………………………………………………….46


4.1 Pachete turistice…………………………………………………………………………...46


4.1.1 Calculul pachetului de servicii ……….……………………………………………..48


4.2 Ticketing – bilete de avion………………………………………………………………...49


4.3 Servicii de rent a car .……………………………………………………………………...52


Capitolul 5 - Strategii de comercializare si promovare a produselor turistice in cadrul agentiei de turism Business Tour …………………………………………………………...54


5.1 Politica de promovare……………………………………………………………………..54


5.2 Strategii de comercializare a produselor turistice………………………………………...55


5.2.1 Strategia de specializare……………………………………………………………..56


5.2.2 Strategia de nediferentiere …………………………………………………………..57


5.3 Modalitati de promovare a produselor turistice ………………………………………….57


Concluzii……………………………………………………………………………………...60


Bibliografie…………………………………………………………………………………...62


Anexe………………………………………………………………………………………....63

Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

Esti facut pentru o relatie de lunga durata?

Primele luni ale relatiei voastre sunt pline de gesturi tandre, atentii si surprize romantice. Imbracat cu bun-gust pana la ultimul detaliu, incerci s...

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.