Publicitatea pe internet. Studiu de caz - Dove

Publicat: 23 Iun 2011 00:00

Din ce in ce mai multe intreprinderi - din toate sectoarele economice - incep sa realizeze potentialul enorm al noului mediu de comunicatie electronica, internetul. Pentru a avea acces la un auditoriu de cateva milioane de "spectatori" - si potentiali clienti - marile retele de televiziune ofera preturi de ordinul zecilor sau sutelor de mii de dolari pentru spoturi publicitare de 30 de secunde. Insa prin internet, orice companie isi poate asigura o prezenta neintrerupta, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, pentru preturi incomparabil inferioare. In plus, prin aceasta prezenta permanenta, compania isi asigura un serviciu de suport si informare continuu, rapid si eficace catre clienti.


Internetul a devenit cu certitudine unul dintre cele mai „tranzitate” media. Cu o cifra aproximata la 20 de miliarde de dolari, in urma cu numai doi ani, publicitatea pe internet capata o tot mai mare amploare, iar marketingul traditional caruia nu trebuie sa-i „stirbim” din importanta este acum devansat de marketigul online.


Cu mai mult de 30 milioane de utilizatori in toata lumea şi o rata de creştere a numarului de utilizatori de 10-15% pe luna, activitatea de marketing pe internet devine mult mai uşoara decat cea prin metodele clasice. Daca se ia in consideraţie faptul ca o campanie tipica de marketing determina o rata de raspuns de cel puţin 2%, teoretic rezulta un numar de raspunsuri pe internet de cateva mii, cel puţin.


Odata cu cresterea exponentiala a popularitatii webului - instrument primordial de utilizare a internetului - o activitate din ce in ce mai profitabila a inceput sa fie exploatata de catre un numar crescand de companii: publicitatea si marketingul electronic, instrumente ce ofera posibilitati enorme la un cost minimal.


1. CONCEPTUL DE PUBLICITATE PE INTERNET

Internetul ca mediu de marketing ofera, proprietarilor de companii mici si mijlocii, un potential exceptional pentru vanzari si pentru construirea brand-ului. A face marketing pe internet este foarte eficient din punctul de vedere al costurilor, ofera multe avantaje unice pe care advertising-ul traditional nu le poate oferi si aproape ca le da companiilor mai mici un avantaj nedrept asupra firmelor mari.


Activitatile de marketing pe internet sunt in general concentrate asupra a doua scopuri: generarea de trafic pe site-ul dumneavoastra (pentru prospectare, cresterea vanzarilor etc.) si cresterea valorii marcii dumneavoastra. Acestea sunt scopuri obisnuite chiar si in marketingul traditional, dar pe internet acestea capata o dimensiune cu totul noua.


Conceptul de publicitate pe internet are in vedere insa doar actiunile prin care organizatia transmite unei audiente generale sau specificate informatii privind produsele si serviciile sale, marcile sau despre sine insasi.


Publicitatea pe internet este vazuta de catre specialisti ca fiind mai eficienta decat publicitatea "traditionala". Principalele argumente ale acestora sunt:


- calitatea mai buna a audientei vizate (din punct de vedere al veniturilor, nivelului de instruire, preocuparii pentru problemele de ordin tehnic si tehnologie);
- selectivitatea mai buna (numarul si rata de crestere a site-urilor web specializate depaseste semnificativ aceleasi referinte pentru mediile de comunicare traditionale - presa, radioul sau televiziunea);
- desfasurarea si evaluarea eficientei actiunilor de publicitate pe internet pot fi realizate mult mai rapid, mult mai exact, permitand realizarea unor corectii adecvate si prompte ale campaniilor specifice derulate.

Trebuie sa citesti

Ce este o pergola
Ce este o pergola

Zilele cu prea mult soare pot fi un adevărat chin dacă nu încercăm să ne protejăm corpul de razele ultraviolete. In ajutorul nostru sar pergolele, care reprezintă de mult timp un centru de greutate in arhitectura grădinilor. Pergolele sunt structuri

Top 5 lucruri pentru a te mentine la greutatea ideala
Top 5 lucruri pentru a te mentine la greutatea ideala

Te uiți în oglindă și ai impresia că te rotunjești? Vestea bună, dacă o putem numi așa, este că nu ești o excepție. Conform statisticilor , 21,8% dintre tinerii români cu vârsta între 18 și 24 de ani sunt

Alegerea unui echipament sportiv - trei criterii esentiale
Alegerea unui echipament sportiv - trei criterii esentiale

Indiferent de forma de miscare aleasa, cu siguranta te-ai gandit cel putin o data ce tip de echipament sportiv trebuie sa iti alegi. Mai jos îți spunem care sunt cele mai importante criterii pe care trebuie sa le respecti atunci cand urmeaza sa iti cumperi un echipament pentru sport.

Despre Sarbatorile legale in 2019

Ca in fiecare an, si in 2019 romanii asteapta cu nerabdare sa afle de ce zile libere vor putea profita pentru o vacanta sau o escapada in afara agitatiei zilnice, weekendul fiind de multe ori mult prea scurt pentru asa ceva. Se pare insa ca acest an va fi mai putin darnic cu cei care lucreaza

Iubesti pisicile? Iata unde-ti poti petrece vacanta pentru a te bucura de compania lor
Iubesti pisicile? Iata unde-ti poti petrece vacanta pentru a te bucura de compania lor

Iti doresti o vacanta atfel? In care sa te relaxezi si sa uiti complet de examenele si lucrarile pe care trebuie sa le predai la termen? Dar vrei sa te bucuri in acelasi timp de compania animalelor tale preferate? Avem solutia perfecta pentru tine: destinatiile de vacanta perfecte pentru iubitorii

Teste Online

Logica Informatica

Testul contine diverse intrebari, care combina matematica cu informatica

mai multe »
Link-uri recomandate: design interior | nikydecor.ro | designer interior cluj | mobilier dormitor preturi | modern interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.