Povestea tanarului milionar caruia succesul in afaceri i-a predat o importanta lectie de viata

calendar_month 05 Mai 2015, 00:00
La 22 de ani, a lansat al doilea business: Client Shop, un instrument online care ii ajuta pe oameni sa gaseasca imprumuturi pentru casa cu rata mica. Cu ajutorul celor doi parteneri ai sai si cu experienta acumulata din afacerea BabysHeaven, Jon a transformat Client Shop in numai cateva luni intr-o afacere de milioane de dolari.
Mama lui a crezut ca s-a apucat sa vanda droguri
Atunci, si-a cumparat un camion si s-a dus sa isi vada parintii. Mama lui nu a crezut ca poti sa faci atatia bani doar folosind internetul, prin urmare, l-a suspectat ca s-a apucat sa vanda droguri, a povestit Jon via Business Insider. Patru ani mai tarziu, cand Jon a aparut pe coperta revistei Fortune Small Business sub titlul „Jon Carder a vandut afacerea lui, Client Shop, pentru mai mult de 10 milioane de dolari” parintii lui au devenit mandri de el pentru totdeauna.
Afacerea lui, Client Shop a crescut foarte repede in doar 4 ani, ajungand sa aiba peste 100 de angajati si fiind declarata afacerea cu cea mai rapida crestere din San Diego in 2005. In 2006, afacerea i-a adus venituri de 8,4 milioane de dolari, asa ca s-a decis sa o vanda.
A inceput afacerile fara sa aiba nici macar un computer
Jon a intrat in lumea afacerilor, a povestit el, cu un singur scop: sa faca bani. Asta pentru ca parintii lui nu au avut niciodata suficienti bani si s-au confruntat mereu cu probleme financiare. Asa se face ca, la 20 de ani cand a inceput prima lui afacere online, a folosit computerul unui prieten, pentru ca nu avea unul personal. Dupa ce a vandut Client Shop si-a dat seama ca are suficienti bani incat sa poata calatori prin lume, sa faca surf si toate celelalte lucruri care ii mai placeau.
A hotarat sa se retraga si sa se bucure de viata
Avand suficienti bani, Jon s-a hotarat sa se pensioneze in 2006, la 27 de ani. Acest lucru l-a marcat invitandu-si 10 prieteni la o vacanta la surf in Indonezia. In timpul acestei vacante Jon a declarat ca a fost mai fericit ca niciodata si ca a realizat ca banii pot cumpara fericirea dar nu pentru mult timp. Asta pentru ca, dupa ce prietenii lui s-au intors la munca, el a inceput sa se plictiseasca. Asa si-a dat seama ca, desi a fi antreprenor este un job destul de stresant, jobul iti ofera mai multa satisfactie si un sentiment deplin de multumire decat statul degeaba, nefacand nimic. In acel moment a realizat de asemenea ca de acum incolo, pentru el, a fi antreprenor nu mai insemna sa faca bani, ci ca munca lui sa aiba un impact in vietile semenilor lui.
A revenit in afaceri
Intors acasa, Jon a cumparat domeniul MojoPages.com pentru a incepe cea de-a treia lui afacere. Acesta era un site ca urma sa ii ajute pe oameni sa gaseasca cele mai bune servicii in zona lor: instalatori, stomatologi, restaurante, etc. Dar aceasta afacere avea un concurent foarte puternic, Yelp, pe care si-a dat seama ca nu il poate depasi, prin urmare a renuntat la ea.
Dar nu s-a dat batut. A cautat un alt domeniu in care munca lui putea sa faca diferenta in vietile oamenilor. Si l-a gasit. Industria de 700 de miliarde de dolari a restaurantelor. Impreuna cu doi parteneri, Jon a lansat aplicatia MOGL, cu ajutorul careia poti castiga bonusuri, puncte de loialitate si chiar bani la zeci de restaurante. Aplicatia se bucura de un mare succes in America si astfel Jon se simte pe deplin multumit de alegerea lui de a reveni in afaceri si de a nu se pensiona la varsta la care multi ineri de-abia obtin primul lor loc de munca...
Foto: sandiegomagazine.com
Noutati




