Lectia de comunicare online: Ce sunt advertorialele si la ce sunt folositoare site-ului sau blogului tau?
3/36986
calendar_month 23 Iul 2015, 00:00
Asa cum se intampla si in lumea reala, reclama online este cea care atrage clientii. Si cu cat stii mai bine sa oferi reclame de calitate, cu atat ai sansa ca site-ul sau blogul tau sa fie vizitat de cat mai mult persoane. Exista foarte multe metode prin care iti poti imbunatati vizibilitatea paginii, una dintre acestea fiind cea a advertorialelor.

Mai toate companiile mari apeleaza la advertoriale si despre multe astfel de articole nici macar nu iti dai seama ca sunt unele publicitare. La altele scrie acest lucru, majoritatea advertorialelor fiind de fapt articole platite pentru a „lauda” și promova un anumit produs sau o anumita companie. Iar Internetul este plin de astfel de articole, publicate pe site-urile de stiri, pe bloguri sau prin servicii de comunicate de presa. Asa ca, de ce sa nu profiti de ele?

Avantajele aduse de advertorialele cu continut relevant

Cel mai important motiv pentru care se utilizeaza advertorialele este ca, prin acestea, este crescuta vizibilitatea site-ului pentru care se face publicitate. In articole este scris, de exemplu, de ce un magazin online este unul bun, de ce produsele sale sunt superioare si merita cumparate. Cel mai bine este ca un advertorial sa fie unul scris de persoane care au utilizeaza produsul respectiv. Bineinteles, cu cat persoana care posteaza articolul pe site-ul sau blogul sau este mai avizata in domeniu, cu atat cresc sansele ca informatia sa ajunga la persoanele potrivite.

Exista mai multe motive pentru care firmele apeleaza la advertoriale pentru a-si face publicitate. In primul rand, acestea sunt extrem de utile pentru optimizarea SEO, dar despre asta vom vorbi ceva mai tarziu.

In al doilea rand, ele pot sa genereze si trafic. Asadar, daca un advertorial bun este plasat pe un blog de calitate, recunoscut si cu cat mai multi cititori, acesta are toate sansele sa genereze trafic spre site-ul tau. Pentru asta exista insa cateva conditii care trebuiesc respectate pentru succes.

Asadar, pagina pe care este postat articolul trebuie sa fie una cat mai cunoscuta pentru a genera trafic. De asemenea, ea nu trebuie sa aiba un numar prea mare de link-uri externe, pentru ca in acest mod traficul se poate imparti catre acestea si nimeni nu castiga. De asemenea, blogul nu trebuie sa fie inundat cu advertoriale, pentru a nu face oamenii sa creada ca au intrat doar pe un site de reclame.

Advertorialele si optimizarea SEO

Asa cum am spus, acest tip de articol este unul care poate sa imbunatateasca modul in care un site este optimizat SEO. Daca articolul este bogat in cuvinte cheie relevante si contine informatii utile in legatura cu produsul la care face reclama, dar si cateva link-uri catre acesta, exista toate sansele ca motoarele de cautare sa il ofere printre primele cautari din domeniu.

Si cu cat apare mai sus in cautari, cu atat traficul catre site-ul despre care se face reclama creste exponential. Nu trebuie insa sa se abuzeze de astfel de articole. Ele pot sa apara pe mai multe site-uri, dar nu in acelasi timp pentru a nu fi luate drept spam de catre Google. Asadar, perfect ar fi sa fie publicate cu pauze, pe site-uri diferite si cat mai populare in domeniu.

Care sunt calitatile unui advertorial bun?

Nu orice articol publicitar este un advertorial. Acestea trebuie sa respecte anumite standarde atat in ceea ce inseamna numarul de cuvinte, cat si calitatea scrisului.



Asadar, un advertorial nu este compus din doar cateva fraze. Desi nu exista un numar ideal de cuvinte pentru unul, acesta trebuie sa aiba totusi macar 250-300 si cu cat se apropie de 500 cu atat este mai bine (nu trebuie sa fie nici prea mare, pentru a nu plictisi si deveni irelevant). In plus, un advertorial nu este ca orice reclama, adica nu trebuie repetat.

Continutul sau trebuie sa fie in totalitate original, sa faca referire la produsul sau serviciul respectiv, dar fara a repeta ce scrie si in alte articole de gen. In cazul advertorialelor, originalitatea este la mare cautare, iar articolele nu trebuie sa respecte decat acele cateva cuvinte sau expresii cheie relevante pentru subiect.

Advertoriale platite sau nu?


In mod normal, toate advertorialele sunt platite. Iar valoarea acestora este stabilita in functie de site-ul sau blogul pe care apar. Asadar, unele sunt mai ieftine pentru ca apar pe pagini cu un trafic mic sau mediu, in timp ce pentru altele se iau mai multi bani pentru ca sunt postate pe bloguri cu multi cititori sau pe site-uri de stiri. Cu toate acestea, daca este bine plasat, un advertorial bun poate sa imbunatateasca traficul spre site-ul tau chiar daca este postat pe un blog de nisa.
O oferta atractiva de advertoriale puteti gasi pe Promodesk.ro.