Frumusetea cat si dificultatea acestor texte consta in faptul ca nu seamana cu nimic, nu au o logica conventionala pe care noi am putea sa ne bazam. Logica lor este autonoma, o logica pe care noi nu ar trebui sa o transformam si sa o traducem intr-o alta logica proprie intelegerii noastre. Piesele lui trebuiesc luate ca atare, ca niste viziuni extraordinare, care de fapt nu vorbesc despre un singur obiect, ci vorbesc despre un eu dar si despre un univers. In acest eu e cuprins intreg universul.Moartea este una din principalele teme sau motive care revin in cele trei texte. Dar dincolo de acestea exista, asemenea tragediilor antice, unele motive, ca de exemplu motivul mama-fiu, in sensul oedipian al cuvantului dar intr-un fel si freudian, in care mama este atat mama, cat si logodnica, dar si moartea. O mama care vrea cu orice pret si prin orice mijloace sa-si pastreze fiul. Aceasta dictatura a dragostei, exista in piese si exprima, probabil, cele mai adanci aspiratii ale autorului. Eu cred ca toata cartea lui Manea [Texte regasite] este patrunsa de acest motiv, de aceasta mare sete de dragoste.Tompa GáborTrilogia cuprinde ''Penelopa ramane ingandurata'', ''Repetitia de teatru'', ''Zana de la rasarit''
Distributie:scenografie: Carmencita Brojboiu
dramaturg: Visky András
actor: Anca Hanu, Angelica Nicoara, Romina Merei, Miriam Cuibus, Catalin Herlo, Adrian Cucu
regizor: Tompa Gábor
Reprezentatie la Teatrul National Lucian Blaga Cluj-Napoca - Cluj-Napoca
Data:
29 Oct 2014, 19:00
30 Oct 2014, 18:00
30 Oct 2014, 21:00