Publicitatea pe internet. Studiu de caz - Dove

Publicat: 23 Iun 2011 00:00

Din ce in ce mai multe intreprinderi - din toate sectoarele economice - incep sa realizeze potentialul enorm al noului mediu de comunicatie electronica, internetul. Pentru a avea acces la un auditoriu de cateva milioane de "spectatori" - si potentiali clienti - marile retele de televiziune ofera preturi de ordinul zecilor sau sutelor de mii de dolari pentru spoturi publicitare de 30 de secunde. Insa prin internet, orice companie isi poate asigura o prezenta neintrerupta, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, pentru preturi incomparabil inferioare. In plus, prin aceasta prezenta permanenta, compania isi asigura un serviciu de suport si informare continuu, rapid si eficace catre clienti.


Internetul a devenit cu certitudine unul dintre cele mai „tranzitate” media. Cu o cifra aproximata la 20 de miliarde de dolari, in urma cu numai doi ani, publicitatea pe internet capata o tot mai mare amploare, iar marketingul traditional caruia nu trebuie sa-i „stirbim” din importanta este acum devansat de marketigul online.


Cu mai mult de 30 milioane de utilizatori in toata lumea şi o rata de creştere a numarului de utilizatori de 10-15% pe luna, activitatea de marketing pe internet devine mult mai uşoara decat cea prin metodele clasice. Daca se ia in consideraţie faptul ca o campanie tipica de marketing determina o rata de raspuns de cel puţin 2%, teoretic rezulta un numar de raspunsuri pe internet de cateva mii, cel puţin.


Odata cu cresterea exponentiala a popularitatii webului - instrument primordial de utilizare a internetului - o activitate din ce in ce mai profitabila a inceput sa fie exploatata de catre un numar crescand de companii: publicitatea si marketingul electronic, instrumente ce ofera posibilitati enorme la un cost minimal.


1. CONCEPTUL DE PUBLICITATE PE INTERNET

Internetul ca mediu de marketing ofera, proprietarilor de companii mici si mijlocii, un potential exceptional pentru vanzari si pentru construirea brand-ului. A face marketing pe internet este foarte eficient din punctul de vedere al costurilor, ofera multe avantaje unice pe care advertising-ul traditional nu le poate oferi si aproape ca le da companiilor mai mici un avantaj nedrept asupra firmelor mari.


Activitatile de marketing pe internet sunt in general concentrate asupra a doua scopuri: generarea de trafic pe site-ul dumneavoastra (pentru prospectare, cresterea vanzarilor etc.) si cresterea valorii marcii dumneavoastra. Acestea sunt scopuri obisnuite chiar si in marketingul traditional, dar pe internet acestea capata o dimensiune cu totul noua.


Conceptul de publicitate pe internet are in vedere insa doar actiunile prin care organizatia transmite unei audiente generale sau specificate informatii privind produsele si serviciile sale, marcile sau despre sine insasi.


Publicitatea pe internet este vazuta de catre specialisti ca fiind mai eficienta decat publicitatea "traditionala". Principalele argumente ale acestora sunt:


- calitatea mai buna a audientei vizate (din punct de vedere al veniturilor, nivelului de instruire, preocuparii pentru problemele de ordin tehnic si tehnologie);
- selectivitatea mai buna (numarul si rata de crestere a site-urilor web specializate depaseste semnificativ aceleasi referinte pentru mediile de comunicare traditionale - presa, radioul sau televiziunea);
- desfasurarea si evaluarea eficientei actiunilor de publicitate pe internet pot fi realizate mult mai rapid, mult mai exact, permitand realizarea unor corectii adecvate si prompte ale campaniilor specifice derulate.

Trebuie sa citesti

Cum este cariera de traducator - iata cum se desfasoara lucrurile la INOVA
Cum este cariera de traducator - iata cum se desfasoara lucrurile la INOVA

Odata cu evolutia globalizarii si a schimburilor comerciale intre tari, a relocalizarii companiilor, a dezvoltarii multinationalelor, Romania a devenit o piata de desfacere a produselor europene si noneuropene, o zona atractiva pentru investitorii straini care au gasit aici forta de munca mai

Sfaturi pentru a juca la SuperEnalotto
Sfaturi pentru a juca la SuperEnalotto

Cu siguranță știți câte numere SuperEnalotto trebuie să alegeți pentru a câștiga. Știți, de asemenea, unde și când au loc extragerile SuperEnalotto și care sunt șansele de a câștiga la această loterie. Cu

Top 15 deserturi populare in intreaga lume
Top 15 deserturi populare in intreaga lume

Deserturile difera de la o tara la alta: unele sunt usoare si fructate, iar altele vin cu cele mai neasteptate combinatii de gustrui. Ti-am pregatit aici o lista cu cele mai populare deserturi din intreaga lume: Franta: Crème Brûlée Crème brûlée este un desert

Ce trebuie sa stii pentru un hairstyling perfect: tipuri de par si metode de ingrijire
Ce trebuie sa stii pentru un hairstyling perfect: tipuri de par si metode de ingrijire

Pentru multe femei, parul reprezinta cel mai bun atu. Drept si fin, voluminos si cret, usor de aranjat sau dificil de controlat, parul fiecarei femei este frumos in felul sau. Modul in care iti aranjezi parul tine de preferinte, dar probabil ca deja ai aflat ca exista anumite limitari cand vine

5 sfaturi pentru a te prezenta exemplar la un interviu de angajare
5 sfaturi pentru a te prezenta exemplar la un interviu de angajare

Poate cel mai greu au resimtit perioada de pandemie studentii, odata cu mutarea cursurilor online. Astfel, o mare parte dintre cei 400.000 de studenti, atat cat exista in Romania potrivit Institutului National de Statistica, au plecat acasa, au parasit centrele universitare si s-au adaptat din mers

Teste Online

Test de logica

Un test nu prea usor

mai multe »
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.