Ce se intampla cu companiile aeriene care suspenda zborurile
3/38746
calendar_month 30 Apr 2020, 00:00
Doisprezece guverne ale Uniunii Europene au cerut miercuri organului executiv al UE sa suspende regulile care sa oblige companiile aeriene sa ofere rambursari complete pentru zborurile anulate in loc de vouchere pentru calatorii viitoare din cauza pandemiei COVID-19.

Sunt multe decizii care au fost luate prin ordonanta de urgenta. Multe persoane au cumparat bilete de avion inca de anul trecut, iar acum datorita domeniului de munca in care activeaza au intrat in somaj tehnic, salariul brut fiind de 75%.

Dupa aplicarea taxelor si impozitelor de catre stat o persoana care castiga salariul minim pe economie va avea un salariu net de 980 de lei.

Companiile aeriene din intreaga Europa, inclusiv Lufthansa si KLM, au cautat salvari de la stat, deoarece coronavirusului i-au obligat sa puna la sol flotele mai mult de o luna. In tot acest timp pierderile sunt foarte mari.

Ministrii transporturilor din Belgia, Bulgaria, Cipru, Republica Ceha, Franta, Grecia, Irlanda, Letonia, Malta, Olanda, Polonia si Portugalia au solicitat Comisiei Europene o modificare temporara a normelor. Intr-o declaratie comuna emisa inaintea unei reuniuni a ministrilor transporturilor din UE, ei au spus ca ar trebui sa propuna modificarea de urgenta.

Consumatorii ar trebui sa fie obligati sa accepte vouchere in loc de rambursari cu anumite conditii. Cu toate acestea, in cadrul reuniunii, unele guverne ale UE s-au opus schimbarilor la normele actuale, pentru a nu frustra asteptarile legitime ale pasagerilor. Nu a fost luata nicio decizie.

Seful transporturilor UE a declarat anterior ca companiile aeriene trebuie sa ofere rambursari pentru zborurile anulate si pot oferi vouchere doar daca pasagerii le accepta in schimb.

In declaratia lor, ministrii transporturilor au declarat ca bonurile ar trebui sa fie valabile pentru o perioada determinata si sa includa dreptul la rambursare daca nu sunt utilizate inainte de sfârsitul acestei perioade. Protectia ar trebui sa fie, de asemenea, asigurata in cazul falimentelor companiei aeriene.

Solutia, au spus ministrii, ar ajuta companiile aeriene care se confrunta cu restrictii ale fluxurilor de numerar, permitând totodata un nivel comun si adecvat de protectie a consumatorilor.