CUM SA-TI DAI DEMISIA CU DEMNITATE SI CU... STIL
4/4152
calendar_month 17 Aug 2007, 00:00
Daca ati cantarit bine situatia, ati analizat avantajele si dezavantajele pe care vi le ofera actualul loc de munca si ati ajuns la concluzia ca vreti altceva, nu mai amanati si porniti in cautarea job-ului dorit.

Fie ca gasiti repede o alternativa sau nu, trebuie sa stiti cum sa parasiti actualul loc de munca. Nu plecati trantind usa. Din contra, este recomandat sa va dati demisia cu demnitate si stil. Este in avantajul dumneavoastra sa pastrati relatiile bune cu seful si colegii dumneavoastra, pentru ca nu aveti de unde sa stiti daca nu cumva va veti intoarce de unde ati plecat.


In primul rand, anuntati-va superiorii din timp de plecarea dumneavoastra. Daca in contractul dumneavoastra este specificata o perioada clara de preaviz, respectati aceasta prevedere. In discutia in care va anuntati demisia, nu trebuie sa intrati in prea multe detalii. Subliniati partile pozitive ale colaborarii si oferiti-va ajutorul pentru gasirea unui inlocuitor pe care chiar dumneavoastra sa il instruiti in timpul care v-a ramas.

Totodata, e bine sa prezentati si o scrisoare de demisie. Atitudinea dumneavoastra dupa ce ati facut acest anunt este foarte importanta: nu trebuie sa dati dovada de exces de zel, incercand sa rezolvati pe ultima suta de metri probleme care ar necesita mai mult timp. Nu adoptati nici atitudinea opusa: nu plecati mai repede acasa, fara sa va faceti treaba cu seriozitate.

Daca aveti un program de respectat, respectati-l, iar daca aveti un termen-limita pentru un proiect, duceti proiectul la bun sfarsit. Despartirea de colegii cu care ati lucrat poate ca este momentul cel mai delicat peste care trebuie sa treceti. Trimiteti un e-mail tuturor celor cu care ati lucrat, in care sa va exprimati aprecierea fata de ei si fata de colaborarea pe care ati avut-o. Nu mai amintiti de eventualele nemultumiri care v-au determinat sa demisionati si nici nu mentionati avantajele, mai ales pe cele financiare, de la noul job. Nu uitati sa va lasati datele de contact, pentru a putea pastra relatia.

E posibil sa aveti parte si de o mica petrecere de ramas-bun. Aceasta v-ar oferi prilejul de a discuta cu fiecare coleg in parte si de a va asigura ca veti mentine relatiile create. Pana sa plecati, luati-va toate obiectele personale de la birou. Ar fi bine sa luati de acum scrisori de recomandare, in eventualitatea in care veti avea nevoie pentru o alta angajare.

Desi vi se pare ca nu mai e momentul, nu ezitati sa va cereti drepturile: ultima parte din salariu sau primele care inca nu v-au fost acordate. Daca aceste lucruri nu functioneaza, trebuie sa luati in calcul si despartirea mai neplacuta. E posibil sa fiti condus afara din cladire, sa vi se poarte ranchiuna, sa fiti acuzat pentru pasul facut. Nu trebuie sa va simtiti vinovat. Tineti minte ca va indreptati spre un loc de munca unde va veti putea valorifica mai bine potentialul.

10 reguli de aur

• Nu plecati trantind usa. Pastrati relatii bune cu fostii sefi si colegi

• Respectati perioada de preaviz. Nu intrati in prea multe detalii cand va anuntati plecarea


Oferiti-va ajutorul pentru gasirea unui inlocuitor. Nu dati dovada de
exces de zel, dar nici nu plecati mai repede acasa in perioada de
preaviz

• Nu amintiti de eventualele nemultumiri, dar nici de
avantajele financiare ale noului job li> Nu uitati sa va lasati
datele de contact



• Luati in calcul si posibilitatea unei
despartiri mai neplacute. Nu va simtiti vinovat - va indreptati spre un
loc de munca unde sa va valorificati mai bine potentialul!

Sursa: Gandul