MASTERAT ONLINE CONTABILITATEA AFACERILOR - ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI, FACULTATEA DE FACULTATEA DE CONTABILITATE SI INFORMATICA DE GESTIUNE - LIMBA ENGLEZA
calendar_month 13 Aug 2007, 00:00
Programul de master `Contabilitatea afacerilor` este organizat de Academia de Studii Economice din Bucuresti prin Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, in parteneriat cu Accountancy Tuition Centre Ltd. (ATC International ) din Marea Britanie, unul din principalii furnizori de formare continua in domeniul financiar-contabil, acreditat de ACCA, care opereaza in Europa Centrala si de Est incepand din 1993.
ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) este cea mai importanta organizatie mondiala a profesionistilor contabili, care numara peste 260.000 de studenti si 110.000 de membri din 170 de tari, avand o retea formata din 75 de birouri in toata lumea. ACCA, prin programele sale de pregatire, care sunt in concordanta cu Standardele Internationale de Educatie emise de IFAC (International Federation of Accountants), prin reputatia, influenta si dimensiunea sa, a devenit liderul mondial al formarii profesiei contabile.
Incepand din 2007, in concordanta cu noile cerinte impuse de globalizarea profesiei contabile, ACCA va introduce o noua schema de pregatire si certificare (ACCA2007), care va cuprinde 2 parti: ACCA Business si ACCA Professional. Programul de master `Contabilitatea afacerilor` se incadreaza in strategia promovata de ACCA de parteneriat cu mediul academic, pentru implementarea noii scheme de pregatire si certificare ACCA2007.
Programul este sustinut de Camera Auditorilor Financiari din Romania(CAFR), Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania(CECCAR), Deloitte&Touche, PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst&Young.
Scopul programului este asigurarea pregatirii completa in vederea examinarii pentru obtinerea certificarii ACCA.
Programul se adreseaza absolventilor de invatamant superior cu diploma de licenta sau echivalenta, care doresc sa se pregateasca in vederea certificarii ACCA si sa devina contabili profesionisti cu recunoastere internationala.
Programul de master va fi organizat in regim de Executive MBA si va fi sustinut in limba engleza, utilizand materialele didactice oferite de ATC International in baza unui acord de cooperare cu Academia de Studii Economice. Fiecare student inscris in program va primi pe suport electronic toate materialele didactice necesare pregatirii. Cursurile vor fi organizate la sfarsit de saptamana (sambata si duminica), de doua ori pe luna si vor fi sustinute de experti de la ATC International, Marea Britanie si profesori din ASE. Prezenta cursantilor la activitatile didactice nu este obligatorie. Programul este organizat modular, examinarea avand loc dupa parcurgerea fiecarei discipline.
Examenele vor fi organizate si sustinute dupa modelul practicat de ACCA. Esalonarea disciplinelor si a examenelor pe parcursul celor 2 ani de studiu se va face in concordanta cu sesiunile de examinare ACCA (decembrie, iunie), constituind astfel un bun antrenament inainte de participarea la acestea.
In urma promovarii tuturor disciplinelor din planul de invatamant si a sustinerii lucrarii de disertatie, studentii vor primi diploma de master din partea Academiei de Studii Economice. In plus, absolventii programului de master vor fi recunoscuti de Camera Auditorilor Financiari din Romania si de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania ca auditori financiari stagiari si respectiv experti contabili stagiari.
Avand in vedere ca programul asigura pregatirea integrala pentru examinarea ACCA (planul de invatamant este identic cu cel de la ACCA), cei care doresc certificarea ACCA vor participa la examenele organizate de ACCA. Pentru aceste examene, studentii trebuie sa se inregistreze initial in baza de date ACCA. In baza acestei inregistrari, studentii pot participa la toate sesiunile de examinare organizate pe parcursul a 10 ani. Inainte de fiecare sesiune de examene, studentii se pot inscrie pentru sustinerea a maxim 4 examene.
Absolventii ACCA dobandesc automat calificarea de auditor financiar din partea Camerei Auditorilor Financiari din Romania.
Pentru a da o mai mare flexibilitate pregatirii, se asigura activitati tutoriale (consultatii) on-line pentru fiecare disciplina din planul de invatamant.
Durata programului este de 2 ani, iar taxa de scolarizare este de 3.000 EUR/an, platibila in 2 transe semestriale.
Numarul de locuri aprobat de Senatul ASE pentru anul universitar 2007 – 2008 este de 70.
Planul de invatamant este identic cu cel utilizat de ACCA si este structurat pe doua niveluri: Fundamental(anul I) si Profesional(anul II). Nivelul Fundamental este divizat in doua module: Cunostinte de baza si Aptitudini. Modulul Cunostinte de baza introduce studentii in principalele domenii privind contabilitatea financiara si cea manageriala, asigurand platforma de studiu pentru alte discipline vizand tehnicile contabile care se studiaza in detaliu in modulul Aptitudini. Modulul Aptitudini contine sase discipline care acopera principalele aspecte tehnice pe care orice profesionist contabil trebuie sa le cunoasca – indiferent de aspiratiile viitoare privind cariera. Acestea cuprind dreptul, managementul performantei, fiscalitate, raportare financiara, audit si management financiar.
Disciplinele de pe nivelul Profesional sunt separate in doua module: Esentiale(Obligatorii) si Optionale. La acest nivel, se urmareste ca pe pe baza cunostintelor tehnice dobandite deja sa se formeze si exploreze alte aptitudini profesionale, tehnice si valori mult mai avansate, care ii sunt solicitate si care sunt utilizate de un profesionist contabil aflat intr-o pozitie de consultant la un nivel superior in cadrul organizatiei. Toti studentii trebuie sa urmeze disciplinele obligatorii, care sunt programate in anul 2 semestrul 1. Modulul Optional contine patru discipline ale caror programe analitice sunt construite pentru nivelul avansat. Acestea sunt legate direct de disciplinele echivalente din modulul Aptitudini in cadrul nivelului Fundamental si trateaza tehnici avansate de care un profesionist contabil are nevoie pentru a se specializa in anumite domenii de activitate sau de a urma o cariera in domeniul consultantei economice. Studentii isi aleg doua din patru discipline Optionale, fiind sfatuiti sa opteze pentru acele discipline care sunt legate de domeniul in care isi desfasoara activitatea.
Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune
Piata Romana, Nr. 6, Sector 1, cod 010374, OP. 22, BUCURESTI,
intrarea profesorilor din Piata Romana, sala 0019
Persoana de contact: Liliana CRACIUNESCU
Telefon/Fax: 00.40.21.319.19.89
Telefon: 00.40.21.319.19.00/118
Adresa de e-mail: accamaster@ase.ro
CONTACT INFORMATII SI PROBLEME TEHNICE
Tel.: 319.19.00/01
Int.: 450; 160
E-mail:campus-virtual@ase.ro
Dosarul de inscriere (dosar plic) cuprinde:
• diploma de licenta (sau echivalenta), in copie legalizata (pentru absolventii
promotiei 2007, adeverinta de absolvire cu examen de licenta cu precizarea
mediilor pe ani de studiu si a mediei la examenul de licenta);
• foaia matricola in copie legalizata;
• adeverinta medicala;
• certificatul de nastere in copie legalizata;
• certificatul de casatorie in copie legalizata (daca este cazul);
• patru fotografii tip buletin de identitate avand numele candidatului scris pe
verso;
• copia dupa documentul de plata a taxei de inscriere la concurs;
• copie dupa Buletinul/Cartea de Identitate;
• e-mail si telefon de contact.
Pe coperta dosarului se va scrie:
• cod numeric personal
• nume prenume
• programul masteral
• media de licenta
• media generala de absolvire
• telefon
Important:
• candidatii care si-au schimbat numele prin casatorie vor scrie pe dosar
numele de dinainte de casatorie (cel care este si pe diploma de licenta).
Acelasi nume va fi folosit si in timpul anului universitar, inclusiv la crearea
contului pe platforma de e-learning.
• va rugam sa respectati ordinea documentelor din cuprinsul dosarului!
Dosarele incomplete nu sunt acceptate pentru inscriere.
Admiterea la programele de masterat online se face prin concurs de dosare .
Selectia candidatilor se realizeaza pe baza mediei generale de absolvire a
studiilor universitare si a altor criterii stabilite de conducerea
facultatilor.
In cazul in care exista mai multi candidati cu media generala egala cu cea a
ultimului loc repartizat, criteriul de departajare este media de la examenul de
licenta.
Confirmarea rezultatelor:
• lista candidatilor inscrisi va fi postata pe site-ul fiecarui program de
master.
Cifra minima de organizare a unui program de masterat este de 50 cursanti. In
cazul neintrunirii numarului necesar de posibili cursanti la programul pentru
care ati optat, veti avea posibilitatea sa alegeti un alt program masteral
online dintr-o lista a programelor cu locuri ramas disponibile.
• candidatii inscrisi trebuie sa achite, pana pe 26 septembrie 2007, taxa
aferenta primului semestru de scolarizare pentru a fi declarati admisi.
• taxa semestriala de scolarizare se poate achita la casieriile ASE sau la
orice oficiu postal, prin mandat postal, in contul bancar nr.
RO77TREZ701504601X000416, deschis la Trezoreria Statului, sector I, cod fiscal
R4433775 , beneficiar Academia de Studii Economice din Bucuresti. Copia dovezii
de plata se va expedia prin fax, prin e-mail sau prin posta.
Cuantumul taxei de inscriere la concursul de admitere la masterat este de 70
lei . Modalitatea de achitare a taxei de inscriere este aceiasi ca la taxa de
scolarizare.
Taxa de scolarizare pentru programele de master, in anul universitar 2007/2008,
este de 1.500 lei/semestru .
Dupa afisarea rezultatelor finale ale concursului de admitere, un candidat se
poate retrage, la solicitarea scrisa restituindu-se jumatate din taxa de
scolarizare achitata. Dupa inmatricularea in anul I de studiu, taxa de
scolarizare achitata nu se returneaza.
Pe parcursul anilor de studiu nu se acorda scutiri de taxe pentru programele de
master.
Pentru cetatenii straini sau pentru cetatenii romani cu rezidenta permanenta in
strainatate, dosarul de inscriere trebuie sa cuprinda urmatoarele acte:
• diploma de bacalaureat: copie dupa original si traducere legalizata in limba
romana;
• diploma de studii superioare: copie dupa original si traducere legalizata in
limba romana;
• certificat de nastere: traducere legalizata in limba romana;
• certificat de casatorie: traducere legalizata in limba romana (daca este
cazul);
• patru fotografii tip pasaport avand numele candidatului scris pe verso ;
• copie dupa pasaport;
• copie dupa dovada de plata a taxei de inscriere;
• e-mail si telefon de contact;
Taxa de scolarizare pentru cetatenii straini sau cetatenii romani cu rezidenta
permanenta in strainatate este de 340$/luna .
GRAFICUL DESFASURARII CONCURSULUI DE ADMITERE LA MASTERAT SEPTEMBRIE 2007
3–10 septembrie 2007 - Expedierea prin posta cu confirmare de primire a
dosarului de inscriere.
10-15 septembrie 2007 - Inscrierea la sediul central al ASE, pentru cei care nu
expedieaza prin posta dosarul de inscriere.
16 septembrie 2007 - Afisarea programelor de masterat online acceptate si a
listelor candidatilor acceptati.
17 septembrie 2007 - Depunerea contestatiilor.
18-19septembrie 2007 - Rezolvarea contestatiilor.
20–26 septembrie 2007 - Plata primei rate din taxa anuala de scolarizare
aferenta semestrului; Expedierea prin posta cu confirmare de primire a copiei
dupa dovada de plata si a contractului cadru de scolarizare completat.
1 octombrie 2007 - Postarea pe site-urile masterelor online a listelor finale
cu candidatii admisi.
Noutati