Cum supravietuiesti usor intr-un "open office"?
3/36184
calendar_month 06 Mar 2015, 00:00
Daca esti deja angajat intr-un "open office", probabil ai observat deja ca expresia "usa mea este intotdeauna deschisa" este pe cale de disparitie. Asta pentru ca tot mai multe companii au adoptat ideea de "open space" si din ce in ce mai putini angajati lucreaza in birouri mici cu usa.

Potrivit unui studiu efectuat in America de Nord, peste 80% din companii au instalat astfel de birouri, cu spatiu deschis. Lucrul intr-un "open space" aduce o serie de avantaje pentru angajator, precum reducerea costurilor, si o serie de dezavantaje pentru tine, ca angajat, cum ar fi sentimentul de inghesuiala, lipsa intimitatii privind spatiul personal sau ascultarea convorbirilor perturbatoare ale colegilor cand ai nevoie de liniste.

Dar, sa privim si partea buna a lucrurilor. Spatiile deschise sunt cunoscute pentru promovarea ideii de echipa si incurajarea unei colaborari mai mari intre colegi. Daca inca nu te-ai acomodat la locul de munca, iata cateva sfaturi care sa te ajute sa te concentrezi si sa supravietuiesti mai usor intr-un "open office":
Profita de salile de conferinta
Din fericire, conducerea companiei a amenajat si cateva sali de conferinte. Acestea pot fi utilizate si pentru efectuarea apelurilor telefonice sau pentru realizarea proiectelor care necesita gandire in profunzime.
Stabileste regula de aur cu colegii tai
Asadar, nu vorbiti cu voce tare nici intre voi, nici la telefon, nu consuma alimente care miros si, cel mai important, nu discuta subiecte personale la birou. Ofera-le colegilor aceeasi curtoazie pe care si tu o astepti din partea lor.
Nu invada spatiul colegului
Nu doar zgomotul poate fi invaziv, ci si invadarea spatiului lui personal cu obiectele tale. Asa ca, ai grija sa nu iti uiti ochelarii pe biroul colegului, paharul cu apa sau mai stiu eu ce. Limiteaza-te la spatiul tau de lucru si toata lumea va fi fericita.
Ia-ti casti
Ca sa te detasezi de tot ceea ce inseamna zgomot, ia-ti o pereche de casti si asculta muzica. Atentie! Foloseste casti mari care acopera urechea, si nu din cele care se introduc pentru ca sunt incomode si pot provoca dureri sau chiar leziuni. Bineinteles, este foarte important sa poti lucra eficient daca asculti muzica. Dar, sincer, ce alegi intre convorbirile colegilor si Michael Jackson, de exemplu?
Nu te plange sefului tau
Nu fa greseala asta! Nu te astepta ca seful tau sa restructureze spatiul de lucru pentru tine, pentru ca nu o va face, in special daca ceilalti se simt confortabil cu aceasta situatie. In schimb, vino cu solutii. Vei fi mai apreciat.

Tu cum te-ai acomodat intr-un "open office"?

Andreea Catan
Foto: newtbiz.com