studentie.ro  »  Cariera  »  Consultanta  »  Ce fac oamenii de succes in prima ora la birou?

Ce fac oamenii de succes in prima ora la birou?

1/171984
calendar_month 21 Mar 2014, 00:00
Te-ai intrebat vreodata ce anume au in plus oamenii de succes fata de tine? Iti doresti sa ajungi unul dintre ei? Daca da, studiaza in randurile de mai jos cum se comporta un astfel de individ in prima ora de dupa ce ajuns la birou:

1. Fac un pas in spate si reflecteaza. E bine sa vezi imaginea de ansamblu a zilei de munca pe care o ai in fata mai intai, pentru ca mai apoi sa stabilesti prioritatile zilei, respectiv lucrurile mai putin importante.

2. Creeaza o strategie. E greu sa ajungi unde vrei fara sa stii unde vrei sa ajungi. De aceea sunt bune strategiile. Ce fac si cum ca sa-mi realizez obiectivele pe azi.

3. Verifica lista cu “lucruri de facut” si calendarul. E usor sa-ti dai ziua peste cap cand uiti complet de un lucru sau altul foarte important de facut. Daca ai o agenda si stii sa o si folosesti, atunci astfel de situatii este mai putin probabil sa apara.

4. Nu-si rezolva conflictele la prima ora din zi. Oamenii de succes stiu foarte bine sa isi utilizeze timpul, de aceea nu intra niciodata in criza. Daca au un conflict de rezolvat cu un subaltern sau cu un sef, il lasa pe dupa masa, cand toata lumea la birou e mai relaxata. La prima ora toata lumea e coplesita de sarcini, iar o discutie ii face si mai irascibili si nervosi pentru ca le mananca din timpul de lucru.

5. Scriu ceva care presupune un efort de gandire. Prima ora din zi este momentul excelent in care sa scrii un e-mail catre un nou client, un raport sau un proiect. Mintea e limpede si totul merge struna.

6. Saluta echipa. Oamenii de succes sunt constienti de importanta echipei lor. Isi gasesc intotdeauna timp pentru a o saluta, pentru a adresa cateva vorbe colegilor si a le pune intrebari care nu legatura cu munca lor. Asta ii incurajeaza pe oameni si le ofera un plus de spor...

7. Evita sa fie distrasi. Oamenii de succes isi vad de ale lor fara a da o impresie evidenta asupra acestui lucru. Par intotdeauna neinteresati de discutiile colegilor chiar daca acestea sunt foarte ispititoare. De fapt nu vor altceva decat sa nu piarda timp de pomana.

8. Nu isi stabilesc intalniri. Este o risipa de energie inutila sa pui intalniri la prima ora. Atunci oamenii au forte proaspete si e mai bine sa le foloseasca in scopul rezolvarii problemelor de la serviciu. Intalnirile se pun la ore cu randament mai scazut, spre sfarsitul programului.

9. Se relaxeaza. Oamenii de succes stiu ca e bine sa ia mult aer in piept inainte de a sari in mare, metaforic vorbind. Inainte de a fi coplesiti de task-urile zilnice isi acorda un moment de liniste care sa ii incarce pentru haosul de peste zi.

Foto: smallbusiness.foxbusiness.com

Otilia Caraza