PRIORITATILE VERSUS CRIZA DE TIMP
4/4504
calendar_month 29 Aug 2007, 00:00
Oameni de succes, cu cariere impresionante si profituri ametitoare roiesc mereu prin jurul nostru, insa de putine ori reusim sa ajungem asemenea lor.Inteligenta, capacitati deosebite de comunicare, performanta si, sa nu uitam, sansa. Pentru acestia ziua are tot 24 de ore. Am zice ca nu mai dorm nici o ora, insa secretul unui balans reusit intre viata profesionala si cea personala este respectarea prioritatilor.

Exista patru tipuri de probleme cu care ne putem confrunta in decursul unei zile de munca:

1. cele importante si urgente,

2. importante dar care nu sunt urgente,

3. urgente dar care nu sunt importante,

4. nici urgente, nici importante.

Majoritatea oamenilor gasesc ca problemele de tip 1 sunt cele mai importante si care nu suporta amanare. Sunt considerate si cele in privinta carora rezolvarea este cea mai grea, alaturi de cele de tipul 3. Problemele de tipul 4 sunt esolutionate la inspiratie de moment, in timp ce numarul 2 sufera de ignoranta totala.

Problemele importante pe termen lung sunt considerate de specialisti inima oricarei activitati de succes. Importanta este data de rezultatele pe termen lung.

De criza de timp incearca toti sa fuga ca „dracul de tamaie”. Intr-o prima faza, timpul pentru problemele de tipul 1 il poti sustrage de la cele de tipurile 3 si 4. Refuza cu gratie sa pierzi timp cu lucruri mai putin importante, chiar daca sunt urgente. Deleaga pe altcineva sa le faca sau amana-le, pur si simplu.