studentie.ro  » postuniversitar » burse nationale » PREGATIREA STAGIULUI ERASMUS IN STRAINATATE

PREGATIREA STAGIULUI ERASMUS IN STRAINATATE

Publicat: 04 Sep 2007 | Vizualizari: 4562

Dupa ce ati participat la selectia organizata in facultate si va regasiti pe lista studentilor admisi, trebuie sa parcurgeti urmatoarele etape :

1. INFORMATII DESPRE UNIVERSITATEA GAZDA:

Accesati diversele informatii despre universitatea gazda pe site-ul universitatii respective sau la www.unibuc.ro, la rubrica ERASMUS, respectiv:

• Adresa postala a Biroului de Relatii Internationale / ERASMUS, numere de telefon si fax, persoana de contact ERASMUS;

• Durata anului academic (semestre si sesiuni de examene);

• Existenta unor formulare de inscriere si/sau cazare, termene limita de primire a formularelor si eventual de inscriere on-line. Daca la universitatea respectiva exista inscriere on-line pentru studentii ERASMUS (exchange students sau incoming students), inscrieti-va imediat;

• Cursuri oferite de facultatea respectiva si numarul de credite aferent;

Contactati direct (prin mail sau telefon) universitatea gazda (facultatea respectiva si Biroul ERASMUS) pentru a obtine si alte informatii utile. Solicitati-le detalii privind cazarea. In cazul in care pe site-ul universitatii gazda gasiti formulare de cazare, completati-le si trimiteti-le de urgenta la adresa indicata.

2. OFERTA DE CURSURI:

Stabiliti cursurile pe care le veti urma acolo, cu ajutorul responsabilului ERASMUS din facultate si al profesorului(lor) care au incheiat acordul de colaborare cu universitatea gazda. Acestea trebuie sa corespunda – in general – cursurilor pe care le urmati aici. In acest mod, se asigura si o deplina recunoastere a stagiului. Cursurile alese trebuie sa insumeze un numar minim de credite, astfel: pentru un sejur de 3 luni - minim 20 ECTS, pentru 1 semestru – 30 ECTS si pentru un an academic – 60 ECTS.

3. FORMULARE:

Completati formularul ECTS - Learning Agreement al Universitatii din Bucuresti, in 3 exemplare originale (conform modelului afisat la panoul alaturat Biroului pentru Programe Comunitare /ERASMUS), precum si pe cel al universitatii gazda, daca acesta exista pe site-ul universitatii gazda. Formularele ECTS vor fi semnate de Decan.

Solicitati, prin intermediul Responsabilului ERASMUS din facultate, declaratia de recunoastere a cursurilor alese (semnata de Decan), care va asigura recunoasterea integrala a rezultatelor obtinute in cadrul stagiului ERASMUS.

Toate consecintele institutionale (recunoasterea examenelor si creditelor, promovare) deriva din documentul numit Learning Agreement, semnat de responsabilii la nivel de facultate si de universitate. El nu este o simpla formalitate, ci reprezinta un contract de studii, fiind actul care reglementeaza calatoria dv. de studiu.

4. DEPUNEREA DOSARULUI ERASMUS (TERMEN LIMITA – 31 MAI, pt. ambele semestre):

Depuneti la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS) din Universitate (Rectorat, et. II, cam. 301, tel 307.73.23 sau 307.73.24, intcoop@unibuc.ro), de luni pana joi, intre 11.00 si 14.00, urmatoarele:

formularele ECTS, semnate de Decan, in 3 exemplare,

declaratia de recunoastere a Decanului,

situatia scolara a anilor precedenti,

o traducere (nelegalizata) a situatiei scolare,

CV (intr-o limba straina),

o scrisoare de intentie (intr-o limba straina),

atestat de cunostinta a unei limbi straine (sau o recomandare din partea unui profesor),

copie dupa buletinul sau cartea de identitate.

5. TRIMITEREA DOSARULUI LA UNIVERSITATEA GAZDA:

In termen de 3 zile de la depunerea intregului dosar la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS), (toate actele trebuie depuse, lipsa unuia constituie refuzul dosarului), dupa semnarea formularelor ECTS de catre Coordonatorul Institutional, veti ridica unul dintre acestea in vederea trimiterii lui, personal, prin posta la universitatea gazda/biroul ERASMUS sau Relatii Internationale.

6. SCRISOAREA DE ACCEPTARE/INVITATIE:

Solicitati personal (prin e-mail sau telefon) universitatii gazda scrisoarea de acceptare/invitatie, prin fax si/sau prin posta.

7. CONTRACTUL FINANCIAR:

Dupa ce primiti aceasta scrisoare, trebuie sa o prezentati la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS) pentru a putea primi contractul financiar. Solicitati Biroului pentru Programe Comunitare (ERASMUS) sa va trimita prin e-mail contractul financiar si anexa acestuia. Contractul trebuie completat cu datele personale si trimis inapoi prin e-mail Biroului pentru Programe Comunitare (ERASMUS), iar anexa (prin care garantul se angajeaza sa returneze bursa in cazul nerespectarii contractului, adica respectarea intocmai a perioadei angajate prin contract, finalizarea stagiului cu note si/sau credite) trebuie completata electronic, cu datele garantului (unul dintre parinti sau sustinatori legali) si semnata de acesta.

Imediat dupa ce ati obtinut viza, veniti la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS) cu pasaportul, cu anexa semnata de garant, si o copie dupa buletinul de identitate al celui care face declaratia. Aici veti semna contractul financiar si veti fi primi cardul bancar pentru plata grantului sau veti fi programati pentru obtinerea unei parti a banilor. Cadrele didactice care se deplaseaza cu statut de student nu vor prezenta aceasta declaratie, ci vor garanta personal. Pentru persoanele casatorite va garanta sotul/sotia, iar cei angajati cu carte de munca vor aduce o adeverinta de salariat;

ATENTIE!!! Inainte de incheierea contractului financiar, e absolut necesar sa aflati cat dureaza exact perioada de studii inclusiv examenele la universitatea gazda, deoarece bursa se va acorda doar pe perioada justificata din punct de vedere academic. Adica, daca in principiu bursa acordata de facultate este de 6 luni, dar perioada de studii (si examene incluse) este de 5 luni, atunci banii vi se vor aloca pentru 5 luni. Nu se pot acorda bani si pe perioada ulterioara examenelor!

Reveniti la Biroul pentru Programe Comunitare – ERASMUS in termen de 4 zile de la semnarea lui pentru a-l ridica semnat si de Coordonatorul Institutional, precum si pentru a primi ultimele informatii si documente necesare pe perioada stagiului in strainatate.

Universitatea din Bucuresti acorda un avans din grant in preajma plecarii, diferenta urmand a fi virata in momentul sosirii sumelor de la Bruxelles.

Comisioanele bancare vor fi oprite din bursa.

Costul transportului si asigurarea medicala se suporta de catre student.

Studentii care pleaca pe cont propriu vor aduce extrasul de cont, prin care sa justifice ca dispun de aproximativ 400 EURO/luna.

Bursa pe care o veti primi nu acopera in intregime costurile. Suma de bani acordata reprezinta un subsidiu. La suplimentarea acestei sume, este necesar sa contribuiti printr-un efort personal.

Beneficiarii unei burse in tara (sociala sau de studiu, acordata de Universitatea din Bucuresti) continua sa o primeasca si pe durata stagiului.

Indrumari privind efectuarea stagiului ERASMUS in strainatate

1. Inmatricularea la universitatea gazda:

Primul lucru pe care il aveti de facut este sa va prezentati la universitatea gazda pentru a va inmatricula. Biroul Relatii Internationale sau ERASMUS trebuie sa va completeze certificatul de confirmare a sosirii si inmatricularii la universitatea gazda (Formularul 1), apoi sa il trimita prin fax la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS) al Universitatii din Bucuresti, la numerele +4021 313 46 20 sau +4021 313 17 60. Odata cu trimiterea acestui fax trebuie sa confirmati (prin fax sau e-mail) Biroului pentru Programe Comunitare (ERASMUS) si data de final de stagiu. In cazul in care nu veti trimite prin fax acest formular si nu veti confirma data de final, riscati sa nu mai primiti diferenta de grant.

Certificatul il veti pastra pana la finalul stagiului dv. pentru ca trebuie sa fie completat si cu data incheierii perioadei de studiu.

1. Permisul de sedere si asigurarea medicala:

Interesati-va la universitatea gazda ce aveti de facut in privinta permisului de sedere (daca

aveti dreptul la el) si daca este nevoie sa aveti o alta asigurare medicala decat cea facuta inaintea plecarii din Romania. Va sfatuim sa va faceti o alta asigurare medicala in strainatate, pentru a evita eventualele neplaceri sau probleme medicale pe durata stagiului ERASMUS.

1. Contractul de studii Learning Agreement si eventuale modificari ale acestuia:

Verificati daca planul de studii, respectiv cursurile alese inaintea plecarii, prezente si aprobate in Learning Agreement, raman aceleasi si asemenea daca totalul creditelor nu s-a schimbat. In cazul in care apar modificari la contractul de studii, veti completa foaia Changes (Formularul 2), veti lua aprobarile de la universitatea gazda si apoi il veti trimite prin fax la facultatea dv. din Romania si la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS), la numerele mentionate mai sus. Trebuie sa precizati de asemenea numarul de fax din tara gazda unde doriti sa primiti acest formular aprobat. In cazul in care s-au produs modificari la acest contract si nu ati trimis formularul Changes, riscati sa nu va fie recunoscut nici un curs care nu a fost aprobat de facultatea dv. de origine si nici de catre Universitatea din Bucuresti.

1. Prelungirea stagiului de studii ERASMUS:

In vederea prelungirii stagiului de studii ERASMUS, trebuie sa trimiteti prin fax cererea de prelungire (Formularul 3) la Biroul pentru Programe Comunitare (ERASMUS) precum si responsabilului ERASMUS din facultate dv. de origine, in care specificati perioada exacta a semestrului II (in cazul in care mai primim fonduri suplimentare, sa putem face socoteli exacte si clare pentru fiecare). Este recomandat ca acest formular de prelungire a stagiului ERASMUS sa fie aprobat de universitatea gazda inainte de a fi trimis prin fax, in functie si de regulile proprii fiecarei universitati gazda.

Cererea de prelungire a stagiului ERASMUS trebuie trimisa pana cel tarziu pe 15 ianuarie (pentru bursierii ERASMUS pe primul semestru) sau 1 iunie (pentru bursierii ERASMUS pe al doilea semestru). Orice cerere primita dupa aceste date nu va fi luata in considerare.

Mentionam ca prelungirea se face pe cont propriu, se prelungeste doar statutul de bursier ERASMUS, care va scuteste de plata studiilor in strainatate, deci trebuie sa dispuneti de fonduri proprii pentru a va intretine pe perioada prelungirii.

Este foarte important de stiut ca pentru un an academic, numarul de credite absolut necesar este de 60 ECTS, astfel incat in cazul prelungirii, chiar fara fonduri ERASMUS, trebuie sa insumati minim acest numar de credite. In concluzie, la cererea de prelungire trebuie sa anexati lista cursurilor alese pentru al doilea semestru, respectand totalul de minim 60 ECTS pe tot anul academic. Veti completa Learning Agreement 2 (Formularul 4), aveti grija sa fie aprobat de universitatea gazda si il veti trimite de asemenea prin fax. In cazul absentei acestui formular, riscati ca rezultatele obtinute pe al doilea semestru sa nu va fie recunoscute de catre facultatea dv. de origine si implicit de Universitatea din Bucuresti.

In urma aprobarii facultatii, primiti si aprobarea Coordonatorului Institutional, prin fax, la Biroul de Relatii Internationale de la universitatea gazda sau la al numar de fax pe care il veti mentiona.

OBSERVATII:

Nerealizarea tuturor creditelor asumate, respectiv 20 ECTS pentru un trimestru, 30 ECTS pentru un semestru si 60 ECTS pentru un an academic si nepromovarea examenelor implica returnarea integrala a grantului.

Nu este admisa intoarcerea definitiva in tara inainte de incheierea perioadei stipulate in contractul financiar deoarece aceasta atrage dupa sine returnarea integrala a bursei; situatiile de forta majora sunt aprobate in mod exceptional de Agentia Nationala SOCRATES.


 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: ALGIDA CENTER SRL
Nivel cariera: 2 - 3 ani
Tipul postului: Full-time
Oras: Ilfov
Perioada de valabilitate: 2022-01-27 00:00:00 - 2022-02-07 00:00:00