studentie.ro  » cariera » dezvoltare » Abilitatile sociale sunt un avantaj la angajare. Tu le ai?

Abilitatile sociale sunt un avantaj la angajare. Tu le ai?

Publicat: 08 Iun 2021 | Vizualizari: 1092

Abilitatle sociale, cunoscute, de asemenea, si ca soft skills, au devenit din ce in ce mai importante pentru companiile mari, dar nu numai, atat in ceea ce priveste procesul de recrutare, cat si in cel de perfectionare a angajatilor. 

Din pacate, aceste abilitati, pe care doar o mica parte dintre oameni le poseda in mod natural, nu sunt dezvoltate in timpul anilor de scoala. Desigur, daca esti student la Facultatea de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii ai o sansa mai buna sa iti dezvolti aceste abilitati la cursuri, decat daca studiezi la Politehnica. Chiar si in aceste circumstante, este bine sa stii ca astfel de abilitati pot fi educate si dezvoltate, si daca vrei sa pasesti in viata profesionala cu incredere ar trebui sa le acorzi atentia cuvenita, mai ales pe o piata a muncii relativ volatila, in care concurenta poate deveni acerba. Asadar, iata care sunt abilitatile sociale pe care ar trebui si tu sa incerci sa ti le dezvolti.

Cum sa te pui in valoare ca potential angajat

Cand esti student sau proaspat absolvent si nu ai prea multa experienta, sau poate deloc, in campul muncii, este cu atat mai important sa stii cum sa te prezinti la un interviu. In primul rand, ar trebui sa inveti cum sa-ti redactezi un CV si chiar un CV in engleza, dar si o scrisoare de intentie. Acestea sunt primele tale carti de vizita si prima interactiune pe care o ai cu potentialul angajator, asa ca nu considera acest aspect o formalitate. De asemenea, ar trebui sa te preocupi si de abilitatile tale de exprimare orala. Multi tineri, foarte talentati si bine pregatiti, din timiditate, sau pur si simplu din lipsa de exercitiu, nu stiu cum sa se puna in valoare la un interviu. Roaga un prieten sau un membru al familiei sa te asculte in timp ce raspunzi la diferite intrebari care ar putea sa iti fie puse in cadrul unui interviu. Ar fi si mai bine sa te inregistrezi si sa analizezi ce ai putea imbunatati. De exemplu, poti fi mai concis, poti avea o postura mai eleganta sau poate pur si simplu trebuie sa pari mai increzator in propriile tale cunostinte.

Comunicare

Abilitatile de comunicare se numara printre cele mai importante pe care le poti dobandi si dezvolta. Nu iti vor fi utile doar in cariera, ci si in viata personala. Din punct de vedere profesional, ele te ajuta sa relationezi in mod eficient cu alti colegi si sa lucrezi in echipa. Pentru multe companii, abilitatile de comunicare sunt deosebit de importante, mai ales atunci cand atingerea obiectivelor depinde de sinergia echipei. Asta inseamna sa inveti sa te exprimi, politicos si elegant, dar si sa fii clar si sa stii sa asculti. De asemenea, nu uita ca peste 80% din comunicare este nonverbala, asadar comunici si cand nu vorbesti. Tinuta, postura, expresiile fetei, felul in care iti pozitionezi bratele sau picioarele contribuie la mesajul general pe care il transmiti despre persoana ta, asa ca e important sa cunosti semnificatia anumitor gesturi si sa iti adaptezi comportamentul in functie de context.

Managementul timpului

Ai auzit de oameni care au fost concediati pentru ca lucrau, in aparenta, prea mult? Ei bine, chiar daca unele companii apreciaza angajatii devotati care nu ezita sa faca una-doua ore suplimentare, altele, si sunt din ce in ce mai multe, considera ca volumul de munca este atat de bine reglat si adaptat programului, incat daca ajungi sa faci prea des ore suplimentare, cel mai probabil nu esti capabil sa-ti gestionezi eficient timpul pe care il aloci sarcinilor tale. Sunt diferite formule prin care iti poti eficientiza managementul programului care vizeaza liste de prioritati, crearea de tipare de lucru, blocuri orare etc. Informeaza-te cu privire la aceste metode si decide singur care este cea potrivita pentru tine, astfel incat sa fii productiv.

Solutii creative

Multe companii se asteapta de la tinerii lor angajati la o viziune fresh si la creativitate. Chiar daca unii oameni sunt mai creativi decat altii, si aceasta este o abilitate pe care o poti dezvolta. In primul rand, este important sa inveti din experienta altora, mai ales pana cand ti-o vei forma pe a ta. In al doilea rand, nu uita niciodata ca o problema poate fi o oportunitate de a duce lucrurile la un alt nivel. Si in ultimul rand, dar la fel de important, pastreaza-ti mintea deschisa, si nu te teme sa propui lucruri care nu s-au mai facut inainte. In definitiv, nu poti avansa intotdeauna facand doar ce au facut si predecesorii tai.

Pe langa toate informatiile si cunoasterea dobandite in facultate, dezvoltarea acestor abilitati te va ajuta sa faci primii pasi din cariera ta cu incredere si sa te faci remarcat printre zeci de potentiali angajati.

Sursa foto: Unsplash.com

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: Globe Ground Romania
Nivel cariera: Fara experienta
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2021-09-18 00:00:00 - 2021-09-22 00:00:00