In cursul sau intoductiv de la Universitatea Brighton, Tara Brabazon indruma profesorii din toate nivelele de invatamant sa ii invete pe studenti sa isi dezvolte abilitatea de a putea alege si interpreta informatia disponibila online.
Tara Brabazon crede ca accesul rapid la informatii a tocit curiozitatea tinerilor si limiteaza dezbaterile. Ea sustine ca multi studenti ajung in universitate incapabili sa distinga continutul anecdotal si ne-verificat postat pe internet de informatiile pertinente.
"Numesc acest tip de educatie `Universitatea Google`.
"Google-ul ofera usor raspunsuri la intrebari dificile. Insa studentii nu stiu daca vin din surse serioase, rezultate ale cercetarii sau sunt simple idei superficiale.
Prof. Tara Brabazon preda de 18 ani in Universitate si a observat ca increderea profunda din universitati in internet are efectul "aplatizarii expertizei" deoarece fiecarei informatii ii este acordata acelasi nivel de credibilitate.
"Google umple, insa nu ofera in mod necesar continut nutritioal.", spune profesoara de studii media.
Tara Brabazon sustine criticismul referitor la amatorismul online emis de Andrew Keen. In cartea sa "Cultul amatorului" (`The cult of the Amateur`) autorul spunea ca "Media de azi imparte lumea intr-un miliard de adevaruri personalizate, fiecare aparent egal valabile si valoroase."
Profesoara povesteste experienta ei: "Am predat pe masura ce educatia se digitaliza. Este fascinant sa vezi cum s-au schimbat studentii. Numai putem sa presupunem ca studentii care vin la facultate stiu ce sa citeasca si cunosc standardele cerute de un material pe care il citesc."
"Studentii traiesc intr-o era a informatiei insa ceea ce le lipseste este informatia corecta. Ei apeleaza cu incredere la Wikipedia. Si de ce nu ar face-o - este acolo."
Tara Brabazon nu da vina pe scoli pentru atitudinea `copy-paste` fata de studiu a studentilor. Si nici nu este critica fata de acestia in mod individual.
Cu scaderea popularitatii bibliotecilor, diminuarea stocului de carti si imputinarea bibliotecarilor, platformele media precum Google au motiv sa existe. Important este sa inveti cum sa il folosesti cum trebuie.
"Avem nevoie sa ii invatam pe tinerii nostrii abilitatile interpretative inainte sa le aratam deprinderile tehnologice. Studentii trebuie sa fie stimulati sa fie ganditori dinamici si critici inainte sa alunece catre primul site gasit de Google.", spune ea.
Studentii ei din primul an nu au voie sa foloseasca Google sau Wikipedia ca motoare de cautare. in schimb le este pus ala dispozitie un material cu 200 de fragmente selectionate si printate plus inca 8-9 extrase din capodopere.
"Vreau ca studentii sa invete din pagini printate la fel de mult ca si din lucrarile online, amandoua sunt bune, insa vreau ca ei sa le aibe pe amandoua - nu una sau cealalta, nu o solutie ieftina."
Au existat discutii despre studentii care plagiau de pe internet si de cresterea "industriei" cursurilor la comnada, unele cu preturi de sute de lei.
Wikipedia contine milioane de articole postate de useri si deseori a fost acuzata ca contine date false si confuze, chiar si unul din fondatorii sai, Larry Sanger, a declarat ca este "distrusa, fara sanse de refacere".
Google este cel mai puternic motor de cautare de pe internet. Foloseste un algortim care ar trebui sa ofere cel mai relevant continut in primele pagini de cautare, insa industria de milioane de dolari a ajuns sa manipuleze indexarile printr-un proces denumit "optimizarea motorului de cautare".