În acest moment, tinerii din generația Z sunt cei care dictează numeroase tendințe de pe piața muncii. Aceștia își exprimă părerile mai des decât restul angajaților și nu le este teamă să ceară ceea ce au nevoie la locul de muncă. În continuare, îți prezentăm patru moduri prin care stilul de lucru al tinerilor din generația Z poate transforma viitorul domeniului profesional.
Flexibilitatea devine element cheie pentru generația Z în evoluția pieței muncii
Tinerii din generația Z au nevoie de flexibilitate la locul de muncă. Nu își doresc să lucreze total remote, însă au nevoie să știe că, dacă este nevoie, la urgență pot lucra de oriunde. Astfel, conform unui sondaj realizat de Genesis Property, companie fondată deLiviu Tudor, 70% dintre angajații din generația Z au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână la birou. Aflați la începutul vieții profesionale, pentru ei, experiențele la birou, colaborarea cu echipa și socializarea sunt importante pentru dezvoltarea și evoluția în carieră, contribuind în același timp la un echilibru sănătos între viața la job și timpul liber.
Majoritatea tinerilor din Gen Z au un spirit antreprenorial
Un sondaj realizat în anul 2020 de către Nielson pe angajați din generația Z a arătat faptul că mai bine de jumătate dintre respondenți, mai exact 54%, vor să fie antreprenori. Aceștia doresc să aibă propria afacere, pentru a avea control asupra vieții lor, pentru a avea un program flexibil și pentru a trăi o viață împlinită.
Astfel, spiritul antreprenorial al tinerilor poate influența viitorul pieței muncii. Prin inițiativele lor antreprenoriale, tinerii pot contribui la crearea de noi locuri de muncă și la stimularea economiei în diverse sectoare care poate au fost ignorate până acum. Ei sunt predispuși să gândească în mod diferit și să încerce soluții neconvenționale, ceea ce poate conduce la progrese și schimbări în industrie.
Generația Z are posibilitatea să schimbe conceptul spațiilor de birouri
În 2024, spațiul de lucru nu mai înseamnă doar un birou și un scaun, ci este mai mult de atât. Pentru buna desfășurare a programului de lucru, angajații au nevoie de tehnologie, de tot felul de gadgeturi și de un spațiu care să le permită interacțiunea și conectarea cu natura.
Astfel, tinerii Gen Z își doresc clădiri de birouri situate în zone unde sunt amenajate spații verzi, unde se pot plimba în pauze și se pot deconecta. Importante sunt și spațiile în care pot citi, pot socializa cu echipa, pot avea sesiuni de brainstorming sau alte activități creative.
De asemenea, ar fi de preferat să existe și zone de făcut mișcare, cum ar fi o sală de fitness, pe care angajații să o poată folosi înainte sau după program, pentru a-și menține bunăstarea.
Pentru eficiență, sunt de preferat și săli de ședințe dotate cu tehnologie de ultimă oră, care să permită și conectarea angajaților sau a partenerilor de afaceri aflați la distanță.
Generația Z are competențe în utilizarea noilor tehnologii
Nu în ultimul rând, fiind crescuți într-o eră digitală și fiind familiarizați cu tehnologia încă de mici, tinerii din generația Z au competențe în utilizarea a tot ce înseamnă gadgeturi abia lansate.
Fiind obișnuiți cu ritmul rapid al schimbării tehnologice, membrii Generației Z au dezvoltat abilități de adaptabilitate și învățare rapidă a noilor tehnologii. Astfel, aceștia pot eficientiza munca și pot îndeplini chiar și task-uri mai dificile, pe care angajații din generațiile anterioare le îndeplineau mai greu.
Această generație va continua să împingă limitele digitalizării și va accelera adoptarea de tehnologii noi și emergente în locurile de muncă. Tendința aceasta poate duce spre eficientizarea anumitor procese de lucru, prin suportul inteligenței artificiale sau a altor inovații tehnologice.
Sursa foto: Shutterstock