studentie.ro  » cariera » consultanta » Acte necesare la angajare si model scrisoare de recomandare

Acte necesare la angajare si model scrisoare de recomandare

Publicat: 05 Aug 2015 | Vizualizari: 2278

Contractul individual de munca reprezinta unul dintre cele mai importante documente pe care angajatul si angajatorul se bazeaza pentru reglementarea raporturilor de munca. Evident, contractul individual de munca reprezinta si baza pentru un eventual viitor litigiu de munca si se supune prevederilor din Codul Muncii si actelor normative care il armonizeaza.

Care sunt actele necesare la angajare in 2015? Iata principala intrebare pe care absolventii o adreseaza adesea. Stim deja faptul ca avem nevoie de CV, de diplome si de buletinul de identitate. Dar asta nu este tot. Lista completa a actelor necesare nu se opreste aici.

Alaturi de actele necesare la angajare avem nevoie si de scrisori de recomandare pentru a ne maximiza sansele de a ocupa locul de munca dorit.

Mai jos redam lista actelor necesare in 2015, un model de CV European, precum si un model de Scrisoare de recomandare:

1. Buletinul de identitate sau cartea de identitate
Dupa caz, se vor depune, de asemenea, copii dupa certificatul de nastere si certificatul de casatorie. Vor fi depuse acte doveditoare ale persoanelor aflate in intretinere (daca este vorba despre functia de baza).

2. Avizul de angajare
In cazul in care persoana care urmeaza sa fie angajata este cetatean strain, va trebui obtinut avizul de angajare. Care se elibereaza in conditiile OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei.

3. Adeverinta de la angajatorul precedent
Aceasta adeverinta este eliberata de catre angajatorul precedent pe baza inregistrarilor facute in Registrul de evidenta a salariatilor. Refuzul acestuia de a-i elibera salariatului (respectiv fostului salariat) copii ale documentelor existente in dosarul personal sau ale paginilor din registrul electronic constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 1.000 lei.

4. Curriculum vitae
Dupa modelul comun european pentru Curriculum Vitae redactat potrivit HG 1.021/2004, publicata in Monitorul Oficial nr. 633 din 13 iulie 2004.


5. Recomandari de la fostul loc de munca
Aceasta modalitate de verificare a candidatului este foarte utilizata si va deveni din ce in ce mai necesara, de vreme ce nu se mai completeaza carnete de munca. Candidatul nu va mai prezinta un carnet de munca, din care sa decurga clar toate evenimentele si incidentele precedentului angajament.


Model de scrisoare de recomandare in format word.


6. Acte de studii, certificate de calificare
Angajatorul va putea solicita diplome de studii liceale, postliceale, universitare, postuniversitare, doctorat, scoli de arte si meserii etc.

7. Avize, autorizatii, atestari
In functie de postul ocupat, se vor solicita avize, autorizatii, atestari necesare pentru exercitarea meseriei sau profesiei.

8. Certificatul medical
Examenul medical la angajarea in munca este obligatoriu. In lipsa acestuia, contractul individual de munca este nul.
Examenul medical stabileste aptitudinea in munca pentru postul si locul de munca unde persoana urmeaza sa se angajeze, avand totodata si rolul de a proteja salariatii firmei, prin eliminarea pericolului imbolnavirii acestora.

9. Cazierul judiciar
Pentru anumite posturi este necesara prezentarea cazierului judiciar, eliberat potrivit Legii 290/2004 privind cazierul judiciar, republicata in Monitorul Oficial nr. 777 din 13 noiembrie 2009.

10. Repartitia AJOFM
Angajatorii care incadreaza in munca persoane din randul beneficiarilor de indemnizatie de somaj au obligatia de a anunta in termen de 3 zile agentia pentru ocuparea fortei de munca.
Potrivit art. 113 lit. a) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, angajatorii au obligatia de a comunica AJOFM toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. Neindeplinirea acestei obligatii atrage posibilitatea obligarii angajatorului la plata unei amenzi contraventionale de la 3.000 la 5.000 lei.

11. Nota de lichidare
Nota de lichidare reprezinta un document din care rezulta situatia debitelor la angajatorul precedent (daca persoana a mai fost angajata). Este posibil ca persoana sa continue raportul de munca, in cumul de functii, cu angajatorul in raport cu care are datorii. Dar daca acest raport de munca a luat sfarsit la angajarea in noua firma, nota de lichidare se poate dovedi utila. Mentionam insa ca acest act nu este expres cerut de lege.

12. Declaratie privind faptul ca nu a desfasurat activitati de politie politica
Pentru anumite posturi (cu deosebire pentru functionarii publici) se solicita o declaratie pe propria raspundere sau adeverinta care sa ateste ca respectivul candidat nu a desfasurat activitati de politie politica.

Autor Maria Nicutar - Jurnalist de Dreptul Muncii si HR


Foto: thegrindstone.com

 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 

Jobs

Firma: Studio20
Nivel cariera: 1 - 2 ani
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI, Cluj Napoca, Iasi, Pitesti, Ploiesti
Perioada de valabilitate: 2022-12-02 00:00:00 - 2022-12-05 00:00:00