Inginerie Genetica

Publicat: 23 Mar 2010 00:00

Tehnologia ADN recombinant

Tehnologia ADN recombinant se refera la metodologia obtinerii moleculelor de ADN recombinant, adica de realizare "in vitro" a unor molecule de ADN noi prin imbinarea de fragmente provenite fie din genomul unor specii biologice diferite, fie de la aceeasi specie. Imbinarea respectivelor fragmente se realizeaza intr-o ordine diferita de cea naturala, astfel incat elementele genetice utilizate capata o structura aparte, conferind organismului in care sunt introduse proprietati noi pe care nu le-ar dobandi pe cale naturala.

Asa cum s-a prezentat anterior (fig.1), pentru a obtine moleculele de ADN recombinant este necesar sa se parcurga mai multe etape care pot fi sintetizate astfel:

1. izolarea genelor naturale sau sinteza chimica a unor molecule de ADN ce codifica proteinele dorite;
2. selectia unui vehicul sau vector adecvat care sa transporte genele respective si apt sa se replice autonom in celula receptoare;
3. insertia genelor straine in structura genetica a moleculei vector si obtinerea unei himere moleculare;
4. introducerea acesteia intr-o gazda specifica si transformarea ei;
5. asigurarea conditiilor care permit exprimarea informatiei straine in celula acceptoare;
6. selectarea celulelor modificate genetic din populatia celulara rezultata prin multiplicare;
7. evidentierea produsului genei in celulele modificate sau in mediul de cultura al acestora si purificarea lui pentru a fi folosit in scopurile pentru care s-au realizat tehnicile respective.

Cum te pot ajuta statisticile sa realizezi predictii sportive

Românii iubesc fotbalul și, mai ales, pariurile sportive. Nu există casă unde să nu se discute despre fotbal, să se contrazică sau să se uite la meciuri măcar o persoană. Fotbalul este un fel de sport național pe care românii îl

Cum sa castigi bani ca student, fara ca situatia ta scolara sa fie afectata in vreun fel

Daca esti student, ai ratat la cateva sutimi bursa de studiu, iar banii trimisi de parinti nu iti sunt suficienti, atunci e bine sa iei in serios perspectiva de a-ti suplimenta veniturile. Cu toate acestea, elimina din start posibilitatea de a te angaja pe timp de noapte pentru ca te vei epuiza

Google Cloud Platform - ce este si la ce serveste?

Stocarea în cloud câștigă popularitate în rândul persoanelor care sunt deschise tehnologiilor moderne. Utilizarea abilă a platformei Google Cloud reprezintă o tendință globală în industria IT. Din păcate, doar câțiva dintre

3 aspecte de luat in considerare cand alegeti noua usa de garaj

Înainte de a începe să faceți cumpărături pentru o nouă ușă de garaj, aflați ce ar trebui să căutați și să înțelegeți posibilitățile vaste pe care le oferă îmbunătățirea prin

Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?

Sunt mai multe probleme care pot face ca elevii sa nu poata invata corespunzator matematica, insa auxiliarele scolare sunt o sursa buna de ajutor. In acest articol ne referim la auxiliar matematica clasa 7, insa sfaturile si regulile pot fi aplicate pentru orice alt tip de auxiliar indiferent de

Ai intalnit iubirea ideala?

Psihologul Iulia Firanescu a creat, un test care iti va arata cat de bine te potrivesti cu partenerul tau.