MASTERAT ONLINE MARKETING - ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI, FACULTATEA DE MARKETING
3/3994
calendar_month 13 Aug 2007, 00:00
Evolutia actuala a marketingului, cu specificitatea sa asociata mediului virtual, centrat pe consumator, presupune noi abordari ale politicilor si strategiilor de marketing realizate prin utilizarea celor mai moderne instrumente din domeniul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, care sa se adreseze noilor realitati economice.

Programul isi propune sa dezvolte o categorie de profesionisti in domeniul marketingului care sa contribuie la dobandirea unor avantaje competitive pe piata pentru organizatiile in care vor actiona in calitate de manageri sau specialisti.


Programul isi propune sa contribuie la promovarea marketingului in Romania, alaturi de alte institutii de invatamant superior, de reprezentantii mediului de afaceri si de alte organizatii interesate, cu scopul de a spori capacitatea companiilor de a valorifica oportunitatile de afaceri, de a indeplini deopotriva cerintele si asteptarile clientilor, ca si propriile obiective, in special la nivelul pietelor globale virtuale, in perspectiva integrarii europene.

OBIECTIVELE PROGRAMULUI

* Dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si performantelor in domeniul marketingului, ale studentilor si absolventilor programului de master;

* Formarea unui segment de profesionisti competitivi in domeniul marketingului in forma sa traditionala, ca si al marketingului online;

* Pozitionarea favorabila a marketingului si profesiunilor de marketing in Romania, la nivelul mediului universitar si de afaceri;

* Dezvoltarea abilitatilor specifice noii Societati Informationale pentru absolventii acestui program.

DISCIPLINE:

Semestrul I

1 Marketing online;

TITULAR CURS: Conf. univ. dr. Gheorghe ORZAN

OBIECTIVE: Marketingul in spatiul virtual, centrat pe consumatori, implica abordari noi a politicilor si strategiilor de marketing realizate prin utilizarea noilor tehnologii din domeniul IT&C, a puterii retelelor de calculatoare si de comunicatie, a servicilor online pe o piata globala, planetara.. Se urmareste pregatirea studentilor pentru noua societate informationala unde marketingul este in principal digital, nu depinde de cuantificarile de timp si spatiu, este interactiv si orientat catre dialog si puternic relational cu clientii pentru satisfacerea in cel mai inalt grad a nevoilor si cerintelor acestora.

CONTINUT:

1. Marketing si marketingul online – delimitari conceptuale . Esenta cybermarketingului, functiile si particularitatile sale.

2. Tehnologia bazelor si depozite de date de marketing. Concept, obiective, functii, limbaje. Sisteme de gestiune a BD, tipologii, instrumente de acces si analiza multidimensionala.

3. Fundamentele retelelor de calculatoare si de comunicatie. Marketingul si societatea informationala.

4. Arhitectura retelelor INTERNET si INTRANET, tehnici de navigare, motoare de cautare, servicii si aplicatii utilizate.

5. Mixul de marketing in mediul digital. Strategii de marketing in spatiul virtual. Proiectarea si evaluarea aplicatii informatice de marketing (site-uri Web, email marketing, comert electronic, publicitate online, prelucrari pe Web, etc.) utilizand softuri specializate.

6. Cercetari de marketing on-line.

2 Managementul marketingului;

TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Valerica OLTEANU

OBIECTIVE: Cursul urmareste imbogatirea cunostintelor de specialitate ale studentuilor cu elemente privind modul de incorporare in sistemul de management al firmei a instrumentarului de marketing. Sunt abordate instrumentele de management in relatie cu cele de marketing, evidentiindu-se aportul marketingului la dezvoltaea managementului si instrumentele de marketing in relatie cu cele de management clasificandu-se elementele necesare in firma in vederea aplicari corecte a marketingului.



CONTINUT:

1. Locul marketingului in teoria si practica economica.

2. Instrumentele si metodele moderne de management intalnite in dezvoltarea proceselor de marketing.

3. Concepte tehnici si instrumente de marekting utilizate in managementul activitatilor specifice.

4. Mecanismul de management-marketing al intrepriderii.

5. Sistemul de management al “intreprinderii” de marketing si managementul cercetarii de marketing.

6. Managementul planificarii strategice orientate spre piata.

3 Tehnologia informatiilor si comunicatiilor in afaceri;

TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Ioan Gh. ROSCA

OBIECTIVE: Dezvoltarea competentelor informatice prin actualizarea sistematica a cunostintelor dobandite de catre absolventi in vederea integrarii lor in societatea informationala, prezentarea formelor de munca specifice, a tehnologiilor referitoare la comertul virtual, prelucrarea datelor structurate in medii eterogene si in formate specifice.

CONTINUT:

1. Societatea informationala (TeleMarketing, e-Marketing).

2. Dezvoltarea competentei informatice prin integrarea aplicatiilor (paradigme organizationale in societatea informational, standarde de utilizare a calculatoarelor personale, instruire si evaluare asistate de calculator).

3. Suportul afacerilor electronice (retele de calculatoare – notiuni de baza, Internet – utilizare servicii).

4. Comert electronic pe Internet (introducere in comertul electronic, tehnologia comertului electronic, modele de afaceri pe Internet si modele de comert electronic pe Internet).

5. Multimedia (concepte de baza, utilizare Macromedia Flash 5.0 si Photoshop 6.0).

4 Cercetarea si modelarea de marketing;

TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Iacob CATOIU

OBIECTIVE: Familiarizarea studentilor cu principalele concepte, metode si instrumente specifice cercetarilor de marketing, in conditiile abordarii unor elemente referitoare la proiectarea si organizarea cercetarilor de marketing, scale si scalare, modalitati de obtinere a informatiilor in marketing. Prezentarea modalitatilor specifice utilizate pentru culegerea, prelucrarea, analiza si interpretarea informatiilor, ca si studierea metodelor si instrumentelor folosite pentru proiectarea si realizarea cercetarilor calitative de marketing si a modelarii fenomenelor de marketing reprezinta elemente fundamentale ale activitatilor de marketing.

CONTINUT:

1. Continutul si tipologia cercetarilor de marketing.

2. Masurarea si scalarea in cercetarile de marketing.

3. Metode de obtinere a informatiilor utilizate in cercetarile de marketing.

4. Modelarea fenomenelor de marketing si a componentelor mixului de marketing.

5 Studiul comportamentului consumatorului;

TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Nicolae TEODORESCU

OBIECTIVE: Cursurile, seminariile si activitatile aplicative urmaresc insusirea de catre masteranzi a bazelor conceptual – metodologice si aplicativ – experimentale privitoare la comportamentul consumatorului, in scopul acumularii volumului de cunostinte necesare specialistilor care lucreaza in acest domeniu.

CONTINUT:

1. Notiunea si dimensiunile comportamentului consumatorului; particularitati ale “comportamentului on-line”.

2. Concepte, teorii fundamentale si modele globale privitoare la comportamentul consumatorului.

3. Procesul decizional de cumparare si morfologia procesului decizional on-line.

4. Influente direct observabile asupra comportamentului consumatorului.

5. Influente de natura endogena si exogena.

6. Modelarea comportamentului consumatorului.

7. Aspecte instrumentale si practice ale studierii comportamentului consumatorului.

Semestrul II

1 Marketing strategic;

TITULAR CURS: Conf. univ. dr. Ionel DUMITRU

OBIECTIVE: Cursul de "Marketing strategic" urmareste fundamentarea conceptelor de baza specifice marketingului strategic si aprofundarea tehnicilor de analiza cu care opereaza agentii economici in vederea realizarii obiectivelor de marketing strategic pe care si le-au propus.

CONTINUT:

1. Intreprinderea moderna - misiune, obiective, strategii, domenii strategice de activitate.

2. Planul de marketing strategic.

3. Metode de analiza strategica a mediului.

4. Segmentarea pietei.

5. Alegerea segmentului tinta.

6. Pozitionarea intreprinderii in cadrul pietei.

7. Strategii la nivelul mixului de marketing.

2 Sisteme inteligente de asistare a deciziilor in marketing;

TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Traian SURCEL

OBIECTIVE: Principalul obiectiv al cursului consta in dezvoltarea capacitatii viitorilor specialisti in marketing de a lucra cu informatii calitative si cantitative incomplete, aproximative, chiar incerte si care, prin asimilare si reproducere artificiala a rationamentelor umane, sa permita formularea unor decizii fundamentate de marketing.

CONTINUT:

1. Sisteme informatice cu baze de cunostinte. Sisteme interactive de asistare a deciziei de marketing (SIADMk).

2. Sisteme expert de marketing: conceptul, functiile, componentele si arhitectura SE.

3. Metode de reprezentare a cunostintelor. Reguli de reprezentare. Fapte si cunostinte.

4. Proiectarea si realizarea de sistemelor expert de marketing. Strategii de implementare si exploatare a sistemelor expert de marketing.

5. Exemple de domenii de utilizare. Studii de caz: Lansarea pe piata a unui anumit produs, Evaluarea pietei produsului sau serviciului.

3 Marketing direct;

TITULAR CURS: Conf. univ. dr. Calin VEGHES

OBIECTIVE: Cursul "Marketing direct" isi propune sa familiarizeze participantii cu principalele concepte, metode si instrumente specifice integrarii si utilizarii marketingului direct in cadrul activitatii de marketing a organizatiei. Vor fi abordate elemente privind aparitia si dezvoltarea marketingului direct, proiectarii, organizarii si desfasurarii campaniilor de marketing direct, campanii de direct e-mail, utilizarea grupurilor de discutii, publicitatea pe internet, crearea si utilizarea site-urilor web. Vor fi prezentate si modalitatile de evaluare a eficientei campaniilor de marketing direct.

CONTINUT:

1. Conceptul de marketing direct.

2. Marketing direct si politica de comunicatie a organizatiei.

3. Integrarea marketingului direct in ansamblul activitatilor de marketing a organizatiei.

4. Planul de marketing si proiectarea campaniei de marketing direct.

5. Campaniile de direct e-mail.

6. Eficienta campaniilor de marketing direct.

4 Analiza informatiilor de marketing utilizand S.P.S.S.

TITULAR CURS: Conf. univ. dr. Gheorghe ORZAN

OBIECTIVE: Disciplina urmareste sa familiarizeze studentii cu principalele metode, tehnici si instrumente utilizate in procesul prelucrarii, analizei si interpretarii datelor de marketing obtinute in urma cercetarilor de piata desfasurate, folosind produsul software specializat SPSS.

CONTINUT:

1.Procesul pregatirii analizei datelor de marketing;

2.Analiza univariata a datelor in cercetarilor de marketing;

3.Modalitati de analiza bivariata pe tipuri de scale. Analiza gradului de asociere, de analiza a variatiei si covariatiei.

4.Tehnici de analiza multivariata in cercetarile de marketing.;

5.Modele si metode multivariate endogene si exogene;

6.Previziuni de marketing – continut, rol, tipologii, modele si metode cantitative si calitative de previziuni;

5 Tehnici de comunicare in marketing;

TITULAR CURS: Conf. univ. dr. Ioana POPESCU

OBIECTIVE: Cursul Tehnici de comunicare in marketing pune la dispozitia cursantilor cunostintele necesare utilizarii metodelor si tehnicilor care permit realizarea obiectivelor comunicationale prevazute in planurile de marketing ale organizatiilor.

CONTINUT:

1. Marca. Tipuri de marci. Componentele marcii. Elaborarea strategiei de marca.

2. Publicitatea. Continutul si formele publicitatii. Creatia publicitara. Planificarea media.

3. Promovarea vanzarilor. Tehnici de promovare a vanzarilor. Elaborarea unei campanii de promovare a vanzarilor.

4. Relatii publice. Elaborarea si implementarea planului de relatii publice. Metode si tehnici de relatii publice. Metode si modele utilizate in managementul crizelor.

5. Comunicarea prin eveniment. Participarea la targuri, expozitii, saloane specializate. Sponsorizarea si mecenatul.

6. Forta de vanzare. Organizarea fortei de vanzare. Gestionarea fortei de vanzare.

7. Designul si ambalajul produsului

8. Modalitati de evaluare a eficientei activitatii promotionale.

Semestrul III

1 Publicitate online;

2 Marketing international;

3 Business to Business Marketing;


TITULAR CURS: Prof. univ. dr. Laurentiu ANGHEL

OBIECTIVE: Marketingul B2B (Business to Business) se referam in mod traditional, la activitatile de marketing desfasurate in beneficiul unor clienti corporativi. Acronimul B2B este insa folisit in ultima decada in special pentru activitatile online. Prin intermediul acestei discipline se asigura insusirea principalelor caracteristici ale activitatii economice desfasurata online, urmarindu-se in special cunoasterea particularitatilor mediului online pentru intreprinderile care actioneaza aici.

CONTINUT:

1. Marketingul si piata bunurilor productive.

2. Intreprinderea si mediul sau extern.

3. Cercetarea pietei bunurilor productive.

4. Comportamentul de achizitie al intreprinderilor.

6. Politica de produs pe piata bunurilor productive.

7. Politica de distributie pe piata bunurilor productive.

8. Politica de pret pe piata bunurilor productive.

9. Politica promotionala pe piata bunurilor productive.

4 Managementul relatiilor cu clientii (C.R.M.);

5 Simulari de marketing;

TITULAR CURS: Asist. univ. drd. Mihai ORZAN

OBIECTIVE: Cursul urmareste sa asigure intelegerea evolutiei si tendintelor viitoare a fenomenelor si activitatilor de marketing, a interdependentelor si relatiilor de cauzalitate dintre variabilele modelate prin utilizarea analogiilor si construirea unor modele de simulare care sa reprezinte aceste fenomene si procese de marketing, precum si desfasurarea in spatiu si timp a acestora, prin experimente. Simularea face parte din randul cercetarilor de marketing cauzale si sta la baza jocurilor concurentiale, a experimentelor de marketing, a cercetarii comportamentelor de cumparare si de consum, a fundamentarii previziunilor de marketing si a mixului de marketing.

CONTINUT:

1. Continutul si rolul simularilor de marketing.;

2. Tipologia tehnicilor de simulare;

3. Functiile si componentele sistemelor de simulare de marketing;

4. Generatoare si limbaje de simulare;

5. Proiectarea si realizarea simularilor de marketing utilizand Markstrat, Shoes, Marketing Simulation;

6. Simulari bazate pe cunostinte.

6 Proiecte de marketing;

CORP PROFESORAL:

• Prof. univ. dr. Laurentiu Dan ANGHEL

• Prof. univ. dr. Iacob CATOIU

• Prof. univ. dr. Valerica OLTEANU

• Prof. univ. dr. Nicolae Al. POP

• Prof. univ. dr. Ion Gh. ROSCA

• Prof. univ. dr. Traian SURCEL

• Prof. univ. dr. Nicolae TEODORESCU

• Prof. univ. dr. Gabriel ZAMFIR

• Conf. univ. dr. Ionel DUMITRU

• Conf. univ. dr. Gheorghe ORZAN

• Conf. univ. dr. Ioana Cecilia POPESCU

• Conf. univ. dr. Calin VEGHES

• Asist. univ. drd. Alina FILIP

• Asist. univ. drd. Mihai ORZAN

• Asist. univ. drd. Mihai Ioan ROSCA

• Prep. univ. drd. Stefan CAESCU

• Prep. univ. drd. Florin IONESCU

Evolutia actuala a marketingului, cu specificitatea sa asociata mediului virtual, centrat pe consumator, presupune noi abordari ale politicilor si strategiilor de marketing realizate prin utilizarea celor mai moderne instrumente din domeniul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, care sa se adreseze noilor realitati economice. Programul isi propune sa dezvolte o categorie de profesionisti in domeniul marketingului care sa contribuie la dobandirea unor avantaje competitive pe piata pentru organizatiile in care vor actiona in calitate de manageri sau specialisti.

Programul isi propune sa contribuie la promovarea marketingului in Romania, alaturi de alte institutii de invatamant superior, de reprezentantii mediului de afaceri si de alte organizatii interesate, cu scopul de a spori capacitatea companiilor de a valorifica oportunitatile de afaceri, de a indeplini deopotriva cerintele si asteptarile clientilor, ca si propriile obiective, in special la nivelul pietelor globale virtuale, in perspectiva integrarii europene.

OBIECTIVELE PROGRAMULUI:

* Dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si performantelor in domeniul marketingului, ale studentilor si absolventilor programului de master;

*Formarea unui segment de profesionisti competitivi in domeniul marketingului in forma sa traditionala, ca si al marketingului online;

*Pozitionarea favorabila a marketingului si profesiunilor de marketing in Romania, la nivelul mediului universitar si de afaceri;

*Dezvoltarea abilitatilor specifice noii Societati Informationale pentru absolventii acestui program.

CONTACT INFORMATII SI PROBLEME TEHNICE

Tel.: 319.19.00/01

Int.: 450; 160

E-mail:campus-virtual@ase.ro

Dosarul de inscriere (dosar plic) cuprinde:

• diploma de licenta (sau echivalenta), in copie legalizata (pentru absolventii
promotiei 2007, adeverinta de absolvire cu examen de licenta cu precizarea
mediilor pe ani de studiu si a mediei la examenul de licenta);

• foaia matricola in copie legalizata;

• adeverinta medicala;

• certificatul de nastere in copie legalizata;

• certificatul de casatorie in copie legalizata (daca este cazul);

• patru fotografii tip buletin de identitate avand numele candidatului scris pe
verso;

• copia dupa documentul de plata a taxei de inscriere la concurs;

• copie dupa Buletinul/Cartea de Identitate;

• e-mail si telefon de contact.

Pe coperta dosarului se va scrie:

• cod numeric personal

• nume prenume

• programul masteral

• media de licenta

• media generala de absolvire

• email

• telefon

Important:

• candidatii care si-au schimbat numele prin casatorie vor scrie pe dosar
numele de dinainte de casatorie (cel care este si pe diploma de licenta).
Acelasi nume va fi folosit si in timpul anului universitar, inclusiv la crearea
contului pe platforma de e-learning.

• va rugam sa respectati ordinea documentelor din cuprinsul dosarului!

Dosarele incomplete nu sunt acceptate pentru inscriere.

Admiterea la programele de masterat online se face prin concurs de dosare .
Selectia candidatilor se realizeaza pe baza mediei generale de absolvire a
studiilor universitare si a altor criterii stabilite de conducerea
facultatilor.

In cazul in care exista mai multi candidati cu media generala egala cu cea a
ultimului loc repartizat, criteriul de departajare este media de la examenul de
licenta.

Confirmarea rezultatelor:

• lista candidatilor inscrisi va fi postata pe site-ul fiecarui program de
master.

Cifra minima de organizare a unui program de masterat este de 50 cursanti. In
cazul neintrunirii numarului necesar de posibili cursanti la programul pentru
care ati optat, veti avea posibilitatea sa alegeti un alt program masteral
online dintr-o lista a programelor cu locuri ramas disponibile.

• candidatii inscrisi trebuie sa achite, pana pe 26 septembrie 2007, taxa
aferenta primului semestru de scolarizare pentru a fi declarati admisi.

• taxa semestriala de scolarizare se poate achita la casieriile ASE sau la
orice oficiu postal, prin mandat postal, in contul bancar nr.
RO77TREZ701504601X000416, deschis la Trezoreria Statului, sector I, cod fiscal
R4433775 , beneficiar Academia de Studii Economice din Bucuresti. Copia dovezii
de plata se va expedia prin fax, prin e-mail sau prin posta.

Cuantumul taxei de inscriere la concursul de admitere la masterat este de 70
lei . Modalitatea de achitare a taxei de inscriere este aceiasi ca la taxa de
scolarizare.

Taxa de scolarizare pentru programele de master, in anul universitar 2007/2008,
este de 1.500 lei/semestru .

Dupa afisarea rezultatelor finale ale concursului de admitere, un candidat se
poate retrage, la solicitarea scrisa restituindu-se jumatate din taxa de
scolarizare achitata. Dupa inmatricularea in anul I de studiu, taxa de
scolarizare achitata nu se returneaza.

Pe parcursul anilor de studiu nu se acorda scutiri de taxe pentru programele de
master.

Pentru cetatenii straini sau pentru cetatenii romani cu rezidenta permanenta in
strainatate, dosarul de inscriere trebuie sa cuprinda urmatoarele acte:

• diploma de bacalaureat: copie dupa original si traducere legalizata in limba
romana;

• diploma de studii superioare: copie dupa original si traducere legalizata in
limba romana;

• certificat de nastere: traducere legalizata in limba romana;

• certificat de casatorie: traducere legalizata in limba romana (daca este
cazul);

• patru fotografii tip pasaport avand numele candidatului scris pe verso ;

• copie dupa pasaport;

• copie dupa dovada de plata a taxei de inscriere;

• e-mail si telefon de contact;

Taxa de scolarizare pentru cetatenii straini sau cetatenii romani cu rezidenta
permanenta in strainatate este de 340$/luna .

GRAFICUL DESFASURARII CONCURSULUI DE ADMITERE LA MASTERAT SEPTEMBRIE 2007

3–10 septembrie 2007 - Expedierea prin posta cu confirmare de primire a
dosarului de inscriere.

10-15 septembrie 2007 - Inscrierea la sediul central al ASE, pentru cei care nu
expedieaza prin posta dosarul de inscriere.

16 septembrie 2007 - Afisarea programelor de masterat online acceptate si a
listelor candidatilor acceptati.

17 septembrie 2007 - Depunerea contestatiilor.

18-19septembrie 2007 - Rezolvarea contestatiilor.

20–26 septembrie 2007 - Plata primei rate din taxa anuala de scolarizare
aferenta semestrului; Expedierea prin posta cu confirmare de primire a copiei
dupa dovada de plata si a contractului cadru de scolarizare completat.

1 octombrie 2007 - Postarea pe site-urile masterelor online a listelor finale
cu candidatii admisi.