Lectii de time-management pe care trebuie sa le inveti la 20 de ani!

calendar_month 24 Oct 2014, 00:00
1. Exista intotdeauna timp
Timpul inseamna prioritati! Daca nu termini ceva la timp nu inseamna ca nu ai avut timp efectiv, inseamna ca nu l-ai considerat destul de important pentru a lasa alte lucruri la o parte in favoarea lui.
2. Munceste mai mult cand esti in forma. Relaxeaza-te cand nu esti
Oricine are zile bune si zile proaste. O zi proasta e cea in care nu prea ai chef si oricat te-ai stradui pare sa nu-ti iasa nimic cum trebuie. Profita de zilele cand esti capabil sa te concentrezi mai bine pentru a munci in avans.
3. Renunta la multitasking. Iti distruge concentrarea
Cateva studii recente au aratat ca multitaskingul iti epuizeaza creierul si te face sa te concentrezi mai greu din cauza ca al tau creier consuma multa energie schimbandu-si mereu punctul de interes.
4. Esti mai concentrat si mai eficient cand ai mai putin timp la dispozitie
Aloca-ti mai putin timp pentru o sarcina. Atunci cand “esti strans cu usa” te mobilizezi pentru a termina totul la timp.
Cum sa sustii o prezentare de succes
5. Incepe intotdeauna cu cele mai simple sarcini
La ora 8 dimineata, cand iti vezi agenda super-incarcata te simti coplesit de atatea sarcini. Ia-o incet, rezolvand cele mai simple sarcini si treci la cele mai grele treptat.
6. Nu trebuie sa faci totul perfect, trebuie sa faci totul la timp
Despre asta e vorba in ziua de azi cand dead-line-urile sunt tot mai stranse. Nu te chinui atat de mult cu aspectul si exprimarea, atat timp cat ceea ce faci este correct. Termina la timp, nu va pune nimeni in rama ceea ce ai creat.
7. “Sparge” o sarcina masiva in unele mai mici
Cand ai de realizat un proiect masiv, drumul pana la terminarea lui pare un infern. Propune-ti in fiecare zi pana la dead-line sa finalizezi capitolul X sau Y sau problema Z. In felul acesta presiunea nu va mai fi atat de mare.
8. Stabileste de la inceputul zilei problema arzatoare pe care trebuie sa rezolvi
Prioritizeaza correct sarcinile de lucru si nu tea magi ca daca execute alte sarcini mai putin importante vei fi apreciat.
9. Ia-ti intotdeauna notite
Nu te amagi ca orice idee buna care iti vine la un moment dat ti-o vei aminti si mai tarziu. Foloseste agenda, emailul, orice, pentru a-ti nota ceea ce consideri important.
Citeste mai multe articole interesante aici!
Foto: forbes.com
Noutati




