MASTERAT ONLINE MARKETINGUL IN CONTEXTUL INTEGRARII EUROPENE - UNIVERSITATEA SPIRU HARET, FACULTATEA DE MARKETING SI AFACERI ECONOMICE INTERNATIONALE
4/4027
calendar_month 14 Aug 2007, 00:00
In perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt necesare numeroase eforturi, la nivel national, pentru a spori compatibilitatea economiei romanesti cu structurile europene, pentru a asigura cresterea competitivitatii produselor si, in egala masura, formarea tinerilor specialisti, in vederea abordarii pe principii de marketing a comertului romanesc cu Uniunea Europeana.

Integrarea europeana presupune, in consecinta, o flexibilitate a programelor de instruire si o aliniere a acestora la principiile ce guverneaza sistemul educational european. Tanara generatie de specialisti trebuie sa poata avea acces la cele mai recente informatii in domeniul specializarii lor, sa beneficieze de cele mai moderne metode de predare si verificare a cunostintelor si sa li se asigure conditiile necesare aplicarii cunostintelordobandite in practica curenta.


Programul de masterat `Marketingul in contextul integrarii europene` are ca misiune specializarea absolventilor de invatamant superior in domeniul marketingului strategic, orientat catre conjunctura actuala a pieteieuropene, pentru a asigura cursantilor dezvoltarea unor abilitati practice care sa le permita accesul ca operatori, pe baza de egalitate cu tinerii din Europa, in mediul concurential european actual.Marketingul, ca stiinta, si-a afirmat cu prisosinta superioritatea, atat in ceea ce priveste metodele si tehnicile de promovarea a produselor si serviciilor cat si in privinta solutiilor practice oferite producatorilor si comerciantilor pentru a infrunta concurenta si a-si consolida pozitia pe piata.

Marketingul influenteaza viata fiecaruia, fiind mijlocul prin care se creeaza si se ofera oamenilor o calitate a vietii ridicata.In peisajul economic actual, numeroase companii sunt intr-o permanenta cautare a succesului. La obtinerea acestuia contribuie, in egala masura, orientarea catre consumator cat si implicarea totala a resurselor umane ale companiei in activitati specifice de marketing. Atingerea acestor obiective este de neconceput in absenta unui personal specializat in domeniul marketingului strategic, cu o capacitate rapida de reactie laschimbarile intervenite in mediul concurential, ce trebuie sa cunoasca in detaliu practicile moderne de marketing pe plan european si international.

Prin acest program de instruire pot fi atinse aceste cerinte formative, absolventii cursurilor urmand sa demonstreze in activitatea de zi cu zi casunt pregatiti pentru a face fata acestei provocari - integrarea Romaniei in Uniunea Europeana. Pregatirea acestora in specializarea mentionata va contribui, cu certitudine, la o mai buna integrare a acestora pe piata muncii si permite dobandirea de noi cunostinte si abilitati practice care sa sustina competitivitatea specialistilor romani pe plan european.

Colectivul de cadre didactice, implicat in realizarea acestui program de masterat, prin nivelul de pregatire profesionala atins si, totodata, prin preocuparile stiintifice actuale constituie garantia unui proces de invatamantde calitate, cu impact real asupra participantilor si, mai ales, asupra evolutiei lor profesionale in viitor.

`Marketingul in contextul integrarii europene` se adreseaza urmatoarelor grupuri tinta:

- absolventi ai invatamantului economic, specializarea marketing, relatii economice internationale, comert exterior;

- absolventi ai altor specializari economice: finante banci, contabilitate, management, economie generala, etc;



- absolventi ai unor specializari inrudite.

Programul de master propus contribuie la dezvoltarea profesionala si stimularea capacitatii de adaptare a tinerilor la exigentele si evolutia pieteifortei de munca, sensibila la noile cerinte ale momentului - integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.Programul complex, interdisciplinar: „Marketingul in contextul integrarii europene` are ca obiectiv principal formarea si perfectionarea resurselor umane inalt calificate in domeniul marketingului in corelatie cu cerintele si obiectivele privind integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

Programul isi propune formarea resurselor umane pentru nevoile proprii sistemului de invatamant, a sectoarelor prioritare ale economiei sauale administratiei publice. Tematica programului prezinta un grad ridicat de noutate prin introducerea unor discipline complementare, in acord cunecesitatile actuale ale dezvoltarii socio-economice romanesti, sprijinind cerintele majore ale momentului.?

Obiective generale

- Conectarea sistemului de invatamant superior economic romanesc la sistemele de invatamant si cercetare ale tarilor Uniunii Europene prin dezvoltarea de relatii eficiente de parteneriat atat cu institutiinationale cat si internationale;

- Integrarea in retelele universitare nationale si internationale pe criterii de performanta si complementaritate;

- Stimularea activitatii de performanta in invatamantul superior economic, la nivelul Comunitatii Europene;

- Promovarea calitatii si eficientei in procesul de educatie;

- Incurajarea diversitatii si accesului la multiple oportunitati pe piata muncii a absolventilor prin asigurarea unei pregatiri adecvate indomenii care necesita o inalta calificare;

- Sustinerea tranzitiei socio-economice, integrarea macro-regionala si dezvoltarea durabila a sistemului socio-economic national petermen lung, prin transferul si valorificarea cunostintelor.

- Obiective specifice

Romaniei in Uniunea Europeana, prin cresterea calitatii instructiei,- Formarea si perfectionarea resurselor umane, inalt calificate in domeniul marketingului, in corelatie cu cerintele de integrare a dezvoltarea cunoasterii, aprofundarea, adaptarea, dezvoltarea si

perfectionarea cunostintelor dobandite in timpul studiilor universitare de baza;

- Diversificarea, consolidarea si intensificarea procesului de formare a resurselor umane in domeniul marketingului;

- Dobandirea unor abilitati in domeniul cercetarii fundamentale si aplicative, cat si dezvoltarea muncii intelectuale in echipa;

- Crearea de aptitudini in domeniul cercetarii interdisciplinare;

- Crearea premiselor pentru parteneriat la nivel national si international in domeniile formarii resurselor umane si cercetarii;

- Dezvoltarea cunoasterii practicilor moderne de marketing pe plan european si international;

- Formarea resurselor umane calificate in domeniul comertului si politicilor comerciale comunitare;

- Initierea in practicile de derulare a contractelor comerciale internationale prin aprofundarea cunostintelor de drept comunitar;

- Cunoasterea calitatii europene a produselor si serviciilor, in vederea alinierii si integrarii in Uniunea Europeana;

- Formarea unor specialisti in domeniul marketingului care sa faca fata unui mediu concurential definitoriu pentru o economie de piata, cu o capacitate sporita de a sesiza si raspunde eficient cerintelor privind solutionarea problemelor legate de calitatea

produselor si serviciilor;

- Cunoasterea stadiului de dezvoltare si armonizare a sistemului de standarde nationale, in conformitate cu cerintele organismelor de standardizare europene si internationale;

- Dezvoltarea de metode, tehnici si instrumente pentru imbunatatirea calitatii managementului organizatiilor, indeosebi a

IMM-urilor;

- Initierea studentilor la master in atragerea de resurse financiare comunitare si promovarea participarii la schimbul international de valori, inclusiv prin participarea la programele de master-doctoratfinantate de CNFIS;

Personalul didactic provine in cea mai mare parte din cadrul catedrelor de specialitate si facultatilor de profil din Universitatea `Spiru Haret`.

Titularii de disciplina sunt cadre didactice, profesori si conferentiari, cu functia de baza la Facultatea de Marketing si Comert Exterior si la alte facultati din universitate.

Elaborarea planului de invatamant s-a realizat avand in vedere perspectiva interdisciplinara a pregatirii studentilor la master, in stransa corelatie cu prevederile Planului National de Dezvoltare - ca strategie definitorie pentru viitor si cu realitatile mediului de afaceri romanesc si european. Particularitatile pietei Uniunii Europene, perspectiva aderarii Romaniei la aceasta structura ne-a determinat sa avem in vedere disciplinede studiu cu impact major asupra specializarii absolventilor si, desigur, asupra carierei lor in domeniul marketingului.

Disciplinele Fundamentele marketingului, Web-marketing, Marketing direct, Comert exterior si politici comerciale, Planificarea afacerilor,Studierea pietei, Comunicare in marketing, Managementul calitatii etc. contribuie la formarea specialistilor pentru a face fata exigentelor pietei Uniunii Europene, pentru a reusi sa promoveze si sa sustina produseleromanesti la export si, nu in ultimul rand, pentru a dobandi abilitati practice comparabile cu cele ale tinerilor specialisti formati in universitatile vest europene.

Prin structura sa, planul de invatamant isi propune o abordare unitara a principalelor aspecte ale integrarii prin intermediul unor discipline de studiu precum: elemente de drept comunitar, managementul proiectelorfinantate international.

Planul de invatamant propus corespunde obiectivului principal al cursului si anume formarea si perfectionarea resurselor umane inalt calificate in domeniul marketingului in corelatie cu cerintele si obiectivele privind integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

Admiterea la programul de masterat Marketingul in contextul integrarii europene se realizeaza in baza dosarului de inscriere si a unuieseu , pe care fiecare candidat il va sustine in fata Comisiei de admitere la masterat.

Pentru admiterea la masterat se vor lua in consideratie urmatoarele :

- Media de la examenul de licenta (diploma)

- Media generala a anilor de studii universitare

- Notele de la disciplinele legate de specializarea masteratului

- Activitatea profesionala si stiintifica (consemnata in curriculum vitae sau rezultata din interviu)

- Motivatia inscrierii si interesul (preocuparile ) pentru specializarea masteratului (inclusiv informatia bibliografica vizind specilizarea respectiva). Motivatia va fi prezentata inscris , sub forma unui eseu (minim 500 de cuvinte) care, in principiu, va trebui sa contina raspunsul la urmatoarele intrebari :

1. Ce rol credeti ca va indeplini prezentul program de master in completarea pregatirii dvs. profesionale ?

2. In ce masura specializarea in domeniul marketingului printr-un astfel de program de master, va contribui la consolidarea

cunostintelor dvs. actuale?

3. Apreciati ca in economia romaneasca exista disponibilitatea patronatului de a orienta , pe principii de marketing, activitateain ansamblu a companiei? In acest sens, patronatul constientizeaza necesitatea atragerii si a pregatirii personalului specializat in domeniul marketingului ?

4. In perspectiva aderarii la Uniunea Europeana in 2007, considerati ca in Romania vor exista suficienti specialisti in

domeniul marketingului capabili sa prospecteze piata in noile conditii de competitivitate si concurenta, astfel incat produsele

romanesti sa patrunda pe piata comunitara ?

Interviul de admitere consta in sustinerea eseului redactat conform indicatiilor de mai sus si va fi completat prin intrebari suplimentare - pe aceeasi tema – adresate de catre Comisia de admitere.

Rezultatul admiterii va ficomunicat in 24 de ore la avizierul facultatii