Sezonalitatea activitatii turistice

Publicat: 14 Apr 2010 00:00

In mediul concurential de astazi, dezvoltarea turismului trebuie sa ajute la crearea unui mediu favorabil acestui sector; turismul este o „intreprindere pluridisciplinara” care are nevoie de o strategie indrazneata, proprie sectorului, stabilita cu concursul responsabililor la nivel operational, care sa ofere o viziune, un model capabil sa orienteze productia si comercializarea produselor turistice.

Experienta internationala a dovedit ca tarile care nu au o politica turistica si nu depun eforturi pentru dezvoltarea turismului isi pierd cu timpul pozitia de pe piata internationala, in favoarea concurentei internationale, iar solutiile miraculoase ulterioare in materie de politica turistica, necesare recuceririi pietei, sunt greu de gasit.
Luand in considerare avantajele turismului ca mobilizator al fortei de munca, cea mai importanta contributie pe care statul o poate aduce pentru incurajarea cresterii numarului de locuri de munca in turism este cea de a crea un mediu favorabil dezvoltarii sectorului turistic pe pietele pe care acesta poate opera efectiv, cu o puternica focalizare de liberalizare, de reglementare si pe posibilitatea industriei turismului de a investi si inova.

In Romania turismul: este unul din sectoarele economice cu valente reale de dezvoltare pe termen lung; este un mijloc de creare si imbunatatire a imaginii Romaniei in strainatate; este o sursa de sporire a incasarilor valutare ale statului; este o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei disponibilizate din sectoarele puternic restructurate; este un mijloc de asigurare temporara a locurilor de munca si a veniturilor populatiei; este un mijloc de dezvoltare economica si sociala atat prin veniturile create, cat si prin schimburile interumane, culturale, pe care acesta le realizeaza; este o modalitate unica de valorificare a potentialului natural bogat si variat al tarii, care nu poate fi exportat in stare bruta, dar poate constitui o sursa importanta de export prin valorificarea sa la fata locului; este un sector economic pluridisciplinar care antreneaza in sistemul de intrari - iesiri un evantai larg de alte activitati economice, culturale, sociale si sportive; este un mijloc de dezvoltare rurala prin extinderea ariei ofertei specifice, crearea de venituri si locuri de munca in mediul rural, altele decat cele de baza; este un mijloc de pastrare si valorificare a potentialului istoric, cultural, folcloric al tarii in conditiile respectarii si promovarii principiilor de dezvoltare durabila.

Turismul poate deveni una din industriile de export puternice ale Romaniei, care poate concura efectiv cu a altor tari. Aspectele negative (privitoare la standardele produsului turistic in ansamblul sau si ale serviciilor turistice) sunt rezultatul unei perioade de circa 15 ani de investitii slabe sau inexistente in turism si al schimbarilor legate de tranzitia la o economie de piata.

Avand in vedere toate acestea, am ales lucrarea „ Sezonalitatea activitatii turistice” , pentru ca Romania este foarte afectata de acest fenomen, datorat in primul rand climei temperat-continentale. Am considerat ca acest fenomen trebuie analizat si chiar daca nu se poate vorbi despre combaterea lui, lucru aproape imposibil pe litoral, care este practicabil de obicei numai pe perioada verii, trebuie incercata ameliorarea lui si atragerea turistilor prin diferite metode.

CUPRINS

INTRODUCERE…………………………………………………………………4

CAPITOLUL 1…………………………………………………………………...6
SEZONALITATEA TURISTICa
1.1 Activitatea de turism.........................................................................................6
1.2 Sezonalitatea activitatii turistice……………………………….....................7
1.2.1 Cauzele sezonalitatii turistice……………………………………….................8
1.2.2 Efectele sezonalitatii……...............................................................................10
1.2.3 Mijloace de diminuare a sezonalitatii.................................................................11
1.2.4 Cai de atenuare a sezonalitatii pe litoralul Romaniei.............................................13

CAPITOLUL 2.....................................................................................................16
STUDIU DE CAZ : SEZONALITATEA TURISTICa iN ROMaNIA
2.1 Sezonalitatea activitatii turistice in Romania.................................................17
2.2 Sezonalitatea turistica in zonele montane......................................................21
2.3 Sezonalitatea activitatii turistice in statiuni balneo – climatice si in
centrele urbane ..................................................................................................23
2.4 Sezonalitatea turistica la nivelul litoralului………………………………...26
2.4.1 Asezarea geografica si punctele de atractie………..…………………..................28
2.4.2 Capacitatea de cazare…………………………….............................................29

CAPITOLUL 3.....................................................................................................36
SEZONALITATEA TURISTICa RAPORTATa LA AGENtIA « HERA TOUR »
3.1 Hera Tour – Prezentare generala..................................................................36
3.1.1 Prezentarea de ansamblu a unitatii economice.......................................................36
3.1.2 Structura organizatorica a societatii......................................................................38
3.1.3 Principalii indicatori de performanta din ultimii 3 ani……………………………..40
3.2 Sezonalitatea inregistrata de « Hera Tour »..................................................42
3.2.1 Analiza sezonalitatii numarului de turisti ..............................................................42
3.2.2 Sezonalitatea inregistrata de agentie pe litoral........................................................46

CONCLUZII ........................................................................................................49

BIBLIOGRAFIE..................................................................................................50

ANEXE ...............................................................................................................

Trebuie sa citesti

Finette - pentru un somn odihnitor
Finette - pentru un somn odihnitor

Unul dintre cele mai importante aspecte care duc la o viata activa, este calitatea somnului. Acest moment este destul de neglijat, mai ales in perioada tineretii. Orele de somn sunt din ce in ce mai scurte din cauza petrecerilor si a volumului mare de proiecte de realizat. Anii de adolescenta vin

Stailer - programari la salon in orice zi
Stailer - programari la salon in orice zi

Vizitele la saloanele de înfrumusețare sunt destul de rare pentru unele persoane din cauza timpului și totuși, atunci când se decid să meargă nu pot găsi un loc liber. Tot acest proces de a te programa la salon necesită mult prea mult timp și

Afla cand trecem la ora de vara in 2021!
Afla cand trecem la ora de vara in 2021!

Ora de vară presupune un ceas în minus de somn, motivul pentru care majoritatea dintre noi nu suntem mari fani ai modificării. Dar argumentele pentru această schimbare sezonieră țin de economie și nu mai au aceeași relevanță în societatea

5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri
5 Motive pentru care sa faci cadou iubitei tale o geanta Alluxuri

Valentine's Day, Dragobete, 1 Martie, Ziua Femeii sau ziua ei de nastere, cu alte cuvinte, suficiente ocazii în care să-ți surprinzi iubita cu un dar original, prin care să-ți exprimi dragostea și afecțiunea pe care i le porți. Ca idee de cadou pentru astfel

Cel mai eficient mod de a scapa de firele crescute sub piele
Cel mai eficient mod de a scapa de firele crescute sub piele

Picioarele catifelate și netede sunt visul oricărei fete și femei, dar de la fantezie la realitate este cale lungă. Nesuferitele fire crescute sub piele , fenomen care poartă numele de foliculită sau Pili recurvati. Află de mai jos de ce te confrunți

Teste Online

Ce gen muzical ti se potriveste?

Rock sau dance? House sau R'n'b? Afla in ce gen muzical te incadrezi cel mai bine!

mai multe »

Calculator Sarcina