Relatia prada-pradator in ecosisteme

Publicat: 26 Oct 2010 00:00

Ecosistemul sau sistemul ecologic reprezinta unitatea organizatorica si functionala fundamentala a ecosferei. El contine atat sistemele vii cat si cele nevii dintr-un anumit mediu. Conceptul de ecosistem poate fi aplicat la unitati de diferite marimi.

- microecosistem
- mesoecosistem
- macroecosistem

La nivelul ecosistemului, exista interactiuni intre componentele acestuia (biotop si biocenoza) cat si intre componentele biocenozei (relatiile interspecifice si intraspecifice).
Relatiile care se stabilesc intre indivizii biocenozei au mare importanta pentru evolutia ecosistemului. O schematizare a acestor interactiuni este prezentata in figura urmatoare.

Intre populatiile ce coexista intr-o biocenoza se stabilesc conexiuni (relatii interspecifice) ce determina atat structura, cat si functiile biocenozei ca suprasistem integrator. Cu cat conexiunile sunt mai diverse si variate, cu atat va fi si biocenoza mai complexa si mai stabila.

Relatiile intraspecifice sunt relatiile intrapopulationale, dintre indivizii aceleiasi populatii. Aceste relatii sunt contradictorii si unitare in acelasi timp, determinand organizarea si functionarea populatiei in ecosistemul dat.

Cum te pot ajuta statisticile sa realizezi predictii sportive

Românii iubesc fotbalul și, mai ales, pariurile sportive. Nu există casă unde să nu se discute despre fotbal, să se contrazică sau să se uite la meciuri măcar o persoană. Fotbalul este un fel de sport național pe care românii îl

Cum sa castigi bani ca student, fara ca situatia ta scolara sa fie afectata in vreun fel

Daca esti student, ai ratat la cateva sutimi bursa de studiu, iar banii trimisi de parinti nu iti sunt suficienti, atunci e bine sa iei in serios perspectiva de a-ti suplimenta veniturile. Cu toate acestea, elimina din start posibilitatea de a te angaja pe timp de noapte pentru ca te vei epuiza

Google Cloud Platform - ce este si la ce serveste?

Stocarea în cloud câștigă popularitate în rândul persoanelor care sunt deschise tehnologiilor moderne. Utilizarea abilă a platformei Google Cloud reprezintă o tendință globală în industria IT. Din păcate, doar câțiva dintre

3 aspecte de luat in considerare cand alegeti noua usa de garaj

Înainte de a începe să faceți cumpărături pentru o nouă ușă de garaj, aflați ce ar trebui să căutați și să înțelegeți posibilitățile vaste pe care le oferă îmbunătățirea prin

Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?

Sunt mai multe probleme care pot face ca elevii sa nu poata invata corespunzator matematica, insa auxiliarele scolare sunt o sursa buna de ajutor. In acest articol ne referim la auxiliar matematica clasa 7, insa sfaturile si regulile pot fi aplicate pentru orice alt tip de auxiliar indiferent de

Esti sau nu o persoana sociabila?

Completati cu sinceritate intrebarile testului pentru a obtine o evaluare cat mai apropiata de realitate.