CURSURI VIRTUALE PENTRU TINERII ANTREPRENORI CU INOVATII IN AFACERI
6/6234
calendar_month 14 Dec 2007, 00:00

Parteneriatul Proiectul e-Nov ,format din 4 parteneri din Romania, doi din Franta si cate unul din Grecia, Spania, Belgia, Polonia si Marea Britanie, ii da proiectului un caracter transnational (sase state membre si o tara candidata), si un caracter de diversitate (o institutie publica, cinci universitati, doua IMM-uri, trei asociatii non-profit). Activitatile partenerilor au caracter complementar, find asigurate astfel cele mai bune conditii pentru realizarea obiectivelor propuse de proiect.


Obiective:
- Obiectivul general al proiectului il reprezinta crearea , pe baza unui parteneriat transnational, a unui instrument de pregatire cu ajutorul caruia tinerii antreprenori sa-si dezvolte si sa-si gestioneze cu eficienta rezultatele cercetarilor din facultate.


Obiectivele specifice:


* Stabilirea unor cerinte specifice de invatare necesare tinerilor antreprenori, la nivelul fiecarei tari;
* Stabilirea unei specializari profesionale, la nivel european, pentru tinerii antreprenori cu afaceri inovative in domeniul aplicarii managementului integrat al rezultatelor cercetarii universitare in cadrul IMM-urilor (managemantul transferului de tehnologie);
* Crearea unui instrument virtual de pregatire pentru tinerii antreprenori cu afaceri inovative;
* Consolidarea parteneriatului dintre universitati si companii dar si a parteneriatului dintre inventator/ cercetator si manager.


Grup tinta: antreprenori, cercetatori din cadrul universitatilor si profesori asistenti, studenti din invatamantul superior din anul terminali, persoane cu varsta mai mica de 35 de ani cu studii universitare intr-un domeniu tehnic, care sunt deja antreprenori sau vor sa devina antreprenori in domeniul afacerilor inovative (intreprinderi mici si mijlocii bazate pe aplicarea studiilor obtinute in universitate).


Rezultate: Principalul rezultat pe care si-l propune proiectul este un pachet educational (curricula, intrumente de invatare, metode de validare si evaluare, initiative profesionale), in domeniul aplicarii managementului integrat al rezultatelor cercetarii universitare in cadrul IMM-urilor inovative prin intermediul tinerilor antreprenori.


Alte rezultate: un manual de legislatie specifica, practici nationale si europene in domeniul inovatiei si transferului tehnologic, un manual al legislatiei nationale si europene in ceea ce priveste IMM-urile, un manual virtual al rezultatelor cercetarii si un program al universitatilor de profil din cadrul tarilor participante (partenere), un website, un inventar al necesarului de activitati de invatare necesare unui tanar intreprinzator cu afacere inovativa, o curricula a a necesarului de pregatire in domeniul managementului integrat al transferului tehnologic in cadrul afacerilor inovative, un ghid necesar initiatorilor de afaceri inovative a coordonarea si crearea afacerilor inovative, un ghid al bunelor practici in domeniul initierii afacerilor inovative, alte rezultate obtinute in urma activitatilor de diseminare in cadrul proiectului.


Activitati: Proiectul isi propune identificarea in mod deosebit a necesitatilor celor care folosesc rezultatele studiilor realizate in universitati (cercetare - dezvoltare si inovare (RDI), si nu a celor care reprezinta furnizori de cercetare, dezvoltare si inovare. Scopul proiectului este educarea tinerilor initiatori de afaceri inovative. Logica proiectului este: sa ofere acestor antreprenori, printr-un invatamant vocational continuu, un instrument care sa-i invete, nu crearea unei aintreprinderi clasicea, ci a uneia noi, inovative, prin punerea in valoare a folosirii directe a rezultatelor si studiilor realizate in universitati (cercetare - dezvoltare si inovare (RDI).


Elementele de originalitate constau in :


* adaptarea invatamantului la necesitatile afacerilor inovative, cu focalizare pe managementul integrat al transferului de tehnologie si al rezultatelor studiilor din universitati (cercetare-dezvoltare si inovare (RDI);
* aprofundarea metodelor si procedeelor de invatare (initiativa bazata pe un curriculum, pe instrumente stiintifice si cazuri concrete si pe folosirea unor metode diferite de invatare);
* posibilitatea transferului catre alte tari membre ale UE si o mobilitate crescuta a procesului de invatate (pachetul educational isi propune sa ajute pe cei care au deja o profesie in domeniul tehnic sa-si sporeasca cunostintele in domeniu);
* consolidarea parteneriatului dintre universitati si companii/ societati si a celui dintre cercetatori si antreprenori printr-un invatamant educational continuu, in cadrul tarilor participante.
Alte informatii : Camera de Comert si Industrie a Romaniei.