ARTIST LA 4 ANI VINDE TABLOURI CU 25.000$

calendar_month 16 Nov 2007, 00:00
Unii reporteri se indoiesc de autenticitatea si independenta lucrarilor Marlei, insa altii se intreaba daca, in loc sa ne intrebam cine o influenteaza pe mica artista, ar trebui sa ne gandim mai serios la care este valoarea artei de fapt.
"Cine decide daca o lucrare este o capodopera, cum este valorizata arta si ce este arta?" sunt intrebarile pe care Amir Bar-Lev le lanseaza in filmul sau documentar `My Kid Could Paint That`.

Franklin Boyd, un consultant pentru colectionarii de arta spune ca arta Marlei este "decorativa", iar documetarul nu abordeaza o problema mai importanta a artei: "Cei mai multi dealeri de arta contemporana nu ar permite sa lase preturile artistilor pe care ii reprezinte sa sara asa de repede, de frica sa nu isi piarda clientii. Colectionarii care isi permit tablouri de 6.000 de dolari sunt diferiti de liga celor care platesc preturi substantial mai mari."

Jonathan Fineberg, director la Centrul de Studiu al Artei moderne de la Colectia Phillips din Washington spune ca a fost o greseala ca i s-a dat o atentie asa mare lucrarilor si ca singurul lucru pe care o desparte pe Marla de ceilalti copii este faptul ca parintii i-a oferit vopsele de calitate foarte buna.
Exista doua pareri: lucrarile fetitei de 4 ani sunt o inselatorie si a doua parere care sustine ca toata arta abstracta este o inselatorie.
"Ideea cum ca arta abstracta si arta moderna in general nu are standarde sau adevar este des intalnita, iar un copil poate sa o faca ridica valul de umbra in acest joc de pacalici." spune Michael Kimmelman, critic de arta.
Pacaleala sau nu arta moderna exista, iar abstractionismul este un curent initiat in secolul XX, insa nu pretul unei lucrari arata si valoarea estetica a artei. Poate singurul care poate poate spune cine a facut arta intr-adevar este timpul.

Noutati




