Cum sa reusim la examene: sunt meditatiile la matematica o solutie?
calendar_month 13 Sep 2017, 00:00
Debutul anului scolar inseamna un stres in plus nu doar pentru elevii claselor terminale, cat si pentru cei preocupati de o situatie scolara cat mai buna sau pentru cei cu dificultati de invatare.
In acceptiunea moderna, se spune ca fiecare parinte se gandeste la binele copilului sau si ca niciun efort financiar nu este de prisos atunci cand roadele muncii incep sa iasa la iveala.
Sa invatam de placere, nu de nevoie!
Probabil ca motivatia invatarii reprezinta, practic, cea mai mare problema cu care se confrunta sistemul de invatamant romanesc, careia adultii nu i-au gasit decat un singur leac: sedintele de pregatire particulara sau meditatii. In afara de calitatea precara a actului educational, elevii romani gasesc tot mai greu argumentele pertinente pentru a se ocupa cu maxima seriozitate de parcurgerea aprofundata a programei scolare la fiecare disciplina de invatamant.
Din aceste motive, in special la materiile de baza, precum matematica, elevii pornesc inca din clasele mici cu numeroase lacune, care se vor face resimtite la final de ciclu gimnazial si la liceu.
Asadar, orele de meditatii matematica isi propun, nu doar acoperirea acelor “gauri” pe care cel mic le “dobandeste” din lipsa de sargiuinta, dar si ca urmare a predarii deficitare a materiei la clasa, cat si largirea orizontului informational pentru elevii capabili de performanta. Astfel, asimilarea informatiilor si dobandirea competentelor specifice fiecarui continut se va realiza treptat, continuu, iar elevii vor intelege mult mai bine conexiunile care exista intre anumite teme sau informatii.
Prin urmare, cadrul didactic care efectueaza sedintele de meditatii matematica in Bucuresti au, astfel, posibilitatea de a reusi recuperarea lacunelor si surmontarea diferentelor in cazul elevilor cu probleme de invatare si incurajarea invatarii.In vederea dezvoltarii personale si profesionale, elevii trebuie incurajati sa invete din placere si nu de nevoie. Astfel, parcurgerea programei scolare si insusirea cunostintelor se va realiza intr-un timp mult mai scurt si intr-un mod mai eficace.
Ce ne spun datele statistice: avem sau nu nevoie de meditatii matematica?
Datorita statutului sau in planul cadru de invatamant, matematica este o disciplina de baza. Acesteia i se aloca un buget de 4 ore saptamanal in trunchiul comun, la gimnaziu, si o ora, suplimentar, prin curriculumul la decizia scolii. La liceu, disciplinei i-au fost alocate 4 ore in trunchiul comun, curriculum diferential si CDS, in cadrul filierei teoretice, profil real, specializarea matematica-informatica, 4 ore. In cazul filierelor tehnologice si celei teoretice, profil real, specializarea stiintele naturii, matematica are aloca un buget de 3 ore in trunchiul comun si curriculum diferentiat, in timp ce in cazul specializarilor stiinte sociale, filologie sau pedagogic, numarul de ore din trunchiul comun nu depaseste 1-2 ore/saptamana.
In ceea ce priveste rezultatele la Evaluarea Nationala din vara acestui an, la matematica, lucrurile arata destul de ingrijorator. La nivel national, doar 5% dintre elevi au obtinut note de 10, 70% au obtinut intre 7 si 9,99, in timp ce aproximativ 33% din absolventii clasei a VIII-a nu au reusit sa ia nota de trecere.
La examenul “maturitatii”, in sesiunea din iulie, doar 97 de elevi au reusit sa obtina nota maxima, potrivit datelor furnizate de catre Ministerul Educatiei.
In concluzie pregatirea temeinica din timp si eventual frecventarea unor sedinte de meditatii matematica pot asigura o imbunatatirea acestor rezultate.
Noutati