ENGLEZA, MUNCA IN ECHIPA, CREATIVITATEA SI DULCEATA DE NUCI - "TESTE" PENTRU FACATORII DE RECLAME

calendar_month 12 Sep 2007, 00:00
Un loc de munca intr-o agentie de publicitate pare sa fie, in ultimii ani, visul majoritatii absolventilor de facultate, dar si al unora dintre angajatii cu ceva experienta in vanzari, PR sau marketing. Specialistii in recrutare sustin ca acest domeniu este unul dintre cele mai cautate, chiar daca multi dintre cei care si-ar dori un astfel de job nu stiu intotdeauna "cu ce se mananca". Modalitatile de a ajunge in echipa uneia dintre cele cateva zeci de agentii existente pe piata romaneasca in acest moment sunt diverse.
Prima si cea mai la indemana este sa dai o cautare pe Google cu subiectul "agentii de publicitate" si astfel obtii lista acestor firme. Apoi, din aproape in aproape, acolo unde exista pagini web, se pot verifica daca exista posturi vacante si care sunt conditiile de recrutare. Marile agentii de publicitate au site-uri si chiar isi afiseaza posturile vacante. Conditiile pe care candidatii trebuie sa le indeplineasca difera de la o agentie la alta, chiar daca vorbim despre acelasi post.
Spre exemplu, GMP-agentia de publicitate care a devenit "celebra" dupa ce a facut campania presedintelui Basescu, angajeaza in acest moment ATL Account Manager, ATL Account Executive si PR Media Relations. Conditiile sunt aceleasi pentru oricare dintre cele trei posturi: "daca iti place cum e la noi si cum suntem noi trimite un CV, poate...cine stie". Pe langa faptul ca le place sa faca lucrurile imposibile posibile, angajatii de la GMP sunt prietenosi si nu se sperie usor. Si una dintre cele mai in voga agentii de publicitate, Leo Burnett & Target, are ceva posturi vacante, de la Account Manager la Senior Media Planner, Print Production Manager, DTP Designer sau secretara.
Conditiile de angajare sunt prezentate cat mai succint, iar prima este sa stii la perfectie limba engleza, pentru ca altfel nu poti intelege ce se vrea de la tine. La MC Cann Eriksson - una dintre cele mai cunoscute si prolifice agentii - poti ajunge sa lucrezi daca "esti baiat destept si foarte curios" dupa cum spune chiar seful MC Cann, Bogdan Enoiu. "In rest, trebuie sa intre pe site-ul nostru si sa trimita CV-ul, mai departe ne ocupam noi", mai spune Enoiu. O alta modalitate de a te angaja intr-o agentie de publicitate este sa astepti ca acestea sa scoata posturile la concurs pe diverse site-uri de recrutari si sa trimiti un CV si o scrisoare de intentie. Si in aceasta situatie, scrisoarea de intentie face diferenta, cu cat este mai "altfel" cu atat ai sanse mai mari de reusita.
Daca dorinta de a lucra intr-un asemenea loc este atat de mare, iar creativitatea pe masura, poti sa bati "din poarta-n poarta" pentru a lasa CV-ul si astfel sansele de reusita sporesc. Dincolo de entuziasmul unora de a lucra intr-un loc "cool", specialistii in recrutare recunosc ca in aceasta perioada agentiile in voga isi recruteaza personal de la agentiile ceva mai mici, dar exista si o migratie de personal de la o agentie la alta.
"Este greu sa formezi un om pentru a lucra intr-o agentie. Iar atunci cand ai nevoie de un Senior, trebuie neaparat ca acesta sa fi lucrat in domeniu. De aceea au loc aceste miscari de personal", conchid specialistii.
Sursa: Gandul
Noutati




