CREDITUL LA MAGAZIN, CU 50 LA SUTA MAI SCUMP DECAT LA BANCA

calendar_month 23 Mai 2007, 00:00
Creditele pentru cumpararea produselor electrocasnice din marile lanturi de magazine precum Altex, Flanco sau Domo ramin foarte scumpe in comparatie cu un credit de consum oferit de banci. Astfel, pentru cele mai ieftine credite din magazine trebuie sa platim o dobinda anuala efectiva (DAE) de aproape 23% pe an, pe cind dobinda medie pentru creditele de consum oferite de banci este mai mica cu jumatate (12,6%, conform datelor BNR). Pentru a ascunde dobinzile efective, magazinele recurg in ultima vreme la o serie de gaselnite, precum promovarea unor dobinzi mici la care se adauga insa comisioane lunare, care duc costul total intre 23 si chiar 27% pe an.
Flamingo a anuntat ca a lansat un nou sistem de rate pentru achizitionarea produselor IT&C, electrice si electronice in reteaua sa de magazine, denumit Creditul 007. Este vorba despre o promotie, valabila in perioada mai-iunie 2007, care se adreseaza persoanelor fizice si ofera o dobinda de 7%, rate mai mici in comparatie cu celelalte produse financiare din piata si un comision lunar de 0,7%. Cei care apeleaza la acest tip de credit pot accesa o suma cuprinsa intre 300 si 20.000 de lei. Dar costul total al acestui credit, adica dobinda anuala efectiva, este de 22,6% pe an.
Si in alte magazine electrocasnice creditele au costuri la fel de mari: la Altex se percep dobinzi intre 23 si 27% pe an, in timp ce la Domo, creditul Mega Ieftin are o dobinda anuala efectiva de 23% pe an.
Noutati




