MASTERAT ONLINE CONTABILITATE, CONTROL, AUDIT - ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI, FACULTATEA DE CONTABILITATE SE INFORMATICA DE GESTIUNE - LIMBA FRANCEZA

calendar_month 13 Aug 2007, 00:00
INTEC este cel mai important institut de invatamant superior din lumea francofona in domeniul pregatirii profesiei contabile. Acest institut are in momentul de fata 75 de centre de pregatire in Franta si in strainatate unde invata anual peste 20000 de studenti.
In baza conventiei de colaborare incheiate intre INTEC si Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune (CIG) din cadrul Academiei de Studii Economice – Bucuresti (ASE), masterul CCA a fost delocalizat in Romania, urmand ca absolventii acestuia sa primeasca diploma dubla: franceza si romana.
Programul de master este sustinut de Institutul National de Dezvoltare Economica (INDE), care este reprezentantul CNAM in Romania, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza in Romania (CCIFR), Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR), Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR), BRD Groupe Société Générale, firmele de consultanta si audit: Deloitte&Touche, Price Waterhouse Coopers, KPMG si Ernst&Young.
Directori program:
Prof. dr. Alain BURLAUD - director al Institutului National de Tehnici Economice si Contabile din Paris
Prof. dr. Pavel NASTASE - decan al Facultatii de Contabilitate si Informatica de Gestiune
Obiectivele programului
• Asigurarea pregatirii pentru examenul de acces la stagiul de expert contabil si auditor financiar atat in Franta, cat si in Romania;
• Acumularea de cunostinte teoretice si metodologice necesare exercitarii profesiilor contabile din domeniile de expertiza contabila, consiliere, gestiune contabila si financiara, control de gestiune, finante, audit financiar si audit intern al organizatiilor;
• Intelegerea si stapanirea cunostintelor de management si a celor privind noile tehnologii informationale si de comunicatii;
• Dezvoltarea capacitatilor de natura comportamentala necesare pentru a fi un profesionist contabil desavarsit.
La sfarsitul acestui program absolventii vor primi doua diplome de master:
• o diploma franceza eliberata de INTEC, care echivaleaza 5 examene din cele 7 prevazute pentru accesul la expert contabil stagiar si auditor financiar in Franta (cele doua examene care mai sunt necesare sunt: Gestiune juridica si Contabilitate si audit – vezi schema de acces la profesiile de expert contabil si auditor financiar atat in Franta cat si in Romania)
• o diploma romana eliberata de Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, care in baza acordului de cooperare cu CECCAR si CAFR, asigura accesul direct la profesiile de expert contabil stagiar si auditor financiar stagiar in Romania.
Programul de master este o combinatie intre invatamantul la distanta si cel cu prezenta in campus. Fiecare student inscris in program va primi pentru fiecare disciplina suportul de curs si temele de control, in limba franceza, in format electronic. Aceste suporturi, care au in medie 500 de pagini, acopera in totalitate ansamblul temelor prevazute in planul de invatamant.
Facultatea CIG, organizeaza la ASE, cu profesori romani, pentru fiecare disciplina, cursuri de pregatire. Cursurile de revizuire pentru unele discipline vor fi tinute de profesori francezi de la INTEC. Prezenta la cursuri nu este obligatorie. Cursurile vor fi organizate la sfarsit de saptamana (sambata si duminica), in medie, de doua ori pe luna.
Fiecare disciplina va fi insotita de 4 teme de control. Studentii care obtin la 3 din 4 teme de control o nota minima de 10 din 20 beneficiaza de un punct in plus la examenul final. Rezolvarea temelor de control este facultativa. Raspunsurile la temele de control, in limba romana, sunt corectate de profesorii romani iar rezultatele se transmit la INTEC.
Modalitatile de evaluare a cunostintelor si de eliberare a diplomelor
Evaluarea finala a cunostintelor se face in doua sesiuni de examene (cate una in fiecare an), organizate simultan la nivel international, cu subiecte unice in limba franceza, furnizate de INTEC.
Examenele pentru studentii romani sunt organizate la facultatea CIG si se sustin in limba romana. Raspunsurile la examene sunt corectate de profesorii romani iar rezultatele sunt comunicate la INTEC. Notele la examene au la baza sistemul de notare francez de la 1 la 20 iar apoi nota obtinuta este transformata dupa sistemul de notare romanesc de la 1 la 10.
Promovarea fiecarui an de studiu este conditionata de realizarea a minimum 60 de puncte - credit aferente disciplinelor obligatorii din planul de invatamant al programului de master.
Neindeplinirea integrala, de catre cursanti, a obligatiilor universitare, atrage dupa sine masura exmatricularii, dupa cum urmeaza:
- pentru anul I, daca, dupa sesiunea de reprogramare, nu au acumulat cel putin 45 de puncte de credit din totalul de 60 prevazute in planul de invatamant;
- pentru anul al – II – lea daca, dupa incheierea sesiunii de reprogramare, nu au acumulat 120 puncte de credit prevazute de planul de invatamant.
Un student poate sustine de maxim trei ori examen la aceeasi disciplina. Diplomele sunt eliberate atunci cand fiecare disciplina a fost validata cu o nota minima de 10 din 20.
CONTACT INFORMATII SI PROBLEME TEHNICE
Tel.: 319.19.00/01
Int.: 450; 160
E-mail:campus-virtual@ase.ro
Dosarul de inscriere (dosar plic) cuprinde:
• diploma de licenta (sau echivalenta), in copie legalizata (pentru
absolventii promotiei 2007, adeverinta de absolvire cu examen de
licenta cu precizarea mediilor pe ani de studiu si a mediei la examenul
de licenta);
• foaia matricola in copie legalizata;
• adeverinta medicala;
• certificatul de nastere in copie legalizata;
• certificatul de casatorie in copie legalizata (daca este cazul);
• patru fotografii tip buletin de identitate avand numele candidatului scris pe verso;
• copia dupa documentul de plata a taxei de inscriere la concurs;
• copie dupa Buletinul/Cartea de Identitate;
• e-mail si telefon de contact.
Pe coperta dosarului se va scrie:
• cod numeric personal
• nume prenume
• programul masteral
• media de licenta
• media generala de absolvire
• telefon
Important:
• candidatii care si-au schimbat numele prin casatorie vor scrie pe
dosar numele de dinainte de casatorie (cel care este si pe diploma de
licenta). Acelasi nume va fi folosit si in timpul anului universitar,
inclusiv la crearea contului pe platforma de e-learning.
• va rugam sa respectati ordinea documentelor din cuprinsul dosarului!
Dosarele incomplete nu sunt acceptate pentru inscriere.
Admiterea la programele de masterat online se face prin concurs de
dosare . Selectia candidatilor se realizeaza pe baza mediei generale de
absolvire a studiilor universitare si a altor criterii stabilite de
conducerea facultatilor.
In cazul in care exista mai multi candidati cu media generala egala cu
cea a ultimului loc repartizat, criteriul de departajare este media de
la examenul de licenta.
Confirmarea rezultatelor:
• lista candidatilor inscrisi va fi postata pe site-ul fiecarui program de master.
Cifra minima de organizare a unui program de masterat este de 50
cursanti. In cazul neintrunirii numarului necesar de posibili cursanti
la programul pentru care ati optat, veti avea posibilitatea sa alegeti
un alt program masteral online dintr-o lista a programelor cu locuri
ramas disponibile.
• candidatii inscrisi trebuie sa achite, pana pe 26 septembrie 2007,
taxa aferenta primului semestru de scolarizare pentru a fi declarati
admisi.
• taxa semestriala de scolarizare se poate achita la casieriile ASE sau
la orice oficiu postal, prin mandat postal, in contul bancar nr.
RO77TREZ701504601X000416, deschis la Trezoreria Statului, sector I, cod
fiscal R4433775 , beneficiar Academia de Studii Economice din
Bucuresti. Copia dovezii de plata se va expedia prin fax, prin e-mail
sau prin posta.
Cuantumul taxei de inscriere la concursul de admitere la masterat este
de 70 lei . Modalitatea de achitare a taxei de inscriere este aceiasi
ca la taxa de scolarizare.
Taxa de scolarizare pentru programele de master, in anul universitar 2007/2008, este de 1.500 lei/semestru .
Dupa afisarea rezultatelor finale ale concursului de admitere, un
candidat se poate retrage, la solicitarea scrisa restituindu-se
jumatate din taxa de scolarizare achitata. Dupa inmatricularea in anul
I de studiu, taxa de scolarizare achitata nu se returneaza.
Pe parcursul anilor de studiu nu se acorda scutiri de taxe pentru programele de master.
Pentru cetatenii straini sau pentru cetatenii romani cu rezidenta
permanenta in strainatate, dosarul de inscriere trebuie sa cuprinda
urmatoarele acte:
• diploma de bacalaureat: copie dupa original si traducere legalizata in limba romana;
• diploma de studii superioare: copie dupa original si traducere legalizata in limba romana;
• certificat de nastere: traducere legalizata in limba romana;
• certificat de casatorie: traducere legalizata in limba romana (daca este cazul);
• patru fotografii tip pasaport avand numele candidatului scris pe verso ;
• copie dupa pasaport;
• copie dupa dovada de plata a taxei de inscriere;
• e-mail si telefon de contact;
Taxa de scolarizare pentru cetatenii straini sau cetatenii romani cu rezidenta permanenta in strainatate este de 340$/luna .
GRAFICUL DESFASURARII CONCURSULUI DE ADMITERE LA MASTERAT SEPTEMBRIE 2007
3–10 septembrie 2007 - Expedierea prin posta cu confirmare de primire a dosarului de inscriere.
10-15 septembrie 2007 - Inscrierea la sediul central al ASE, pentru cei care nu expedieaza prin posta dosarul de inscriere.
16 septembrie 2007 - Afisarea programelor de masterat online acceptate si a listelor candidatilor acceptati.
17 septembrie 2007 - Depunerea contestatiilor.
18-19septembrie 2007 - Rezolvarea contestatiilor.
20–26 septembrie 2007 - Plata primei rate din taxa anuala de
scolarizare aferenta semestrului; Expedierea prin posta cu confirmare
de primire a copiei dupa dovada de plata si a contractului cadru de
scolarizare completat.
1 octombrie 2007 - Postarea pe site-urile masterelor online a listelor finale cu candidatii admisi.
Noutati




