Sezonalitatea activitatii turistice

Publicat: 14 Apr 2010 00:00

In mediul concurential de astazi, dezvoltarea turismului trebuie sa ajute la crearea unui mediu favorabil acestui sector; turismul este o „intreprindere pluridisciplinara” care are nevoie de o strategie indrazneata, proprie sectorului, stabilita cu concursul responsabililor la nivel operational, care sa ofere o viziune, un model capabil sa orienteze productia si comercializarea produselor turistice.

Experienta internationala a dovedit ca tarile care nu au o politica turistica si nu depun eforturi pentru dezvoltarea turismului isi pierd cu timpul pozitia de pe piata internationala, in favoarea concurentei internationale, iar solutiile miraculoase ulterioare in materie de politica turistica, necesare recuceririi pietei, sunt greu de gasit.
Luand in considerare avantajele turismului ca mobilizator al fortei de munca, cea mai importanta contributie pe care statul o poate aduce pentru incurajarea cresterii numarului de locuri de munca in turism este cea de a crea un mediu favorabil dezvoltarii sectorului turistic pe pietele pe care acesta poate opera efectiv, cu o puternica focalizare de liberalizare, de reglementare si pe posibilitatea industriei turismului de a investi si inova.

In Romania turismul: este unul din sectoarele economice cu valente reale de dezvoltare pe termen lung; este un mijloc de creare si imbunatatire a imaginii Romaniei in strainatate; este o sursa de sporire a incasarilor valutare ale statului; este o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei disponibilizate din sectoarele puternic restructurate; este un mijloc de asigurare temporara a locurilor de munca si a veniturilor populatiei; este un mijloc de dezvoltare economica si sociala atat prin veniturile create, cat si prin schimburile interumane, culturale, pe care acesta le realizeaza; este o modalitate unica de valorificare a potentialului natural bogat si variat al tarii, care nu poate fi exportat in stare bruta, dar poate constitui o sursa importanta de export prin valorificarea sa la fata locului; este un sector economic pluridisciplinar care antreneaza in sistemul de intrari - iesiri un evantai larg de alte activitati economice, culturale, sociale si sportive; este un mijloc de dezvoltare rurala prin extinderea ariei ofertei specifice, crearea de venituri si locuri de munca in mediul rural, altele decat cele de baza; este un mijloc de pastrare si valorificare a potentialului istoric, cultural, folcloric al tarii in conditiile respectarii si promovarii principiilor de dezvoltare durabila.

Turismul poate deveni una din industriile de export puternice ale Romaniei, care poate concura efectiv cu a altor tari. Aspectele negative (privitoare la standardele produsului turistic in ansamblul sau si ale serviciilor turistice) sunt rezultatul unei perioade de circa 15 ani de investitii slabe sau inexistente in turism si al schimbarilor legate de tranzitia la o economie de piata.

Avand in vedere toate acestea, am ales lucrarea „ Sezonalitatea activitatii turistice” , pentru ca Romania este foarte afectata de acest fenomen, datorat in primul rand climei temperat-continentale. Am considerat ca acest fenomen trebuie analizat si chiar daca nu se poate vorbi despre combaterea lui, lucru aproape imposibil pe litoral, care este practicabil de obicei numai pe perioada verii, trebuie incercata ameliorarea lui si atragerea turistilor prin diferite metode.

CUPRINS

INTRODUCERE…………………………………………………………………4

CAPITOLUL 1…………………………………………………………………...6
SEZONALITATEA TURISTICa
1.1 Activitatea de turism.........................................................................................6
1.2 Sezonalitatea activitatii turistice……………………………….....................7
1.2.1 Cauzele sezonalitatii turistice……………………………………….................8
1.2.2 Efectele sezonalitatii……...............................................................................10
1.2.3 Mijloace de diminuare a sezonalitatii.................................................................11
1.2.4 Cai de atenuare a sezonalitatii pe litoralul Romaniei.............................................13

CAPITOLUL 2.....................................................................................................16
STUDIU DE CAZ : SEZONALITATEA TURISTICa iN ROMaNIA
2.1 Sezonalitatea activitatii turistice in Romania.................................................17
2.2 Sezonalitatea turistica in zonele montane......................................................21
2.3 Sezonalitatea activitatii turistice in statiuni balneo – climatice si in
centrele urbane ..................................................................................................23
2.4 Sezonalitatea turistica la nivelul litoralului………………………………...26
2.4.1 Asezarea geografica si punctele de atractie………..…………………..................28
2.4.2 Capacitatea de cazare…………………………….............................................29

CAPITOLUL 3.....................................................................................................36
SEZONALITATEA TURISTICa RAPORTATa LA AGENtIA « HERA TOUR »
3.1 Hera Tour – Prezentare generala..................................................................36
3.1.1 Prezentarea de ansamblu a unitatii economice.......................................................36
3.1.2 Structura organizatorica a societatii......................................................................38
3.1.3 Principalii indicatori de performanta din ultimii 3 ani……………………………..40
3.2 Sezonalitatea inregistrata de « Hera Tour »..................................................42
3.2.1 Analiza sezonalitatii numarului de turisti ..............................................................42
3.2.2 Sezonalitatea inregistrata de agentie pe litoral........................................................46

CONCLUZII ........................................................................................................49

BIBLIOGRAFIE..................................................................................................50

ANEXE ...............................................................................................................

Trebuie sa citesti

Criteriile de selectie ale unui motocultor
Criteriile de selectie ale unui motocultor

Ce sunt motocultoarele? Motocultorul este  o masinarie agricola ce poate sa prelucreze terenurile agricole. Este alimentat la priza si are capacitatea de a fi dotat cu mai multe accesorii. Cu ajutorul motouneltei si accesoriilor se poate realiza o gama larga de activitati. Atunci cand cumperi

De sarbatori nu uitam de distractia celor mici
De sarbatori nu uitam de distractia celor mici

In toata agitatia acestei luni, cu pregatirile specifice pentru Craciun, adultii nu trebuie sa uite de distractia celor mici. Petrecerile pentru copii au devenit o moda si, mai mult decat a urmari un trend, este vorba despre bucuria adusa celor mici. Paradisul Personajelor vine cu un pachet de

Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia
Succesul in pariuri sportive depinde de anumiti factori - care sunt acestia

De pariat poate paria toata lumea, insa succesul din asta este unul mai rar. Se spun multe despre strategii, cum sa faci biletul zilei, insa in final specialistii vorbesc si despre anumiti factori ce determina si ei succesul. La baza vor fi cunostintele sportive . Nu de putine ori am auzit acest

Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet
Black Friday cu preturi microscopice la produsele de la GSMnet

Ziua de Black Friday aduce numeroase avantaje pentru pasionatii de tehnologie. In prezent, pretentiile ce fac referire la ultimele gadget-uri tehnologice sunt destul de mari. Utilizatorii sunt foarte bine documentati cu privire la specificatiile smartphone-urilor, dar și în ceea ce

Despre mecanici auto si ateliere de reparatii
Despre mecanici auto si ateliere de reparatii

Sunt foarte puțini mecanici auto de încredere pe piață. Sunt foarte puțini mecanici auto în general, care sunt bombardați de o mulțime de clienți cu lucrări de reparații din care toți își doresc să fie ei o prioritate,

Teste Online

Varianta 041 informatica

Varianta 041 informatica

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.