CUM VAD FEMEILE BARBATII
5/5984
calendar_month 05 Dec 2007, 00:00
Un neorolog a descoperit ca femeile vad chipurile barbatilor diferit, in functie de stadiul ciclului menstrual.

In perioada ovulatiei activitatea cerebrala a femeilor se intensifica in regiunile asociate recompensei si scade in cele legate de inhibare si de controlul cognitiv.

Heather Rupp de la Institutul de Cercetare al Reproducerii si al Sexului din Bloomington spune ca aceste desoperiri arata ca femeile percep mai intens recompensele atunci cand in perioada cea mai fertila (au cele mai mari sanse sa ramana insarcinate).

Cresterea sensibilitatii in acesta perioada ar putea sa generalizeze predispozitia la alti stimuli de recompensa precum alcoolul si drogurile. Aceste observatii capata deci ma multe valente marind rolul pe care il au hormonii in comportamentul sexual dar si in adictii.

Cercetatoarea a folosit RMN-urile (imagistica prin rezonanta magnetica) pentru a-si fundamenta obsevatiile studiului:

- femeile au o activitate mai intensa in zonele creierului care raspund de perceperea recompenselor si a procesarii imaginii fetelor(cortexul medial orbito-frontal, zona occipitala, hipocampusul) in perioada ovulatiei.

In aceeasi perioada se observa mai putina activitate in zonele inhibatoare si cele asociate cu perceperea riscului (cortexul frontal).

- atunci cand femeile vad fete de barbati cu un trecut sexual periculos au avut o activitate mai slaba in zona asociata luarii deciziilorsi a recompenselor in comparatie cu reactia la privirea unui barbat care nu prezenta niciun pericol. Aceasta discriminare se accentua in perioada de sfarsit a ciclului menstrual.

- creierul femeilor este mai activ in zonele riscului si al emotiilor (cingulat anterior si insula) la vederea unor barbati cu chipuri mai masculine.

In studiu s-au folosit pozele a 250 de barbati cu trasaturi care variau de la cele masculine la cele care inspirau pericol sexual, fiecarui barbat fiindu-i atasate date referitoare la numarul anterior al partenerelor si obiceiul de a folosi prezervativul.

In functie de aceste informatii femeile acordau probabilitati mai mari sau mai mici baratilor de a face sex cu ele.