Temele pentru acasa ar putea fi interzise. Rezultatele unui studiu sunt ingrijoratoare
3/37853
calendar_month 24 Mar 2016, 00:00
Cercetatorii de la Universitatea Duke, din Carolina de Sud, au demonstrat faptul ca temele pentru acasa pe care le primesc elevii nu sunt chiar atat de necesare precum se credea. Si cum nu mai este niciun secret ca elevii au mai multe teme decat cei de acum 10-20 de ani, se cer luate masuri urgente.

Cantitatea mare de informatii pe care sunt nevoiti sa o inmagazineze tinerii de astazi este mult mai mare decat in cazul oricarei generatii anterioare. Copiii petrec ore intregi studiind din manuale chiar si dupa cele 6-7 ore petrecute la scoala.

Tema pentru casa a fost o forma de educatie acceptata pe scara larga pentru multa vreme, astfel incat urmeaza o munca serioasa pentru a-i convinge pe educatori, dar si pe parinti de faptul ca este o abordare gresita in acest moment.

Harris Cooper, coordonatorul unei cercetari ample cu privire la eficacitatea temelor, a efectuat peste 180 de studii luand in calcul diferite aspecte ale subiectului.

Studiile au aratat ca, in clasele primare si in cele gimnaziale, efectul temelor este egal cu zero. Doar in liceu si in facultate, acestea au dovedit un efect pozitiv.

Practic, s-a dovedit ca lucrul suplimentar acasa creeaza o presiune si un timp negativ pentru adolescentii aflati in crestere. Acestea cauzeaza stres in familie. Parintii se vad nevoiti sa isi forteze copiii sa isi faca temele primite. Disciplinarea din parte parintilor devine un element necesar pentru finalizarea temelor, copiii devenind depedenti de parinti pentru realizarea sarcinilor.

Scolarizarea intensa la varste fragede poate afecta dezvoltarea, diminuand drastic timpul petrecut pentru „copilarit”. Dupa o zi lunga de scoala, cei mici inca mai au sarcini de indeplinit. In schimb, sustin cercetatorii, in timpul petrecut acasa copiii trebuie sa se joace, sa exploreze de unii singuri, sa fie lasati sa se ocupe ei insisi de propria dezvoltare personala.

Cooper sugereaza faptul ca ar trebui sa existe o "regula a celor zece minute". Astfel, elevii din clasa I ar trebui sa aiba teme pe care sa le rezolve in cel mult 10 minute, cei de clasa a II-a, in 20 de minute si asa mai departe.